• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Alltså jag blir tokig på den förbannade ariel reklamen som kommer när man är inne på familjeliv via datorn..man får uppdatera flera gånger...hoppas familjeliv tar bort den eller fixar den för d e fan så irreterande

• TeddyGirl82

60 min duck walk avklarad...man blev rätt trött men ändå mer pigg än innan...nu blir det det jag fått dille på, varma mackor med makrillfilé mmmm.

Är det vanligt att bebisen rör sig lite mindre när d närmar sig? det är ju rätt trångt där inne nu 

• Dannii B

Woah...stod din man framför och såg hela härligheten? ??? Det hade jag ALDRIG fixat. Näpp han får snällt stå bakom. Han hade inte fixat frontrow seats ändå... Skönt att ni fick göra alla kollen innan ni åkte hem. Jag har så förbannat svårt för pku testet. De bänder ju hela stackars handen på bebis. Dessutom har jag av nån konstig anledning åkt på gamla fossiler som är helt inkompetenta att göra testet och detta med bägge barnen. Det har slutat med att de har fått ta blodet från huvudet. Överlämnar detta till min man. Har varken nerver eller medgörliga hormoner för att klara se det igen.

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-25 06:07:54 följande:
    Tack för alla grattis! På tal om bajs under förlossning så är det är oundvikligt, MEN man bryr sig inte. Just då jobbar man ju för fullt för att få ut bebisen. Jag märkte att det kom bajs när barnmorskan sa något liknande som "jag ska bara torka av lite här". Jag frågade min man efteråt om han hade märkt något och det hade han, han hade inte sett det men känt lukten. Hans reaktion hade varit " åh, vad min fru är fantastisk, åh, vad hon kämpar, jag undrar om det kom lite bajs nu? Åh, nu ser jag vårt barns huvud, snart är han ute!". Mitt i allt det andra så var det där bajset en sådan liten, liten grej. Dagen innan det drog igång fortsatte det komma en massa av slemproppen. Den var som en stor, blodblandad geléklump. Jag hade rätt mycket förvärkar/ värkar och hade varit uppe hela natten. Det tryckte en hel del neråt och jag fick springa och göra både nummer 1 och 2 på toan. Detta var på midsommarafton. Vi valde klokt nog att åka hem till Göteborg från Lidköping redan på kvällen/ natten (egentligen skulle vi åkt dagen därpå) och det var tur det! Jag fick inte sova den natten heller och dagen efter var värkarna värre. Det räckte med att sitta i bil i Göteborg med värkar (+ krystvärkar!), det hade inte varit trevligt med den två timmar långa bilfärden. ;) Tips innan förlossning: umgås med nära och kära. Fika, gå ut och ät god mat, gå på bio, gå till badhuset, ha picknick. Snart har ni era fantastiska knyten hos er! I dag ska vi åka hem. Det känns så spännande, FÅR man ta med sig honom hem!? Vi ska bara kolla upp hans eventuella ögoninflammation, ta PKU-testet samt göra en hörselscreening. Hörselscreeningen görs normalt om ett par veckor men läkaren tyckte gott vi kunde ta allt på en gång så att vi slipper åka fram och tillbaka. Hoppas att det blir så!

• Dannii B

Hahaha duck walk... det var nytt. Jaså är det dina crawings.. jag har dille på meloner..ätbara...for the record. Har precis slängt i mig en skål med gubbar och grädde.

TeddyGirl82 skrev 2013-06-25 10:45:13 följande:
    60 min duck walk avklarad...man blev rätt trött men ändå mer pigg än innan...nu blir det det jag fått dille på, varma mackor med makrillfilé mmmm. Är det vanligt att bebisen rör sig lite mindre när d närmar sig? det är ju rätt trångt där inne nu 

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-06-25 10:53:37 följande:
    Hahaha duck walk... det var nytt. Jaså är det dina crawings.. jag har dille på meloner..ätbara...for the record. Har precis slängt i mig en skål med gubbar och grädde.

Mackor och jordgubbar och melon...kan äta hur mycket som helst
  • Vilgot o Lillpyret

[quote=70298244][quote-nick]Dannii B skrev 2013-06-25 10:49:10 följande:[/quote-nick]Woah...stod din man framför och såg hela härligheten? ??? Det hade jag ALDRIG fixat. Näpp han får snällt stå bakom. Han hade inte fixat frontrow seats ändå... Skönt att ni fick göra alla kollen innan ni åkte hem. Jag har så förbannat svårt för pku testet. De bänder ju hela stackars handen på bebis. Dessutom har jag av nån konstig anledning åkt på gamla fossiler som är helt inkompetenta att göra testet och detta med bägge barnen. Det har slutat med att de har fått ta blodet från huvudet. Överlämnar detta till min man. Har varken nerver eller medgörliga hormoner för att klara se det igen. Jag hade ingen aning om att han tittade. Eftersom vi skulle genomgå ett kejsarsnitt så hade vi inte diskuterat detta innan. Hade vi gjort det så hade jag nog förbjudit honom. ;) Men han stod vid mitt huvud och böjde sig framåt för att se. Han gick inte ner dit. Jag märkte ingenting, hade fullt upp med annat. När han berättade efteråt så blev jag faktiskt på något sätt lite stolt, jag tyckte det var fint att han ville se. Han tyckte det var jättehäftigt att se Ivars huvud komma ut, det var först då han på riktigt förstod att det var bebis på G. Han tittade även och såg hur mycket jag brustit samt hur barnmorskan sydde. Jag tycker inte att det känns jobbigt. Det blev inte någon hörselscreening i dag, läkaren hade inte så bra koll. PKU-testet gjordes däremot och det gick bra men det är ju väldigt jobbigt. Det skär i hjärtat på en. :(

• Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-25 10:45:13 följande:
    60 min duck walk avklarad...man blev rätt trött men ändå mer pigg än innan...nu blir det det jag fått dille på, varma mackor med makrillfilé mmmm. Är det vanligt att bebisen rör sig lite mindre när d närmar sig? det är ju rätt trångt där inne nu 

Bra kämpat! Bebisar ska röra sig lika ofta men rörelserna känns inte lika tydligt eftersom det är så trångt. Tycker du att det är lite väl lugnt får du buffa till henom, lägga dig på sidan och så dricka något kallt och sött. Är du orolig så åk in, det är skönt att höra att allt är bra. :)
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-25 14:42:15 följande:

Bra kämpat! Bebisar ska röra sig lika ofta men rörelserna känns inte lika tydligt eftersom det är så trångt. Tycker du att det är lite väl lugnt får du buffa till henom, lägga dig på sidan och så dricka något kallt och sött. Är du orolig så åk in, det är skönt att höra att allt är bra. :)

Jo den kom igång efter promenaden, då putade den ut med rumpan(tror jag det är som putts ut hela tiden). Och känner den till och från nu. så jag e lugn igen men när man märker att d ändras blir det lite oro direkt :P

Är helt slut nu efter promenaden, gräsklippning och sen promenad igen fast kortare ner till affären så nu blir det ligga i soffan och slappa lite med. men känner mig piggare efter promenaden 
  • LillaLoppanT

Nu är min bebis vänd! Huvudet neråt. Yeah! Det gick hur bra som helst. Tog mindre än en minut, och gjorde inte ont :)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-06-25 17:21:44 följande:
    Nu är min bebis vänd! Huvudet neråt. Yeah! Det gick hur bra som helst. Tog mindre än en minut, och gjorde inte ont :)
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Härligt. Tycker alltid det låter så läbbigt att dom vänder på bebisen..
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013