• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Stina1982

Newbie: Trist! Kan du inte be om förlängd sjukskrivning? Eller känner du själv att du vill försöka jobba? Jag längtar så till den dag jag kliver in på mitt jobb igen, men just nu skulle det aldrig funka! Fått förlängd sjukskrivning maj ut, men hoppas vara tillbaka innan dess!

• Dompans mamma

Vad söt du är Arwen77! :) Tack för ditt meddelande. Jag har sedan två veckor tillbaka dubbletat min Lergigan Comp dos och har då lärt mig att äta mat och dricka igen. Dock går inte all mat ner och kan bara dricka Ramlösa naturell. Idag har jag åkt på ett riktigt återfall igen och har kräkts större delen av dagen och har en sjuhelsikes konstant illamåendekänsla. Så här var det dagligen tills för två veckor sen. Är rädd att det ska komma tillbaka för att stanna igen. Har varit dålg varje dag dessa två veckor men inte så ills som det har varit dem andra 9 veckorna. Vill bara dö!!! Hoppas morgondagen ser ljusare ut. Härligt att du är i en bättre period nu Arwen77. Kämpa på alla!! Vi klarar detta!

• Arwen77

Åh nej, va jobbigt för dig Dompan!! Håller tummarna att det ska bli bättre imorgon! Har du kunnat vara uppe något? Hur är det med vikten o så?
    Är rädd att jag gjort för mkt idag nu för att jag mådde bättre idag . Känner mig väldigt trött nu, zzzzzz....har fått myrkrypningar i benen på kvällarna, supersvårt att somna då:-/

• Newbie84

Jag vill gärna jobba vart sjukskriven för utbrändhet tidigare och han precis komma tillbaka och in i jobbet innan detta hände. Vart och grattat en vän ikväll lite snabbt och resulterade i 2 spyor på vägen. Min dagsform kan ibland vara ganska ok med "endast" illamående och en annan dag kan vara ligga i sängen och springa och spy hela tiden. Därför vill jag hoppas att jag är på väg att bli bra men så kommer dessa satans bakslag som får mig att tappa hoppet igen... Ska se i morgon hur det går och sen kanske försöka jobba 50% nån vecka åtminstone om jag klarar av att vara uppe så många timmar utan att må så att man inte fungerar. Arwen jag Har också fått myrkrypningar i benen vet inte varför men så irriterande kommer på natten när jag ska sova, vet nån vad det är?

• bella79

Jag fick fruktansvärda myrkryp av Lergiganen under förra graviditeten. Jag kunde inte fortsätta äta tabletterna.

• Stina1982

Har ni tips på nån mat som funkar för er att äta så får ni mer än gärna tipsa mig! Jag har svårt för riktig varm mat. Lök och kryddor kan jag absolut inte äta!

• Arwen77

Omelett med sparrisstuvning brukar funka bra för mig. Du kan ju bara salta lite lätt o äta den ljummen. Sparrissoppa funkar oxå.

Svar på tråden Hyperemesis