• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Ingen som rhar skaffat bärsjal?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Dannii B

Jag har en hederlig gammal Babytravel 08:a.. Är rätt klar med barn efter den här så det känns onödigt att skaffa en ny vagn. Blir sista versen för vagnen. Tycker oxå att Baby björn bärsele är HEEELT oergonomisk. Gör ont och man belastar ryggen helt feeel trots att man följt " manualen". MEN... så har jag lite svårt för sjalarna... lite för mycket trädkramar stuk. Men det är bara min åsikt.

• MissKaos

Man ska ju ttivas med det nan har. Ergonomisk sele blir nog ett mellanläge som jag kan tänka mig att testa.

Dannii B skrev 2013-06-29 18:45:50 följande:
    Jag har en hederlig gammal Babytravel 08:a.. Är rätt klar med barn efter den här så det känns onödigt att skaffa en ny vagn. Blir sista versen för vagnen. Tycker oxå att Baby björn bärsele är HEEELT oergonomisk. Gör ont och man belastar ryggen helt feeel trots att man följt " manualen". MEN... så har jag lite svårt för sjalarna... lite för mycket trädkramar stuk. Men det är bara min åsikt.

Dannii B skrev 2013-06-29 18:45:50 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82

Hmm vi ska inte ha nåt av d. Vare sig bärsjal eller sele..tycker inte d behövs..visst man får bebisen nära och händerna fria men inget för mig känner jag

• LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-06-29 17:37:31 följande:
    Kommer ha kvar den gammla teutoniamistral s som isak åkte i.
    Sugen på en sele manduca tex. Eller annan ergo. Gillar inte bb carken flr mig att bära i eller för bebis att åka i. Har tre sjalar +en mt..
    Oj satan, har du haft kvar samma vagn i alla år? Inte illa :)
    Jag har bytt så många gånger att jag tappat räkningen.
    Jsg har bara en gammal Brio Race kvar från Lukas, men den skall säljas... Lukas har dock inte låtit mig sälja den innan bebisens vagn kommer.... trots att han inte åkt vagn på mycket länge :) 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT
    MissKaos skrev 2013-06-29 18:29:44 följande:
    Ja den har varit bra. Måste laga bromsen bara. Och göra rent fårskinnet. Vi har två sulky ena är sönder men funkar så den har fått åka med på flygresor..
    Har du kvar så många vagnar? Åker I fortfarande?

Ang sjal/sele, så känner jag att sjal är inget för mig. Sele verkar dock smidigt. Använda det hemma ibland när Lukas var yttepytte, och jag behövde händerna fria för hushållsarbete... det var jättesmidigt...

Och Lukas gillar att leka i skogen hemma, blir bara bökigt att dra med sig en vagn dit. Då är sele bra...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos

Ja den står i förrådet. Vi använder sulkyn ibland. Ungen älskar att åka sen har vi en bit till vagnen. Tar lååång tid för honom att gå.

LillaLoppanT skrev 2013-06-29 20:51:53 följande:
    Oj satan, har du haft kvar samma vagn i alla år? Inte illa :)

Jag har bytt så många gånger att jag tappat räkningen.

Jsg har bara en gammal Brio Race kvar från Lukas, men den skall säljas... Lukas har dock inte låtit mig sälja den innan bebisens vagn kommer.... trots att han inte åkt vagn på mycket länge :) 

• MissKaos

Jag gillade att bära och bar i sjal senast när hsn var två på resa. Han sov gått åå vägen till hotellet

• MissKaos

På kvällen. Från restaurang. Ammade med då. Känns ju som en evighet sedan.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013