• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • LillaLoppanT

Jag har också haft samma profilbild i många år... SÅ jag är inte lika ung och fräsch, som på bilden längre :)
    Har iof haft ett FL-uppehåll på sisådär tre år... av nån anledning hänger jag bara här när jag är gravid, och strax efter :)
    Måste vara jakten på bra mammagrupper som lockar hit mig.
    Men sonen så hade vi världens bästa grupp, som träffades massor och hade det jättebra ihop (Eller hur MissKaos :))
    Två av dem umgås jag fortfarnde ofta med. (Och min son är snart 4,5 år)

Så nu hoppas vi att denna grupp blir minst lika bra :) 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-06-23 10:54:12 följande:
    Jag har också haft samma profilbild i många år... SÅ jag är inte lika ung och fräsch, som på bilden längre :)
    Har iof haft ett FL-uppehåll på sisådär tre år... av nån anledning hänger jag bara här när jag är gravid, och strax efter :)
    Måste vara jakten på bra mammagrupper som lockar hit mig.
    Men sonen så hade vi världens bästa grupp, som träffades massor och hade det jättebra ihop (Eller hur MissKaos :))
    Två av dem umgås jag fortfarnde ofta med. (Och min son är snart 4,5 år)

Så nu hoppas vi att denna grupp blir minst lika bra :) 

Klart d e kul och träffa nya människor i samma sits liksom. Så vi ska allt få till denna gruppen med.
  • LillaLoppanT

Jag verkar förresten ha börjat boa ordentligt nu.. 

Igår sydde jag ett babynest, och idag skall vi gå igenom alla sonens gamla babysaker. Imorgon skall jag tvätta bebiskläder. Sen är jag i princip klar.
    Ska bara hämta vagnen och köpa skötbord. Antar att jag plötsligt fått fart eftersom jag har vändningsförsöket på tisdag. Det finns nämligen en liten, liten risk att bebisen mår dåligt av det, och då plockar dom ut den. (Så därför måste jag fasta, hela tisdagen, hua) 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-06-23 11:05:44 följande:
    Jag verkar förresten ha börjat boa ordentligt nu.. 

Igår sydde jag ett babynest, och idag skall vi gå igenom alla sonens gamla babysaker. Imorgon skall jag tvätta bebiskläder. Sen är jag i princip klar.
    Ska bara hämta vagnen och köpa skötbord. Antar att jag plötsligt fått fart eftersom jag har vändningsförsöket på tisdag. Det finns nämligen en liten, liten risk att bebisen mår dåligt av det, och då plockar dom ut den. (Så därför måste jag fasta, hela tisdagen, hua) 

Riktigt fint och käckt. Önska man med kunde sy mer :P

Hoppas inte den mår dåligt av det. Men i så fall e d ju två som får bebis denna veckan i gruppen :P 
  • September2009

Oj så ambitiöst å duktigt att sy ihop en sån :)

Bröstpump är nog inte så dumt å ha om den lille av nån anledning ej vill samarbeta med brösten, nu gick det bra från start för egen del förra gången så jag tänkte inte på att skaffa det förrän efter några månader när det av praktiska skäl var dags att börja med flaska, maken som är nattuggla kunde ju då ge sena kvällar så jag slapp gå upp sent på kvällen. Avents pump körde jag med ett tag, massa praktiska små flaskor medföljde som man fyllde och stoppade i frysen. En enklare variant finns på Apoteket och den tyckte jag var mycket smidigare, inte massa smådelar som med aventflaskan plus att den pumpade mer effektivt och fort. Det kanske inte är lika för alla, man får nog prova sig fram..

Det finns även praktiska amningskoppar eller vad det heter, tror det är medela och även finns på Apoteket. När man ammar läker det nämligen från andra bröstet samtidigt och man kan om man vill spara det som hamnar i koppen, den håller tätt när den sitter i amnings-bh. Nån annan som testat det?

• Vilgot o Lillpyret

Jag orkar inte läsa igenom allt vad ni har skrivit nu men jag hoppas att ni mår bra! Själv ligger jag på BB med världens finaste bebis på bröstet. :) I natt kom han, och det gick med en väldans fart! Hade en hel del värkar innan men då vi var inne på förlossningen för att jag ville ha något starkare mot smärtan så hade det fortfarande inte hänt något, var öppen 1 cm och tappen var 2 cm lång. Åkte hem med sömntabletter och var väldigt arg och ledsen för att jag var tvungen att ha så ont i onödan. Tillslut började värkarna komma i ett, få grät jag. Tyckte det var så jobbigt , och inte hade jag något smärtlindrande. Tog sömntabletten för att få sova men den blev jag bara dåsig och yr av den. Värkarna lugnade inte ner sig. Vi valde att åka in igen för att se om de kunde görs något mer, jag stod inte ut. Hemma och i bilen började det trycka väldigt mycket neråt. När vi kom in kände jag att jag behövde gå på toa och göra nr. 2, hamnade på en toa utan lyse och fick använda min telefon som lampa. Där och då kunde jag inte stå emot, jag tryckte på för kung och fosterland. Och inte var det bajs som kom utan det var vatten och massor av blod. Jag ropade på min man, det hade redan kommit en massa blod i trosorna. Han blev chockad av synen och sprang och hämtade hjälp. Undersköterskan han fick tag på förstod vad det handlade om och tog med en rullstol. Hon och en barnmorska fick lyfta upp mig från toan, jag förstod ingenting... Vi åkte snabbt in på ett rum. När de gjorde en undersökning märkte de att jag var fullt öppen och bebisen var på väg. Det blev inget snitt, fick ta till lustgasen och börja krysta på en gång. Allt gick bra, ut for en välskapt liten kille på 3204 gram och 49 centimeter. Jag fick lite bristningar och fick sys i ena inre blygdläppen samt inuti slidan, men det gick bra! Bedövningssprayen fungerade fint! Allt gick verkligen undan och jag hade gjort allt jobb hemma. Vi parkerade bilen kl. fem i halv ett och en halvtimme senare var han ute! Nu myser vi för fullt här på BB, kan inte sluta titta på underverket.

• Dannii B

GRATTIS!!! Fyyyu vad avundsjuk jag är på dig VILGOT OCH PYRET. Själva utdrivningsdelen är väl inte efterlängtad men bebismyset. Skönt att det gick bra, och fort trots att du fick lappas ihop lite. MYS NU RIKTIGT ORDENTLIGT...VI ÄR INTE SÅ LÅNGT EFTER MED VÅRA BEBBAR.

• Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-23 09:39:45 följande:
      BF - LISTA    * TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7   * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7 * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7 * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12 

Dannii B - 31 år tredje barnet 23/7
  • Dannii B

Gaaaahh jag sitter och fl:ar på mobilen...går ju sådär bra. Nån duktig som kan slänga in mig på rätt plats i bf listan..

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013