• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Grattis newbie o Stina att ni börjar må bättre!!! Sååå himla skönt för er! Kramar!

• Stina1982

Tack Arwen!! Hur är det med ditt illamående nu? Har det släppt helt? Jag mår mest illa när jag är hungrig nu, vilket jag tyvärr är rätt så ofta.

• Alfonsmamman

Hej. Hur känner ni för era jobb? Jag har sånt gruvligt dåligt samvete hela tiden som sjukskriven. Känns som jag har förorsakat hela min framtida karriär. Jag vet att jag överdriver och att det ordnar sig. Men jag mår dåligt över det strul min ss har orsakat med bemanning på jobbet. Jag kan inte göra något åt hur jag mår och jag hoppas att set löser sig framöver men tänker ändå ofta på jobbet. Hur känner ni? Känns som att det ligger en del skam över sjukskrivningar under graviditet.

• verkar
    Alfonsmamman skrev 2013-05-24 11:35:07 följande:
    Hej. Hur känner ni för era jobb? Jag har sånt gruvligt dåligt samvete hela tiden som sjukskriven. Känns som jag har förorsakat hela min framtida karriär. Jag vet att jag överdriver och att det ordnar sig. Men jag mår dåligt över det strul min ss har orsakat med bemanning på jobbet. Jag kan inte göra något åt hur jag mår och jag hoppas att set löser sig framöver men tänker ändå ofta på jobbet. Hur känner ni? Känns som att det ligger en del skam över sjukskrivningar under graviditet.

Ja,det är inget vidare kul när kollegan skriver FB att hon inte fick någon vikarie igen. Vi är tre men den tredje är också sjuk just nu. Jag känner ingen skam men jag har bårligt samvete för det.
    Ursäkta min dyslexi
  • Alfonsmamman

@verkar Vi är också tre stycken och jobbet kräver tre stycken för att gå runt. Kollegorna har också haft svårt att få in vikarie och då vet jag hur dem sliter. Snart kommer sommaren med den gjorda planeringen men har svårt att se mig åter på heltid tills dess. Ja, skuldkänslor finns det gått om.

• Bianca1

Jag känner sån stress över att jag måste må bättre hela tiden! Det finns vikarier och alla är jätte förstående men jag älskar mitt jobb och hat ändå dåligt samvete...

• verkar
    Alfonsmamman skrev 2013-05-24 12:49:23 följande:
    @verkar Vi är också tre stycken och jobbet kräver tre stycken för att gå runt. Kollegorna har också haft svårt att få in vikarie och då vet jag hur dem sliter. Snart kommer sommaren med den gjorda planeringen men har svårt att se mig åter på heltid tills dess. Ja, skuldkänslor finns det gått om.

Förskola? Jag med....
    Ursäkta min dyslexi
  • Newbie84

Tack känns så bra att bara komma iväg. Jag har hård mage från att jag lämnar hemmet, är väl lite stressad över att jag måste klara jobbet nu och inte vara sjuk fler gånger innan mammaledigheten. Jag har inte dåligt samvete, men skäms lite för att ingen tar det riktigt på allvar. Nu har jag en liten konstig sits med en tf chef och kommer inte ha någon ny typ förrän i höst och han verkar tycka att det är lite jobbigt och är inte alls förstående. Min tidigare chef var jättebra och menade på att man har bara ett liv och det måste man ta hand om, men han var hjärtsjuk så han vet väl hur det är själv att vara borta mycket fast man inte vill. Vi har ju inte valt själva att må så här dåligt som vi gjort/gör, skulle byta för allt i världen om jag hade kunnat få vara en av de lyckligt lottade som mår bra hela graviditeten.

Nu har jag planerat min semester också så jag kommer att vara ledig nu i början av juni då jag ska på semester 1 vecka sedan blir det 1 v i juli och en i aug. Aldrig haft så utspritt men kanske är skönt med lite kortare månader som man jobbar. Lär ju inte bli piggare direkt.

• Serla
    verkar skrev 2013-05-20 12:31:17 följande:

Vilken vecka är du i?

I v 34. Du då? Vad blev det för medicin för dig?
  • Serla
    Stina1982 skrev 2013-05-20 06:36:24 följande:
    Så trist! Undrar om kroppen vänjer sig efter ett tag utan medicin? Jag känner mig åxå väldigt trött av tabletterna, även fast jag tar lergigan comp och de ska ju vara uppiggande.

Nja, det verkar inte så. Har ju inte fått ta Primperan nu på ett par veckor och i början så hade jag näsan panik för att jag inte fick ta det. Det är ju det som har räddat mig så att jag har kunnat få i mig lite mat iaf! Nu äter jag och sedan spyr jag nästan jämt efter ett tag igen. Så less...

Funkar Lergigan på dig? Jag blir jättekonstig i hela kroppen av dem och mår jätteilla.  
Svar på tråden Hyperemesis