Tack för alla grattis! På tal om bajs under förlossning så är det är oundvikligt, MEN man bryr sig inte. Just då jobbar man ju för fullt för att få ut bebisen. Jag märkte att det kom bajs när barnmorskan sa något liknande som "jag ska bara torka av lite här". Jag frågade min man efteråt om han hade märkt något och det hade han, han hade inte sett det men känt lukten. Hans reaktion hade varit " åh, vad min fru är fantastisk, åh, vad hon kämpar, jag undrar om det kom lite bajs nu? Åh, nu ser jag vårt barns huvud, snart är han ute!". Mitt i allt det andra så var det där bajset en sådan liten, liten grej. Dagen innan det drog igång fortsatte det komma en massa av slemproppen. Den var som en stor, blodblandad geléklump. Jag hade rätt mycket förvärkar/ värkar och hade varit uppe hela natten. Det tryckte en hel del neråt och jag fick springa och göra både nummer 1 och 2 på toan. Detta var på midsommarafton. Vi valde klokt nog att åka hem till Göteborg från Lidköping redan på kvällen/ natten (egentligen skulle vi åkt dagen därpå) och det var tur det! Jag fick inte sova den natten heller och dagen efter var värkarna värre. Det räckte med att sitta i bil i Göteborg med värkar (+ krystvärkar!), det hade inte varit trevligt med den två timmar långa bilfärden. ;) Tips innan förlossning: umgås med nära och kära. Fika, gå ut och ät god mat, gå på bio, gå till badhuset, ha picknick. Snart har ni era fantastiska knyten hos er! I dag ska vi åka hem. Det känns så spännande, FÅR man ta med sig honom hem!? Vi ska bara kolla upp hans eventuella ögoninflammation, ta PKU-testet samt göra en hörselscreening. Hörselscreeningen görs normalt om ett par veckor men läkaren tyckte gott vi kunde ta allt på en gång så att vi slipper åka fram och tillbaka. Hoppas att det blir så!