• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Dannii B

TEDDY GIRL 82.... Jag hade värkar hela dagen med första. Sen på kvällem blev de mer intensiva då åkte vi in. 20.30 in - bebis ute 01.30 Barn nr 2 gick vattnet på i tidig morgon timma. in 08.30 ute 11.40 Den här ggn ska jag om jag hinner be om lavemang. Det är ALLT annat än peachy när det trycker på och man tror det är bebis när det eg är allt på samma gång. Ska faktiskt bege mig ut och inhandla hallonblads te. Får se om det gör ngt. Samtidigt vill jag ju inte bli av med bebiskulan allt för tidigt. Men snutta på nybakad bebis väger upp förlusten av pondus kulan. Åhhh gud jag behöver komma ut och träffa folk. Skriver ju en hel movell här för mitt umgänge är så begränsat för tillfället.

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-06-24 10:11:53 följande:
    TEDDY GIRL 82.... Jag hade värkar hela dagen med första. Sen på kvällem blev de mer intensiva då åkte vi in. 20.30 in - bebis ute 01.30 Barn nr 2 gick vattnet på i tidig morgon timma. in 08.30 ute 11.40 Den här ggn ska jag om jag hinner be om lavemang. Det är ALLT annat än peachy när det trycker på och man tror det är bebis när det eg är allt på samma gång. Ska faktiskt bege mig ut och inhandla hallonblads te. Får se om det gör ngt. Samtidigt vill jag ju inte bli av med bebiskulan allt för tidigt. Men snutta på nybakad bebis väger upp förlusten av pondus kulan. Åhhh gud jag behöver komma ut och träffa folk. Skriver ju en hel movell här för mitt umgänge är så begränsat för tillfället.

hehe vad tror du jag känner...det händer inte mycket alls här. Idag har jag diskat alla glas vi har i vitrinskåpet som vi sällan använder...snart blir d promenad
  • TeddyGirl82

Har ni alla bestämt namn? Vi har våra men inte pratat om det ordentligt liksom. Känns som allt kommer att tas när den väl är ute.

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-24 06:13:38 följande:
    Jo det är så jag känner. Men att d kommer nu först och inte under hela graviditeten är lite jobbigt. Men alla gravida går ju igenom det mer eller mindre. 

Ni som fött innan har ni kännt nåt speciellt dagen då ni fick åka in eller dagarna innan? man läser ju om att man e lös i magen och såna saker...inte för jag vill gå och känna efter men ändå.

Idag ska dagen startas med en lång promenad, sen får jag se vad man ska hitta på. Vill inte bara sitta då går dagen så långsamt    

LÖsmage och slemproppen gick.
    Dagen innan vi åkte in hade jag värkar, vaknade på morgonen med värkar efter att ha somnat med lite sammandragningar och småkänningar. Sen hade jag värkar hela dagen, hade värktabl som är ok att ta så den tog jag till kvällen där efter smatal m förlossningen. Dagen efter åkte vi in, var inne ca kl 15 och kl 6 föddes sonen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Dannii B skrev 2013-06-24 10:11:53 följande:
    Fast det har en stooor fördel. Eller två. Bajset fungerar lite som "vaddering" bakåt. OCH omn du får lite på ungen så är det en bra start i livet eftersom det då utvecklas imnunförsvar snabbare...
    (och jag funderar på att ta ett microlax innan avresa om jag hinner) Åh andra sidan: Med tanke på hur det känns att föda vem orkar bry sig att BM får torka skit?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-24 16:30:02 följande:
    Fast det har en stooor fördel. Eller två. Bajset fungerar lite som "vaddering" bakåt. OCH omn du får lite på ungen så är det en bra start i livet eftersom det då utvecklas imnunförsvar snabbare...
    (och jag funderar på att ta ett microlax innan avresa om jag hinner) Åh andra sidan: Med tanke på hur det känns att föda vem orkar bry sig att BM får torka skit?

Jag ska be om microlax när jag kommer in på förlossningen...har jag fått rekomenderat till mig...

Det är en evig väntan detta...dagarna är jättetråkiga...man träffar ju inget folk alls.  
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-24 16:58:42 följande:

Jag ska be om microlax när jag kommer in på förlossningen...har jag fått rekomenderat till mig...

Det är en evig väntan detta...dagarna är jättetråkiga...man träffar ju inget folk alls.  

Finns ju receptfritt på apoteket. Jag anväde det efter fl, det är ju skitläbbigt att bajsa efteråt. Känns som om hela härligheten ska åka ut. Med microt gled det snällt ut utan hjälp första gångerna Skäms

Jag vet! Jag gick över 16 dagar med sonen. Det är vidrigt. LillaLoppan kanske minns min hysteri? Dem där sista väntan är skijobbig. Är det ingen mer i tråden som går hemma som du kan fika med?
    Lite aktiviteter är bra! Passa på att fylla frysen med hemlagad mat är bra. Och kankse lite hembakat? Man han inte så mkt mer än amma i början vill jag minnas. Jo, hehe.. så fort min bebis hae osmnat så var jag ju tvungen att kolla så han andades! Och så var han ju så söt när han sov..  
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-24 17:08:50 följande:

Finns ju receptfritt på apoteket. Jag anväde det efter fl, det är ju skitläbbigt att bajsa efteråt. Känns som om hela härligheten ska åka ut. Med microt gled det snällt ut utan hjälp första gångerna Skäms

Jag vet! Jag gick över 16 dagar med sonen. Det är vidrigt. LillaLoppan kanske minns min hysteri? Dem där sista väntan är skijobbig. Är det ingen mer i tråden som går hemma som du kan fika med?
    Lite aktiviteter är bra! Passa på att fylla frysen med hemlagad mat är bra. Och kankse lite hembakat? Man han inte så mkt mer än amma i början vill jag minnas. Jo, hehe.. så fort min bebis hae osmnat så var jag ju tvungen att kolla så han andades! Och så var han ju så söt när han sov..  

Jo d e fler som e hemma, men vi har sagt tills dom små e ute :P fast löser d tror jag. bakat har jag gjort, älskar och baka och mat finns det med. d e mest städning och trädgårdsarbete som går. Är ogräsets värsta fiende nu haha.

Hmm visste inte att d fanns receptfritt..man lär sig alltid nåt  
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013