• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • greeneyes

Daxförnästa: välkommen hit. För mig var det mycket värre första graviditeten än denna, så det måste inte bli värre.
    Du slipper ju de värsta ingredienserna om du äter vanliga Lergigan istället för Leegigan comp, även om man blir lite tröttare av dem.

• daxförnästa

Tack för välkomnandet! jag har plockat ut en burk lergigan men inte vågat ta någon ännu. Är redan orolig som det är, fick en jätteliten blödning i torsdags. Därför jag var på vul igår. Det så för er också att ni blir förstoppade samtidigt som ni spyr? En sak till som är jobbig är all saliv som kommer hela tiden som smakar besk galla, känner mig som en dräglig hund. Känns det igen?

• Bianca1

Saliven känns igen alltför väl tyvärr! Jag spottar konstant annars mår jag bara mer illa! Måste sitta med en PET-flaska om vi t. Ex ser på tv och spotta i för jag klarar inte av att svälja längre!!!

• Newbie84

Var också förstoppad när jag spydde kanske för att jag inte kunde äta iofs nu spyr jag inte konstant längre och ibland inte alls men är fortfarande förstoppad

• daxförnästa

Usch! Tycker det är jäkligt synd att en del inte drabbas alls och vi drabbas så hårt. Just nu sitter jag i en konstig sits, ska vara semestervikarie 100 %natt i tio veckor med start imorn, sista intro natten natten som kommer. De har ju ingen vikarie för vikarien. Och de kommer tro att jag skämtar om jag säger att jag inte kan jobba för att jag är gravid. Kontaktad vårdcentralen för en stund sedan men de sa att jag får återkomma om 7dagar om jag vill ha sjukskrivning. Måste tydligen sjukskriva mig själv i 7dagar först. Har ni några råd? Har ni känt er misstrodda på arbetet?

• Serla
    daxförnästa skrev 2013-06-04 10:38:53 följande:
    Hej får jag haka på er? Jag hade hyperemisis hela graviditeten med dottern för fyra år sedan. Spydde tillochmed samma morgon hon föddes. Nu är jag gravid igen i v 7 och har varit illamående dygnet runt sen i lördags,har börjat spy också men detta är nog bara början på helvetet. Träffade gynekolog igår och gjorde vul och undersökning, han sa att varje graviditet är unik men det finns två saker som brukar bli värre eller samma och det var illamåendet och foglossning. Han skrev ut massor med lergigan, primperan och lergigan comp.. Bara det att jag vågar inte äta mediciner denna gången. Förra gången åt jag lergigan comp och mitt barn var överaktiv i magen och när hon kom ut så betedde hon sig som ett missbrukarbarn sa personalen. Gynläkaren igår bekräftade mina misstankar om att det var pga lergigan comp som hon var sån. Fan alltså, känner mig helt apatisk av illamåendet och nu finns inte ens hoppet om att de ska sluta någon gång. :'(

Välkommen hit. Förstår att du inte törs ta medicinen. Jag är livrädd för att ha skadat mitt barn pga Primperan under nästan dubbelt så lång tid som man ska ta det...Har du provat Postafen?
  • Stina1982

Hej tjejer! Hur mår ni idag? Har äntligen varit på RUL och allt gå bra ut! Otroligt tacksam för att bebis verkar trivas trots min uttorkning, dropp och mediciner!! Men döm om vår förvåning när vi fick veta att det är en flicka i magen när vi båda varit 99,9 % säkra på en kille till! Så nu blir det till att byta fokus! :)

Svar på tråden Hyperemesis