• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-24 17:20:02 följande:

Jo d e fler som e hemma, men vi har sagt tills dom små e ute :P fast löser d tror jag. bakat har jag gjort, älskar och baka och mat finns det med. d e mest städning och trädgårdsarbete som går. Är ogräsets värsta fiende nu haha.

Hmm visste inte att d fanns receptfritt..man lär sig alltid nåt  

*s* Bra saker att lära sig. Aha ingen träff före bebis? herrejösses! Jag kommer ju få ett halvår efter er-
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-24 17:45:45 följande:

*s* Bra saker att lära sig. Aha ingen träff före bebis? herrejösses! Jag kommer ju få ett halvår efter er-

Vi får ju se vad som händer, man ska aldrig säga aldrig. Jag e alltid öppen för träffar just nu
  • Dannii B

Risken finns ju att man är så fokuserad på att andas att man glömmer be om lavemang. Eg...who gives a shit.. man är ju inte den första eller den sista som skiter ner sig under förlossningen. .

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-06-24 18:04:06 följande:
    Risken finns ju att man är så fokuserad på att andas att man glömmer be om lavemang. Eg...who gives a shit.. man är ju inte den första eller den sista som skiter ner sig under förlossningen. .

Nej klart man inte är..men ändå d känns ju som nåt man ska kunna kontrollera när man e vuxen på nåt sätt. Men samtidigt så ska jag försöka inte bry mig. Man kommer vara så uppe i allt annat.

hehe har en liten "vadslagning" här hemma typ.
     Mannen tror den tittar ut 1-5 juli, jag 7-10 främst 8 juli av nån anledning. Min bror 4:e juli och hans tjej 6 juli. Får se vem som har rätt..   
  • WeeBee

Här föreslår jag en ny BF-lista, å så använder jag bara mobilen till att hänga här med så jag kan inte ens lägga till mig själv.
    Är det nån vänlig själ som har lust att klippa å klistra lite åt mig?

WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet 20/7

• WeeBee

Vilgot o Pyret - GRATTIS i massor!!! Så himla kul å tack för din snabba uppdatering!

Så spännande att det börjar komma bebisar nu oxå! Snart snart...

• TeddyGirl82
    Gravid  BF - LISTA  Gravid :

* TeddyGirl82 - 31 år, Torslanda, första barnet 3/7  
    * September2009 - 32 år, Mölndal, andra barnet 17/7
    * LillaLoppanT - 33 år, Mölnlycke, andra barnet, 20/7
    * WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet, 20/7
    * Dannii B - 31 år, Mölndal, tredje barnet 23/7
    * MissKaos - Kviberg, andra barnet 7/12  

BabyFöddaBaby:

* Vilgot och Lillpyret-  24 år, Brunnsbo, andra barnet född 23/6

• TeddyGirl82

Fixat WeeBee och skrev även in Vilgot och Lillpyret. Om det stämmer :P

vet inte vad man gör uppe nu, men såna är mina dagar. Vaknar 5-5:30. vaken hela dagen och somnar efter 21. Denna dygnsrytm hade jag även innan man blev gravid. Så får väl se om den blir ändrad när bebisen kommit ut eller om det ändras.

Idag ska det köpas ananas och provas...    

• Vilgot o Lillpyret

Tack för alla grattis! På tal om bajs under förlossning så är det är oundvikligt, MEN man bryr sig inte. Just då jobbar man ju för fullt för att få ut bebisen. Jag märkte att det kom bajs när barnmorskan sa något liknande som "jag ska bara torka av lite här". Jag frågade min man efteråt om han hade märkt något och det hade han, han hade inte sett det men känt lukten. Hans reaktion hade varit " åh, vad min fru är fantastisk, åh, vad hon kämpar, jag undrar om det kom lite bajs nu? Åh, nu ser jag vårt barns huvud, snart är han ute!". Mitt i allt det andra så var det där bajset en sådan liten, liten grej. Dagen innan det drog igång fortsatte det komma en massa av slemproppen. Den var som en stor, blodblandad geléklump. Jag hade rätt mycket förvärkar/ värkar och hade varit uppe hela natten. Det tryckte en hel del neråt och jag fick springa och göra både nummer 1 och 2 på toan. Detta var på midsommarafton. Vi valde klokt nog att åka hem till Göteborg från Lidköping redan på kvällen/ natten (egentligen skulle vi åkt dagen därpå) och det var tur det! Jag fick inte sova den natten heller och dagen efter var värkarna värre. Det räckte med att sitta i bil i Göteborg med värkar (+ krystvärkar!), det hade inte varit trevligt med den två timmar långa bilfärden. ;) Tips innan förlossning: umgås med nära och kära. Fika, gå ut och ät god mat, gå på bio, gå till badhuset, ha picknick. Snart har ni era fantastiska knyten hos er! I dag ska vi åka hem. Det känns så spännande, FÅR man ta med sig honom hem!? Vi ska bara kolla upp hans eventuella ögoninflammation, ta PKU-testet samt göra en hörselscreening. Hörselscreeningen görs normalt om ett par veckor men läkaren tyckte gott vi kunde ta allt på en gång så att vi slipper åka fram och tillbaka. Hoppas att det blir så!

• TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-25 06:07:54 följande:
    Tack för alla grattis! På tal om bajs under förlossning så är det är oundvikligt, MEN man bryr sig inte. Just då jobbar man ju för fullt för att få ut bebisen. Jag märkte att det kom bajs när barnmorskan sa något liknande som "jag ska bara torka av lite här". Jag frågade min man efteråt om han hade märkt något och det hade han, han hade inte sett det men känt lukten. Hans reaktion hade varit " åh, vad min fru är fantastisk, åh, vad hon kämpar, jag undrar om det kom lite bajs nu? Åh, nu ser jag vårt barns huvud, snart är han ute!". Mitt i allt det andra så var det där bajset en sådan liten, liten grej. Dagen innan det drog igång fortsatte det komma en massa av slemproppen. Den var som en stor, blodblandad geléklump. Jag hade rätt mycket förvärkar/ värkar och hade varit uppe hela natten. Det tryckte en hel del neråt och jag fick springa och göra både nummer 1 och 2 på toan. Detta var på midsommarafton. Vi valde klokt nog att åka hem till Göteborg från Lidköping redan på kvällen/ natten (egentligen skulle vi åkt dagen därpå) och det var tur det! Jag fick inte sova den natten heller och dagen efter var värkarna värre. Det räckte med att sitta i bil i Göteborg med värkar (+ krystvärkar!), det hade inte varit trevligt med den två timmar långa bilfärden. ;) Tips innan förlossning: umgås med nära och kära. Fika, gå ut och ät god mat, gå på bio, gå till badhuset, ha picknick. Snart har ni era fantastiska knyten hos er! I dag ska vi åka hem. Det känns så spännande, FÅR man ta med sig honom hem!? Vi ska bara kolla upp hans eventuella ögoninflammation, ta PKU-testet samt göra en hörselscreening. Hörselscreeningen görs normalt om ett par veckor men läkaren tyckte gott vi kunde ta allt på en gång så att vi slipper åka fram och tillbaka. Hoppas att det blir så!
    Härligt att ni får komma hem och bara vara
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013