• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • daxförnästa

Igår hade jag en spyuppvisning längs e20 med familjen som satt i bilen och kollade på och resten av Sverige som körde förbi. Fy fan. Ge mig styrka. Ska flytta denna veckan också, blir nog intressant. Är i slutet på v 8 då.. Värsta tiden.

• Bianca1

Har inte kräkts på nästan två veckor, men idag är jag nästan ifatt igen! Puhhh!!!

• Emmeliesnith
    Serla skrev 2013-02-20 13:52:20 följande:
    Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   
    oj oj jag fick åxå hypermesis och de slutade med att jag fick en kraftig saltbrist blev jätte sjuk o inlagd flera gången , jag mådde så dåligt att jag orkade inte fortsätta den graviditeten ,de slutade med en abort . Och strax där efter en thyroidith i sköldskörteln ne fyy de va inte kul men nu e jag gravid igen i vecka 11 och mår inte alls illa bara trött så nu kanske de går undan :D
  • verkar

Jag mår så dårligt käks käks och överpruduktion av saliv. Jag blir knäpp. Orkar inte inte göra nått alls bara ligga.

Ursäkta min dyslexi
  • Bianca1

Kräkningarna har avtagit men saliven gör mig galen!! Ska det fortsätta tiden ut??!!

• verkar
    Bianca1 skrev 2013-06-15 13:01:10 följande:
    Kräkningarna har avtagit men saliven gör mig galen!! Ska det fortsätta tiden ut??!!

Jag läste att det är vanligare bland kvinnor som har hypernemasis. Just nu sitter jag med en handduk mellan neder läppen och tänderna. Orkar inte spotta mer och att svälja går inte. Hjälper lite iallafall men måste se hel knäppt ut.
    Ursäkta min dyslexi
  • Bianca1

Då ser vi likadana ut!!! Jag har en PET-flaska med mig att spotta i för vi är på stranden. Men jag sover med handduken i munnen!

• verkar
    Bianca1 skrev 2013-06-15 14:18:36 följande:
    Då ser vi likadana ut!!! Jag har en PET-flaska med mig att spotta i för vi är på stranden. Men jag sover med handduken i munnen!

På nätterna slipper jag illamående och saliv, tack för det. Önskar de kunde söva ner mig i 10 veckor.....
    Ursäkta min dyslexi
  • Bianca1

Menar du att du är i vecka 30?! Och du har det så fortfarande?! Oj nu blev jag deppig! Trodde det skulle släpps snart!

• lilja87

Jag tog en tablett för ca en timme sedan, mår fortfarande skit. Det är Fars Dag här i UK, gissa om jag orkat fixa något? Nepp. Sambon fick inte ens frukost på sängen, utan det fixar han åt mig istället. Är i v 10 :(

Svar på tråden Hyperemesis