• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • greeneyes

Stina1982: tack för svaret!

Angående huvudvärk så är det tydligen vanligt att få det kring v 16 eller däromkring och ska enligt BM kunna bero på antingen järnbrist eller hormoner. (Lider själv av huvudvärk nu).

• Serla
    Stina1982 skrev 2013-05-29 18:17:05 följande:
    Det verkar vara flera med huvudvärk här! Jag har det då och då men mest när jag spydde mycket! Hoppas ni mår bättre snart! Serla! Du är så tapper som kämpat dig igenom din graviditet och nu är du verkligen snart i mål!! Håll ut lite till!
    Tack! Glömde svara på det där med huvudvärken...jag hade också mycket huvudvärk ända tills dess att jag fick järninjektioner! Efter några stycken sådana så försvann en hel del av huvudvärken också! Be dem att kolla ditt järnförråd och inte bara HB...
  • Newbie84

Vart hos nya bm som verkar jätte bra, tyvärr mår jag dåligt igen och har börjat kräkas och hon sa att jag tyvärr är en av oss få som kanske kommer må dåligt hela graviditeten till och från med kräkningarna och illamåendet. Verkar delvis vara stressrelaterat och kanske kommer jag inte kunna jobba 100% alls under grav. Någon som vet om det påverkar hur mkt föräldrapenning man får när msn inte jobbat normalt? Hur mår ni tjejer?

• greeneyes

Newbie: är du sjukskriven med läkarintyg så ska det inte påverka din SGI eller din FP, så var inte orolig!

• Newbie84

Ok tack vad bra. Sängliggandes idag och igår :( tar detta aldrig slut? Jag som mådde helt ok ett tag och trodde att det var över

• Arwen77

Åh stackars dig!! Extra jobbigt när det är vackert väder ute!! Hur får du dagarna att gå? Sover du mkt?

• Stina1982

Newbie: Kämpa på! Jag har åxå fått bakslag när jag trott att jag börjat bli bättre. Det är först denna veckan som jag inte behövt vara sängliggande en enda dag! Gick in i vecka 19 igår.

• Newbie84

Jag har jobbat mån- tors 75% gick bra mådde väldigt illa på kvällarna men försvann rätt bra över natten. Spydde i fredags på morgonen och vart sängliggande sedan dess. Sover mycket då jag mår hyfsat bra i sömnen. Får hoppas på bättre dag i morgon. Var tänkt att jag ska börja heltid på måndag men vet inte hur det kommer att gå alls... Så jobbigt med bakslag bara blir så himla besviken. Tråkigt att ligga inne när det är fint, mina föräldrar var uppe och hälsade på men orkade inte ses på dagen utan de kom hit på kvällen en stund, synd bara att de rest för att umgås. Hoppas ni andra mår bättre! Är i v 18+ 2 och håller tummarna för att min resa om 1,5 v blir en bra vecka

• Arwen77

Newbie, ska du ut o resa?
    Jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt med den här värmen! Är helt slut orkar ingenting huvudvärk fortfarande varje dag, nu i 6 v i sträck hur ska man orka genom hela sommaren i värmen?! Vi bor i lgh oxå så det blir extra hett.

• Newbie84

Arwen77: ja vi ska till menorca en vecka, måste komma bort lite trodde att jag blev bättre får ju svackor så hoppas att det blir en bra vecka där jag mår rätt ok. Är lika varmt där som här och det blir nog jobbigt med värmen om man inte svalkar sig ordentligt. Svullnar tyvärr upp lite av värmen, men just nu är min lägenhet lite som mitt fängelse behöver nya intryck för att få nya krafter.

Svar på tråden Hyperemesis