• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos
    LillaLoppanT skrev 2013-06-25 17:21:44 följande:
    Nu är min bebis vänd! Huvudet neråt. Yeah! Det gick hur bra som helst. Tog mindre än en minut, och gjorde inte ont :)

JAg är Så imponerar av dig som fixade detta med vändning.
    Själv har jag ägnat mig åt seriös shopping. Dvs, dom rear amningskläder nu, kan faktiskt ha dom redan nu... Ganska nöjd med detta.

JAg börjar nojja på om jag kommer få igenom min ansökan om graviditetspenning. Och min BM är på semester, så hon kan inte skicka in moderskapsintyget som ju krävs för att dom ska behandla ansökan. sen kommer svaret inom 30dgr tror jag. VIll veta för att planera jobbet etc.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-06-25 20:37:53 följande:

JAg är Så imponerar av dig som fixade detta med vändning.
    Själv har jag ägnat mig åt seriös shopping. Dvs, dom rear amningskläder nu, kan faktiskt ha dom redan nu... Ganska nöjd med detta.

JAg börjar nojja på om jag kommer få igenom min ansökan om graviditetspenning. Och min BM är på semester, så hon kan inte skicka in moderskapsintyget som ju krävs för att dom ska behandla ansökan. sen kommer svaret inom 30dgr tror jag. VIll veta för att planera jobbet etc.
    Jag tror till och med dom har upp till 60 dagar på sig med handläggingen av graviditetspenning... Men jag fick svar efter en dryg vecka :)

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos
    LillaLoppanT skrev 2013-06-25 20:41:13 följande:
    Jag tror till och med dom har upp till 60 dagar på sig med handläggingen av graviditetspenning... Men jag fick svar efter en dryg vecka :)

Men bläää! Det står ju 30 på deras (usla) hemsida. Ifs i " de flesta ärenden" men ändå.
    Jag har skrivit hög risk för våld (jobbar med fd heroinmissbrukare) samt att det kommer folk påverkade till mottagningen. Detta är då sant, vi  är en högriskmott ingen överdrift. Vi vet att det förekommer att folk kommer beväpnade. Sen har jag även skrivit Hepatit C och HIV smitta (vi tar mkt prover + vid risk för våld med ngn som är smittad) får se vad dom säger.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-25 20:37:53 följande:
    JAg är Så imponerar av dig som fixade detta med vändning. Själv har jag ägnat mig åt seriös shopping. Dvs, dom rear amningskläder nu, kan faktiskt ha dom redan nu... Ganska nöjd med detta. JAg börjar nojja på om jag kommer få igenom min ansökan om graviditetspenning. Och min BM är på semester, så hon kan inte skicka in moderskapsintyget som ju krävs för att dom ska behandla ansökan. sen kommer svaret inom 30dgr tror jag. VIll veta för att planera jobbet etc.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Men d måste ju gå få fram moderskaps intyget ändå? Jag fick mitt hemskickat efter att ha ringt mödravården. Dom var bara noga med att ultraljudet var gjort.
  • MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-25 20:48:53 följande:

Men d måste ju gå få fram moderskaps intyget ändå? Jag fick mitt hemskickat efter att ha ringt mödravården. Dom var bara noga med att ultraljudet var gjort.
    Hon skickar det direkt till Fk. Men du har rätt: Vilken BM som helst kan ju skriva ut det såklart. Tänkte inte så långt! Tänkte maila henne tror hon är åter nästa vecka.
  • September2009

Men gud det var väl skönt att det gick så enkelt :)

I helgen hade vi tänkt vi skulle besöka circus scott om vi kan få biljetter till bra pris, ska visst säljas på ikea för mycket lägre pris om man har family kort, än vad de tar för biljetterna i circus-kassan. Blir i så fall på söndag, är ju rätt dyrt utan rabatten men nu har vi pratat så mycket om cirkusen så sonen blir nog väldigt besviken om vi inte går.. Annars händer inte så mycket, så ledsamt att det aldrig verkar bli riktigt sommar, vi har försökt komma ut på utflykt till nån ö för lite sol å bad, sist för några helger sedan kom vi lite sent med bilen till saltholmen och hittade ingen parkering så det var bara å vända, den typiska turen..

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-25 20:54:15 följande:
    Hon skickar det direkt till Fk. Men du har rätt: Vilken BM som helst kan ju skriva ut det såklart. Tänkte inte så långt! Tänkte maila henne tror hon är åter nästa vecka.

Gör det. Och ditt jobb borde ju inte vara några problem att få havandeskapspenning på...skriv bara så detaljerat som möjligt, hur mycket man lyfter faror och allt sånt. Bättre och överdriva. Det gjorde vi på volvo.
    September2009 skrev 2013-06-25 21:02:10 följande:
    Men gud det var väl skönt att det gick så enkelt :)
    I helgen hade vi tänkt vi skulle besöka circus scott om vi kan få biljetter till bra pris, ska visst säljas på ikea för mycket lägre pris om man har family kort, än vad de tar för biljetterna i circus-kassan. Blir i så fall på söndag, är ju rätt dyrt utan rabatten men nu har vi pratat så mycket om cirkusen så sonen blir nog väldigt besviken om vi inte går.. Annars händer inte så mycket, så ledsamt att det aldrig verkar bli riktigt sommar, vi har försökt komma ut på utflykt till nån ö för lite sol å bad, sist för några helger sedan kom vi lite sent med bilen till saltholmen och hittade ingen parkering så det var bara å vända, den typiska turen..
    Circus var längesen man var på..
    SusannneL skrev 2013-06-26 02:02:57 följande:
    Hemma från Italien! Allt har gått bra
    Välkommen hem!

• MissKaos

Lyfter inget tyngre än piller och papper. . Det är för risk som jag ber om det. Vi får se hur det går!

TeddyGirl82 skrev 2013-06-26 05:54:47 följande:
    Gör det. Och ditt jobb borde ju inte vara några problem att få havandeskapspenning på...skriv bara så detaljerat som möjligt, hur mycket man lyfter faror och allt sånt. Bättre och överdriva. Det gjorde vi på volvo.Circus var längesen man var på..Välkommen hem!

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-26 06:32:30 följande:
    Lyfter inget tyngre än piller och papper. . Det är för risk som jag ber om det. Vi får se hur det går!

Ska hålla tummarna. men skriv ändå detaljerat med riskerna som du sa förut med Hepatit och HIV.

Idag blir det promenera igen, en vecka kvar till BF idag. Och sen ska jag kolla lite skorea...skor kan jag aldrig få för lite av hehe 
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013