Jenny78 skrev 2013-06-19 07:19:54 följande:
Jag fick dom utskrivna när jag var inlagd så tror jag har rätt bra koll! Jag har tabletterna som är 4 mg och ska äta tre om dagen utspridda över dygnet. Läkaren sa att de ska helst tas innan måltid, så första på morgonen tar jag på fastande mage. Kombinerar inte med något men blev varnad att man kan bli väldigt förstoppad, så tar flytande laktulos vid behov, finns receptfritt och är ok vid graviditet, också rekommenderat från sjukhuset. Hoppas du blev lite klokare och hoppas det hjälper! Mig har dom gett ett nytt liv känns det som!
verkar skrev 2013-06-19 10:23:38 följande:
Jag tar bara dom 3 st per dag, de finns även som stupar. Dom hjälper mig mycket.
Tack för svaren !
Eftersom hon inte visste och inte fick fram något svar rekommenderade hon mig lägsta dosen 4mg x 2, skönt att veta att ni tar en till för då kan jag öka på vid behov. Märker faktiskt skillnad redan idag (började igår), har inte spytt en enda gång och inget illamående i halsen på hela förmiddagen!
Dock kände jag att jag blev sämre framåt eftermiddagen så det kan kanske behövas en där.
Helt underbart ! Kan bara inte förstå att det ska vara så svårt att skriva ut den medicinen

Tänker på de två tidigare graviditeterna och blir enormt ledsen att man behövt må så dåligt när det faktiskt finns hjälp att få
Fortsätter det så här så har jag hopp om livet och kan se mig som en människa och mamma fram till bebisen kommer, även om jag knappt vågar säga det så kanske, kanske, kanske jag till och med kan jobba hela tiden.