• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Nääää nu e livet alldeles för tråkigt. Man vågar inte planera nånting. Nu får nåt hända!!!

• MissKaos

Planera ngt! Gör saker, då händerdet. Kom in och ät lunch med mig i stan ii veckan! Jag jobbar ju.

TeddyGirl82 skrev 2013-06-30 07:25:44 följande:
    Nääää nu e livet alldeles för tråkigt. Man vågar inte planera nånting. Nu får nåt hända!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Dannii B

Jag lider med dig Teddygirl82.... Du borde ju få närsom... jag gissar på den 2:e Jag nojar mig redan nu. Har 20+ dagar kvar. Vill göra skojiga grejer med barnen fast utan mage. När den väl e borta har jag bara ALLA sviterna efter en graviditet att tampas med.

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-06-30 10:03:14 följande:
    Jag lider med dig Teddygirl82.... Du borde ju få närsom... jag gissar på den 2:e Jag nojar mig redan nu. Har 20+ dagar kvar. Vill göra skojiga grejer med barnen fast utan mage. När den väl e borta har jag bara ALLA sviterna efter en graviditet att tampas med.

2:a var det först innan vi gjorde ultraljudet så man vet ju aldrig...hehe. Ja jag e så förbannat trött på detta nu. Men d e värt all uppgivenhet att känna som man gör. försöker dansa till musik här hemma nu bara för att bli lite gladare plus sminka mig lite mer festligt än vanligt för man känner sig inte så fin just nu.
    längtar mest till att kunna ha mina vanliga kläder igen..man har inte så mycket och välja på nu :P

• TeddyGirl82

Nån som har nåt bra tips på skydd till sängen om vattnet skulle gå när man ligger i sängen?

• LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-30 20:50:17 följande:
    Nån som har nåt bra tips på skydd till sängen om vattnet skulle gå när man ligger i sängen?
    Plastad frotte, antar jag, funkar...
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • solskenstjejen

Hujedamig vilken dag!

Är helt slut nu. Har flängt runt både till Plantagen, Bäckebol köpcenter och sedan Ikea...
    Nu har vi iaf köpt en byrå så bebisen kan ha sina kläder någonstans. Köpte även den del buskar och blommor som sedan planterats i trädgården. Det känns i hela kroppen att jag varit igång idag, ont nästan överallt...

Imorgon ha vi bestämt att åka till Liseberg också, får hoppas man är lite piggare tills dess.

Såg att ni pratat vagn...Vi köpte en begagnad på Blocket. En Brio (Happy tror jag...) men hårdlift och inga lufthjul.  Jag kommer ju gå en del i skogen runt sjön (Mölnesjön) och har haft lufthjul på tidigare vagnar och alltid lyckats få punkterting nångång så nu valde vi bort det.

Teddygirl: Vi har plastad frotte i vår säng. Det borde funka om vattnet går. Vi har det pga att barnen ibland (ganska ofta) kommer upp till oss på natten och ibland händer det en olycka. 
    Ikea har "dra på" lakan i plastad frotte och olika storlekar

• MoonFlight

Solsken: vi får ta och gå lite promenader ihop då ju. Lämnar ju av barnen på dagis i Rannebergen så :)

• solskenstjejen

Moonflight: absolut :) så barnen går fortfarande på förskola här i Rannebergen? Är inte det långt för dig att åka varje dag?

• TeddyGirl82
    solskenstjejen skrev 2013-06-30 21:09:45 följande:

Hujedamig vilken dag!

Är helt slut nu. Har flängt runt både till Plantagen, Bäckebol köpcenter och sedan Ikea...
    Nu har vi iaf köpt en byrå så bebisen kan ha sina kläder någonstans. Köpte även den del buskar och blommor som sedan planterats i trädgården. Det känns i hela kroppen att jag varit igång idag, ont nästan överallt...

Imorgon ha vi bestämt att åka till Liseberg också, får hoppas man är lite piggare tills dess.

Såg att ni pratat vagn...Vi köpte en begagnad på Blocket. En Brio (Happy tror jag...) men hårdlift och inga lufthjul.  Jag kommer ju gå en del i skogen runt sjön (Mölnesjön) och har haft lufthjul på tidigare vagnar och alltid lyckats få punkterting nångång så nu valde vi bort det.

Teddygirl: Vi har plastad frotte i vår säng. Det borde funka om vattnet går. Vi har det pga att barnen ibland (ganska ofta) kommer upp till oss på natten och ibland händer det en olycka. 
    Ikea har "dra på" lakan i plastad frotte och olika storlekar  

Ok får ge mig ut och kolla idag, känns lite onödigt att förstöra madrassen i sängen, samma med soffan egentligen men kan ju inte plasta in allt..
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013