• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Newbie84

Nån som har fått fler krämpor? Börjar få ont längst ner på ryggen och i höfterna om jag går för mycket eller ligger i vissa ställningar, men hellre det än illamåendet och kräkningar.

• Arwen77

Jo jag har ont i fogarna, blygdbenen o längrygg jobbigt att känna sig invalid!

• greeneyes

Newbie: jobbigt att du börjat må dåligt igen. Det kan ju faktiskt bero på att du jobbat för hårt, och isf kommer du nog att må bättre på semestern. Och glöm inte stödstrumpor!
    Obs! om du är sjukskriven under resan så måste dock FK godkänna resan i förväg, bara så att du vet!

Här är en till med diverse krämpor; foglossning och halsbränna bl.a. Brukar säga att jag inte är gjord för graviditet...

• Newbie84

Är inte heller gjord för grav... Va på RUL idag BF 4 nov allt såg normalt ut. Fick tyvärr inte veta kön helt, bm sa att hon inte kunde se någon snopp så sannolikt är det en tjej men hon var inte säker. Vad bra att du sa det med fk kommer ha semesterdagar när jag är borta och inte vara sjukskriven. Hoppas på att bli bättre igen och kanske prova 50%

• Dompans mamma

Hej igen! Hur mår ni alla? Jag har sen i fredags haft en må bra period. ÄNTLIGEN! Efter 22 veckor! kunnat gå ut och slippa sängen!

Dock så känner jag att jag mär sämre och sämre, dag för dag. men är fortfarande inte så dåligt att jag är totalt sängbunden.

Tänker på er alla!

• daxförnästa

Hej får jag haka på er? Jag hade hyperemisis hela graviditeten med dottern för fyra år sedan. Spydde tillochmed samma morgon hon föddes. Nu är jag gravid igen i v 7 och har varit illamående dygnet runt sen i lördags,har börjat spy också men detta är nog bara början på helvetet. Träffade gynekolog igår och gjorde vul och undersökning, han sa att varje graviditet är unik men det finns två saker som brukar bli värre eller samma och det var illamåendet och foglossning. Han skrev ut massor med lergigan, primperan och lergigan comp.. Bara det att jag vågar inte äta mediciner denna gången. Förra gången åt jag lergigan comp och mitt barn var överaktiv i magen och när hon kom ut så betedde hon sig som ett missbrukarbarn sa personalen. Gynläkaren igår bekräftade mina misstankar om att det var pga lergigan comp som hon var sån. Fan alltså, känner mig helt apatisk av illamåendet och nu finns inte ens hoppet om att de ska sluta någon gång. :'(

Svar på tråden Hyperemesis