• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Hur är läget med er idag? Jag har en skitdag . Har ändå släpat mig till frissan o tonat håret o klippt. Såg förjävligt ut så jag bar bara tvungen!! Men nja, blev missnöjd, men det blir jag alltid efter frissanbesök. Vet inte varför. Tycker det är jobbigt, är så extremt håröm och tycker alltid att det blev fult innan jag vant mig.

• Bianca1

Har en ganska ok dag. Har till och med lånat hem grannbarnen idag. Men det är denna sjuka mängd saliv som smakar urk som jag blir tokig på!!! Detta eviga spottande!!! Får ha en flaska att spotta i om jag ska kolla på tv!!!! Det driver mig till vansinne!!!!

• Stina1982

Hej på er! Så skönt med frissan Arwen! Jag ser ut som ett troll i huvet och kommer nog få fortsätta med det ett tag! Men alltid roar det någon ;) Jag ska försöka mig på att gå till jobbet till veckan, jag mår nästan mer illa hemma än när jag kommer ut, så jag hoppas det ska funka. Om inte så får jag väl försöka få en förlängd sjukskrivning på deltid eller nåt. Ni som börjat jobba, hur har det gått för er? Är mest nervös att jag ska spy rakt ut utan att hinna på toan!!

• verkar
    Bianca1 skrev 2013-05-23 17:35:40 följande:
    Har en ganska ok dag. Har till och med lånat hem grannbarnen idag. Men det är denna sjuka mängd saliv som smakar urk som jag blir tokig på!!! Detta eviga spottande!!! Får ha en flaska att spotta i om jag ska kolla på tv!!!! Det driver mig till vansinne!!!!

Det där med saliven känner jag igen, graviditetsgrej eller biefekt av medicin?
    Ursäkta min dyslexi
  • Bianca1

Äter inga mediciner så beror helt och hållet på graviditeten! Blir tokig!!! Vill ju börja jobba snart men jag jobbar i en klädbutik så jag kan ju inte direkt ha med mig en spottkopp i kassan!

• Bianca1

Mm det gjorde jag med i början. Men saliv innehåller så mycket luft så jag får ont i magen bara! Och sen börjar jag må illa och kräkas...

• Newbie84

Hej tjejer,

Jag har haft en bra dag idag och jobbade för första gången. Hatar mitt jobb, men tyckte det var så skönt att komma bort lite. Fick också komma iväg till VC så jag ska jobba 75% nästa vecka och sedan 100%. Känns bra och mådde bara illa under dagen utan att kräkas förutom en gång på morgonen. Det positiva med jobbet är att vi har en personalmatsal så jag lyckades också äta pannkaka och lite grönsaker =) så jobbet blir nog bra för mitt näringsintag också. Blev uppringd av Mama Mia också som jag ska byta till och fick ett möte inbokat till nästa vecka, fick en bra upplevelse av dem so far så jag hoppas att de är bättre än den MVC jag är på idag. Håller tummarna för att jag ska må tillräckligt bra i morgon också.

Skulle också behöva klippa mig och piffa till mig men har inte orkat får bli sen. Idag kände jag första gången när jag gick till jobbet att magen blev hård på något konstigt sätt och den har vart hård mer eller mindre hela dagen, vad kan det vara?

Kunde inte med att säga varför jag vart borta så länge och vet inte varför men det känns pinsamt att berätta att jag är gravid. Löjligt jag vet och jättekonstigt!

• Stina1982

Newbie, å vad glad jag blir för din skull att det kändes bra! Kan tänka mig att det var skönt att komma ut och skingra tankarna lite! Håll tummarna för mig på måndag morgon när jag förhoppningsvis gör entré på jobbet!! Det är säkert sammandragningar du har om magen blir hård, det har jag också ibland och hade det ofta me första barnet. Kommer de väldigt ofta el regelbundet el gör ont kan det va bra att ta upp de med BM. De kan komma om man stressar, som ett tecken på att man behöver ta det lugnare!

Svar på tråden Hyperemesis