• Serla

Hyperemesis

Ni andra med hyperemesis, när släppte det för er? Eller iaf blev bättre...

Jag är i v 20 nu och tar medicin mot illamående tre gånger per dygn fortfarande, Varit inlagd på sjukhus för dropp flera gånger och bara ligger hela dagarna, har ingen ork alls! Kräks och mår fruktansvärt hela tiden. Håller på att bryta ihop snart!!! Jag klarar inte att må så här i fem månader till!!!

Tips på vad man kan göra själv?
     Hur står man ut?   

• Svar på tråden Hyperemesis
  • Arwen77

Håll hoppet uppe Bianca , för mig släppte d i v 16. Inte spytt sen dess, lite illamående emellanåt bara!

• Bianca1

Ja illamåendet har nästan släppt det är ju bara saliven som plågar mig! Är i v. 15+1

• daxförnästa

Hej på er tjejer! Ligger på soffan och dreglar, har fyllt upp en halv skål med spott här bredvid mig. Idag har jag spytt minst tio gånger.kan inte ens behålla vatten i magen utan det vänder upp igen så snart det landat. Är så hungrig hela tiden trots detta jävla illamående. Vet inte hur jag ska fixa detta illamåendet tills januari. Hur tänker ni när ni mår som sämst? Jag tog fram dotterns bebiskläder och försökte tänka framåt förut.

• Bianca1

Det är svårt att tänka positivt när det är som värst! Har slutat att kräkas nu i stort sett. Gick ner 7 kg de första veckorna men är nu tillbaka på den vikt jag hade vid inskrivningen.

Det är bara det här med saliven som driver mig till vansinne! Känner mig så äcklig när jag sitter och spottar! Ingen av mina vänner förstår mig då de har haft riktiga "dröm-graviditeter"!

Men jag verkar ju inte vara ensam då i alla fall... Ni som varit gravida innan, var det likadant då?

Kram på er!

• Serla
    Bianca1 skrev 2013-06-16 22:19:10 följande:
    Det är svårt att tänka positivt när det är som värst! Har slutat att kräkas nu i stort sett. Gick ner 7 kg de första veckorna men är nu tillbaka på den vikt jag hade vid inskrivningen.

Det är bara det här med saliven som driver mig till vansinne! Känner mig så äcklig när jag sitter och spottar! Ingen av mina vänner förstår mig då de har haft riktiga "dröm-graviditeter"!

Men jag verkar ju inte vara ensam då i alla fall... Ni som varit gravida innan, var det likadant då?

Kram på er!

Jag har ett barn sedan tidigare och var jättedålig den graviditeten också, skillnaden mot nu var att jag fick havandeskapsförgiftning rätt så tidigt den gången. Gick ner 7 kg i början och sedan gick jag upp över 40 pga svullnad... Denna gången gick jag inte ner lika mycket i början, men gick inte upp någonting förrän för några månader sedan.
  • verkar
    Det är svårt att tänka positivt när det är som värst! Har slutat att kräkas nu i stort sett. Gick ner 7 kg de första veckorna men är nu tillbaka på den vikt jag hade vid inskrivningen. Det är bara det här med saliven som driver mig till vansinne! Känner mig så äcklig när jag sitter och spottar! Ingen av mina vänner förstår mig då de har haft riktiga "dröm-graviditeter"! Men jag verkar ju inte vara ensam då i alla fall... Ni som varit gravida innan, var det likadant då? Kram på er!

Mådde lika illa med de andra och detta med salivet är nytt för mig, längtar tills det slutar.
    Ursäkta min dyslexi
  • Me2
    Bra kämpat !

Jag har haft lika på alla graviditeter, sista tog det fram till v26 innan jag kom upp i inskrivningsvikten och nu är jag i v9 och har börjat tappa. Ska träffa en läkare idag, vilket gör mig ännu mer stressad och illamående för än så länge har de struntat i allt jag säger. Vill verkligen få hjälp i tid och inte tappa så mycket den här gången.

Saliven har jag däremot inte haft problem med (peppar, peppar) så inget tips där. 
  • Bianca1

Jag ska börja jobba på måndag! HUR ska det gå till?!! Jag jobbar i en stor klädbutik och kan ju inte direkt stå och spotta i kassan!

• lusselelle

Hej!
    Går in i v.34 imorgon och illamåendet hänger i! Får enbart Lergigan Comp som lindring numera och jag har dåliga dagar och ok dagar. Har fått järninjektioner på grund av mina dåliga värden så lite mer ork finns i kroppen men allmännt så känner jag mig som en urvriden trasa större delen av tiden :(

• Serla
    lusselelle skrev 2013-06-18 08:10:15 följande:
    Hej!
    Går in i v.34 imorgon och illamåendet hänger i! Får enbart Lergigan Comp som lindring numera och jag har dåliga dagar och ok dagar. Har fått järninjektioner på grund av mina dåliga värden så lite mer ork finns i kroppen men allmännt så känner jag mig som en urvriden trasa större delen av tiden :(

Vet exakt hur du känner, samma här. Går in i v 37+0 (enligt vården) på fredag och bara längtar tills detta är klart! Hur många injektioner fick du? Innan jag fick det så kunde jag inte ens sitta upp vid matbordet längre än 10 min, sedan bara kröp det i kroppen.
Svar på tråden Hyperemesis