• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Hur e d med dom 10 dar som mannen "får" när bebisen är ute? Är det nåt han ska ringa till försäkringskassan om eller hur gör man?

• MissKaos

Han registrererar det på fk

TeddyGirl82 skrev 2013-06-26 09:22:54 följande:
    Hur e d med dom 10 dar som mannen "får" när bebisen är ute? Är det nåt han ska ringa till försäkringskassan om eller hur gör man?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 10:02:37 följande:
    Han registrererar det på fk

Hmm...ok. Får ta och ringa dom så får dom förklara för mig...hatar den myndigheten redan..så krångligt..

idag vet jag inte vad som händer med kroppen. Var ute och körde förut, då känner jag en värk ner över magen och bak över ryggen..gjorde så ont så jag nästan började gråta men sen var det inte mer...och sen sticker det nertill, typ som om nåt kittlar en där nere fast med en svidande känsla. Men sen fick jag inte nån mer sån värkliknande sak..aldrig kännt så innan.   
  • MissKaos

Första värken gissar jag!

Ring dom. Meditera innan..

TeddyGirl82 skrev 2013-06-26 11:33:05 följande:
    Hmm...ok. Får ta och ringa dom så får dom förklara för mig...hatar den myndigheten redan..så krångligt..

idag vet jag inte vad som händer med kroppen. Var ute och körde förut, då känner jag en värk ner över magen och bak över ryggen..gjorde så ont så jag nästan började gråta men sen var det inte mer...och sen sticker det nertill, typ som om nåt kittlar en där nere fast med en svidande känsla. Men sen fick jag inte nån mer sån värkliknande sak..aldrig kännt så innan.   

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 13:29:12 följande:
    Första värken gissar jag!
    Ring dom. Meditera innan..

Ja misstänker med att d var första riktiga sammandragningen..men d e väl inte mer än så..känner mig lite molnande i magen...försöker slappna av så man inte känner efter.

har ringt dom förr..så d ska nog gå bra ändå. fast egentligen borde mannen ringa själv :P  
  • MissKaos

Bästa lösningen! Låt honom ringa.

Mm lite mol hade jag innan sonen kom ut. Läste nyligen att man inte längre rek bad och Alvedon i det skedet du är i nu. Tydligen kunde det stoppa upp dethela. Så ut och gå!( själv hade jag satsat på kolhydratladd..) hoppas du sitter och kollar åå värktajmer på nätet snart!

TeddyGirl82 skrev 2013-06-26 14:05:29 följande:
    Ja misstänker med att d var första riktiga sammandragningen..men d e väl inte mer än så..känner mig lite molnande i magen...försöker slappna av så man inte känner efter.

har ringt dom förr..så d ska nog gå bra ändå. fast egentligen borde mannen ringa själv :P  

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 14:55:57 följande:
    Bästa lösningen! Låt honom ringa.
    Mm lite mol hade jag innan sonen kom ut. Läste nyligen att man inte längre rek bad och Alvedon i det skedet du är i nu. Tydligen kunde det stoppa upp dethela. Så ut och gå!( själv hade jag satsat på kolhydratladd..) hoppas du sitter och kollar åå värktajmer på nätet snart!

känns som man inte gör annat än äter pasta och ris hihi.
  • Dannii B

Herreguuuud är det ngn mer än jag som är konstant hungrig?? Frukt mättar ju bara i 10 min har ingen vidare lust att slänga i mig middan igen. What to do??? Sicket I-lands problem. Skäms faktiskt lite nu..

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-26 15:26:39 följande:

känns som man inte gör annat än äter pasta och ris hihi.

Inför långlopp äter jag alltid choklad. Dagen innan då..
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-06-26 20:26:49 följande:
    Herreguuuud är det ngn mer än jag som är konstant hungrig?? Frukt mättar ju bara i 10 min har ingen vidare lust att slänga i mig middan igen. What to do??? Sicket I-lands problem. Skäms faktiskt lite nu..

Ät och var glad. Äter ofta jag med..
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013