• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Håller med om vården!! Den är usel i mångt och mycket! Men stå på dig!

Har knappt kunnat sova alls inatt myrkrypen i benen är tillbaka och när jag ligger o inte kan sova tänker jag massa och börjar älta allt möjligt blir rädd o får panik inför förlossningen m.m. Känner mig så ledsen idag. Huvudvärk från helvetet !

• Bianca1

Jag har ketoner i urinen. Vid varje besök har dom konstaterat det men dom tyckte ändå det var "onödigt". Idag har jag gått ner 5 kilo sen inskrivningen för 1,5 vecka sen men det hjälper inte ens det tydligen.

"Fostret tar ingen skada så det behöver du inte vara orolig för, det är bara du som har det jobbigt"

Det är svaret jag får när jag ringer.... Jag är en ganska "snäll" själ som har svårt att säga ifrån men måste nog försöka med det snart!

• Stina1982

Arwen: Vad trist att du har ont fortfarande :( Man blir så himla låst hemma när man är dålig så det är lätt att börja älta saker och ting! Bianca: Kan du inte ta med dig någon till sjukhuset som kan hjälpa dig att prata för dig? Det är svårt att orka stå på sig när man är så dålig!

• Arwen77

Jag mår hyfsat, huvudvärken fortfarande men ok med illamåendet. Tar alvedon varje dag, vilket inte känns så bra, men har inget val

• Stina1982

Skönt ändå om det lindrar med Alvedon! Det ska ju va ok att ta! Mitt illamående har också blivit bättre. Senaste veckan har jag nog konstigt nog haft fler bra än dåliga dagar vilket känns otroligt! Sen kommer ju återfaller med jämna mellanrum, men ändå.

• Arwen77

Härligt att det går åt rätt håll Jag är fortfarande väldigt trött, men tycker ändå det blir liiite bättre för varje dag.

• Newbie84

Skönt att höra tjejer att det släpper lite. Idag har jag hämtat ut mer medicin och provat primperan i tablettform, får se hur de funkar

• Stina1982

Hur mår ni tjejer? Det är färre inlägg här nu, betyder det att fler mår bättre tro? :) Hoppas!!

Svar på tråden Hyperemesis