• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

JAg på sidan 17+5
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-28 15:34:08 följande:

Ja förstår inte att nåt ska ut där nere. Att d verkligen går. Läskigt
    Det är inte så farligt. Kroppen kan föda. Personalen på förlossningen är mkt kunniga. Tänk inte på det -det hjälper lixom inte.  Men nej, det som kom IN var ju inte lika stort som det som ska ut.
    Min son var stor. Hela förlossningen (detta minns inte jag BM sa det efteråt) sa jag att det går bra. Det går bra. VARJE gång dom frågade. Jag blev erbjuden smärtstillande och tog emot det dom rekomenderade. Hade en bra förlossning. Fast sonen var str så han ahde inte kunnat göra sista rotationen inne i mig utan gjorde den utanför! BM sa att det var udda.. Men ut kom han iaf. Var rätt trött i ryggen efter att ha tryckt så mkt, men men. Jag behöve inte skita på fyra dagar det var bra! OCH jag fick ett enormt bra träningspass JAg hade med mig sportdryck och en tom vattenflaska -en såndär man brukar ha på gymmet -jättebra. Fick lite energi av drycken och kunde dricka utan att bli dyblöt. Hade även med choklad ät 1mini kexchokald. Denna gången ska jag ha med geler (jag springer halvlånga distanser och är van att använda dom under träning och lopp)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-06-28 15:51:58 följande:
    Det är inte så farligt. Kroppen kan föda. Personalen på förlossningen är mkt kunniga. Tänk inte på det -det hjälper lixom inte.  Men nej, det som kom IN var ju inte lika stort som det som ska ut.
    Min son var stor. Hela förlossningen (detta minns inte jag BM sa det efteråt) sa jag att det går bra. Det går bra. VARJE gång dom frågade. Jag blev erbjuden smärtstillande och tog emot det dom rekomenderade. Hade en bra förlossning. Fast sonen var str så han ahde inte kunnat göra sista rotationen inne i mig utan gjorde den utanför! BM sa att det var udda.. Men ut kom han iaf. Var rätt trött i ryggen efter att ha tryckt så mkt, men men. Jag behöve inte skita på fyra dagar det var bra! OCH jag fick ett enormt bra träningspass JAg hade med mig sportdryck och en tom vattenflaska -en såndär man brukar ha på gymmet -jättebra. Fick lite energi av drycken och kunde dricka utan att bli dyblöt. Hade även med choklad ät 1mini kexchokald. Denna gången ska jag ha med geler (jag springer halvlånga distanser och är van att använda dom under träning och lopp)

Vilken söt kula, snickarbyxor och gravid tycker jag e charmigt.

Jag tänker inte så på det, är en kontroll människa och detta är inget som jag kan kontrollera alls. Det är bebis och kroppen som bestämmer allt. Inte mitt huvud.

Väntar och väntar och väntar. Nada känns. Hoppas d bara säger pang!   
  • Dannii B

Dryga 25 dagar kvar. Dricker Hallonbladste...placebo effekter... Teddygirl82...du om nån måste vara less på't . MEN.. det är väl som dem säger: Den kommer när den är redo. Jaha...Lördag....igen...regn...var faen e sommaren?? solen?? värmen?? Nä..ska ta och "snygga" till mig i förebyggande syfte. Vem vet bebisen kanske chockar mig och tittar ut tidigare än väntat

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-06-29 09:40:02 följande:
    Dryga 25 dagar kvar. Dricker Hallonbladste...placebo effekter... Teddygirl82...du om nån måste vara less på't . MEN.. det är väl som dem säger: Den kommer när den är redo. Jaha...Lördag....igen...regn...var faen e sommaren?? solen?? värmen?? Nä..ska ta och "snygga" till mig i förebyggande syfte. Vem vet bebisen kanske chockar mig och tittar ut tidigare än väntat

Ja,jag e väääääldigt less på d. speciellt när man inte känner nånting att d ska vara nåt på g. bara att d e jobbigare att gå för d e tungt.

Ja denna sommaren blir inte av som d verkar..blir en tur till Frölunda torg idag 
  • LillaLoppanT

Igår ringde dom från babyproffsen. Vagnen har kommit! Först så tänkte jag att det är alldeles för tidigt att hämta den redan, men jag kan inte hålla mig :)
    Så imorgon blir det vagnhämtning! 
    Jag känner mig som ett barn på julafton :) (Ja, jag är en barnvagnsnörd utan dess like :))

Prick tre veckor till BF idag. 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-06-29 11:52:03 följande:
    Igår ringde dom från babyproffsen. Vagnen har kommit! Först så tänkte jag att det är alldeles för tidigt att hämta den redan, men jag kan inte hålla mig :) Så imorgon blir det vagnhämtning!  Jag känner mig som ett barn på julafton :) (Ja, jag är en barnvagnsnörd utan dess like :)) Prick tre veckor till BF idag. 

Spännande! Vad blir det för vagn då?
  • LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-29 13:50:42 följande:

Spännande! Vad blir det för vagn då?
    Det blir en svart Brio Smile :)

• TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-06-29 14:33:01 följande:
    Det blir en svart Brio Smile :)  

Nice. Påminner om den vi har.
  • LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-29 14:40:07 följande:

Nice. Påminner om den vi har.
    Och då undfrar jag förstås vilken ni har :)

• MissKaos

Jag funderade på ny sjal eller sele...

LillaLoppanT skrev 2013-06-29 11:52:03 följande:
    Igår ringde dom från babyproffsen. Vagnen har kommit! Först så tänkte jag att det är alldeles för tidigt att hämta den redan, men jag kan inte hålla mig :)

Så imorgon blir det vagnhämtning! 

Jag känner mig som ett barn på julafton :) (Ja, jag är en barnvagnsnörd utan dess like :))

Prick tre veckor till BF idag. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013