• Anonym (Lata Anna)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Hej hej!

Finns det fler där ute som hade som nyårslöfte att komma i form till sommaren men inte riktigt fått röven ur soffan än? Skäms Jag är verkligen en av de lataste som finns! Men nu vill jag verkligen ta mig i kragen och för att göra en ansträngning så tänkte jag göra kost- och gradvis motionsförändringar under en begränsad tid (25/2 - 24/3) till att börja med, och hoppas att jag ska komma in i någon "rutin" som sedan bara ska "flyta på". Vill du vara med och hjälpas åt att förändra våra beteenden kring mat och motion och för en gång för alla gå ner lite i vikt?

Mina "kostregler" tänkte jag ska se ut såhär:

Undvika snabba kolhydrater och fett i större mängd. Äta mer protein och grönsaker. Dricka mycket vatten. Äta 4-5 ggr dag, ej efter middag! 100g godis/glass/snacks per vecka. Max 3 dl vin/vecka
    Utmaning vecka 1: Promenad minst 45 min/dag varav 1 "vilodag"!

Jag är sugen att börja nu men tänkte praktiskt nog och sådär bekvämt till helgen starta på månad!Drömmer
    Fler latmaskar som vill hänga på? Skäms
  • Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!
  • Anonym (o)

Ja kan vi inte väga in oss imorgon och rapportera glad jag hittade den här tråden.

• Anonym (Lata Anna)

Ja, jag tycker absolut att vi ska väga in oss imorgon! Och mäta?

Vikt:
    Midja: (smalaste stället runt magen)
    Mage: (runt naveln ex)

Anonym (#1) skrev 2013-02-24 21:29:23 följande:
    Nej, egentligen är väl kondisen helt ok men jag fuskar med maten och äter sånt som jag får ont i magen av.

När jag slarvar med träningen åker jag ner på 3 pass och runt 25 km i veckan och det är inte tillräckligt för att jag ska nå dit jag vill eller kunna äta det jag vill heller

Idag är det söndag och jag sprang 4 mil förra veckan, så denna tråden har redan gett resultat, haha. Men eftersom jag sprang långt igår så tryckte jag i mig bigMac, snickers och godis (för att äta upp en del av kalorierna jag bränt bort. Idag har jag ätit bättre (inget fusk) och snart väntar indisk curry (hemmagjord) med 2 dl ris och massor med vatten.

Ska man väga in sig i morgon?

Gud vad du är duktig! Haha, du har inte ätit lika mycket onyttigt som jag den här helgen!

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-24 21:29:23 följande:
    Nej, egentligen är väl kondisen helt ok men jag fuskar med maten och äter sånt som jag får ont i magen av.

När jag slarvar med träningen åker jag ner på 3 pass och runt 25 km i veckan och det är inte tillräckligt för att jag ska nå dit jag vill eller kunna äta det jag vill heller

Idag är det söndag och jag sprang 4 mil förra veckan, så denna tråden har redan gett resultat, haha. Men eftersom jag sprang långt igår så tryckte jag i mig bigMac, snickers och godis (för att äta upp en del av kalorierna jag bränt bort. Idag har jag ätit bättre (inget fusk) och snart väntar indisk curry (hemmagjord) med 2 dl ris och massor med vatten.

Ska man väga in sig i morgon?

Visst ja, om du har tid och ork någon gång får du jättegärna slänga in recept på indisk curry, har letat för fullt! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-24 21:57:43 följande:
    Visst ja, om du har tid och ork någon gång får du jättegärna slänga in recept på indisk curry, har letat för fullt! {#emotions_dlg.flower}
    Absolut. Här kommer det (min mans recept).

1.5 kycklingfilé
    1 rödlök
    10 st champinjoner
    1 paprika
    1 burk krossade tomater
    1 dl tomatpuré
    10 coctailtomater
    1 buljongtärning (kyckling)
    1 msk mango chutney
    3 matskedar currypulver
    1 msk korriander

1. Stek löken och grönsakerna tillsammans tills de blir mjuka
    2. Tillsätt kycklingen och stek tills den är "vit".
    3. Tillsätt currypulver och stek i 1 minut
    4. Tillsätt alla andra ingredienser
    5. Låt stå och puttra på låg värme  i ca 30 minuter

• Anonym (Också lat)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-24 22:17:40 följande:

1.5 kycklingfilé
    1 rödlök
    10 st champinjoner
    1 paprika
    1 burk krossade tomater
    1 dl tomatpuré
    10 coctailtomater
    1 msk mango chutney
    3 matskedar currypulver
    1 msk korriander

mm låter jättegott :). Kanske ska prova det nästa helg.
  • Anonym (lchf)

Dansar till Just Dance på x-box, jättebra aktivitet!

Har gått 30 min varje dag nu + Just Dance sweat 12 min! 

• Anonym (Lata Anna)
    Anonym (lchf) skrev 2013-02-25 08:11:32 följande:
    Dansar till Just Dance på x-box, jättebra aktivitet!

Har gått 30 min varje dag nu + Just Dance sweat 12 min! 
    Jätteduktigt!! Du får vara min inspiration denna morgon Solig

Här har frukost intagits, har planerat veckans mat, ska göra mig iordning nu och lämna sonen på FSK! Ska bege mig ut på stan sedan när affärerna öppnar och se om jag kan hitta ett par sådana där överdragsbyxor. Får se om jag hinner promenad innan jag börjar, annars får jag tappert bege mig ut ikväll..

Jaha, så var det startvikten och måtten då... Brukar i.o.f. väga kanske 2 kg mer efter helgen, men inte över 60!!!

Vikt: 60,9 kg
    Midja: 72 cm
    Mage: 85 cm
  • Anonym (Lata Anna)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-24 22:17:40 följande:

1.5 kycklingfilé
    1 rödlök
    10 st champinjoner
    1 paprika
    1 burk krossade tomater
    1 dl tomatpuré
    10 coctailtomater
    1 msk mango chutney
    3 matskedar currypulver
    1 msk korriander

Tack!
  • Anonym (#1)

God morgon.

Invägning var det ja...

Vikt: 56.9 kg
    Midja: 64 cm (smalaste under revbenen)
    Mage: 77 cm (över naveln)

Jag har inga mål att direkt gå ner i vikt. Men om jag kan tappa 1 kg och må bättre i kroppen så är jag nöjd. Jag brukar pendla mellan 55 och 56.5 beroende på vad jag ätit och var i cykeln jag är (väger lite mer över ÄL och mens).

Förhoppningsvis så ser jag lite positiva effekter av att komma igång med bra mat och träning igen. Framför allt vill jag må bättre och inte misshandla kroppen med dålig mat.

Magen vet jag inte om jag kan göra något åt då jag har fött barn och är lite större precis mitt fram på magen över naveln. Det verkar inte vilja ge sig hur mycket jag än tränar tyvärr,  så jag får nog lära mig leva med hur den "nya" kroppen ser ut

• Anonym (o)

God morgon!

Sitter och äter ett kokt ägg, kaffe och frökex med getost

Vägde imorse: 63,7kg.  (målvikt som jag hade för ett halvår sedan högst 59,5)

Midjan tycker jag är så svår att mäta!! känns som det blir på olika ställen varje gång.. ska iaf försöka leta upp mitt måttband.

Hoppas ni får en bra dag och tar en promenad

X-box dance lät kul synd jag inte har x-box!            

Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!