• Anonym (Lata Anna)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Hej hej!

Finns det fler där ute som hade som nyårslöfte att komma i form till sommaren men inte riktigt fått röven ur soffan än? Skäms Jag är verkligen en av de lataste som finns! Men nu vill jag verkligen ta mig i kragen och för att göra en ansträngning så tänkte jag göra kost- och gradvis motionsförändringar under en begränsad tid (25/2 - 24/3) till att börja med, och hoppas att jag ska komma in i någon "rutin" som sedan bara ska "flyta på". Vill du vara med och hjälpas åt att förändra våra beteenden kring mat och motion och för en gång för alla gå ner lite i vikt?

Mina "kostregler" tänkte jag ska se ut såhär:

Undvika snabba kolhydrater och fett i större mängd. Äta mer protein och grönsaker. Dricka mycket vatten. Äta 4-5 ggr dag, ej efter middag! 100g godis/glass/snacks per vecka. Max 3 dl vin/vecka
    Utmaning vecka 1: Promenad minst 45 min/dag varav 1 "vilodag"!

Jag är sugen att börja nu men tänkte praktiskt nog och sådär bekvämt till helgen starta på månad!Drömmer
    Fler latmaskar som vill hänga på? Skäms
  • Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!
  • Anonym (#1)
    Anonym (o) skrev 2013-02-25 09:16:53 följande:
    God morgon!

Sitter och äter ett kokt ägg, kaffe och frökex med getost

Vägde imorse: 63,7kg.  (målvikt som jag hade för ett halvår sedan högst 59,5)

Midjan tycker jag är så svår att mäta!! känns som det blir på olika ställen varje gång.. ska iaf försöka leta upp mitt måttband.

Hoppas ni får en bra dag och tar en promenad

X-box dance lät kul synd jag inte har x-box!            
    Mmm, det lät som en riktigt mumsig frukost. Jag ska nog gå och köpa lite lax och getost idag
  • Anonym (o)
    Anonym (#1) skrev 2013-02-25 09:49:51 följande:
    Mmm, det lät som en riktigt mumsig frukost. Jag ska nog gå och köpa lite lax och getost idag

Ja det var det verkligen så jag är helnöjd
    Anonym (o) skrev 2013-02-25 09:16:53 följande:
    God morgon!

Sitter och äter ett kokt ägg, kaffe och frökex med getost

Vägde imorse: 63,7kg.  (målvikt som jag hade för ett halvår sedan högst 59,5)

Midjan tycker jag är så svår att mäta!! känns som det blir på olika ställen varje gång.. ska iaf försöka leta upp mitt måttband.

Hoppas ni får en bra dag och tar en promenad

X-box dance lät kul synd jag inte har x-box!            

Får väl erkänna att min våg är en "glädjevåg" väger minst 1 ½ kg mer på alla andra vågar.
  • Anonym (#1)
    Anonym (o) skrev 2013-02-25 09:57:48 följande:

Ja det var det verkligen så jag är helnöjd

Får väl erkänna att min våg är en "glädjevåg" väger minst 1 ½ kg mer på alla andra vågar.
    Äsch, det spelar väl inte så stor roll. Går du ner i vikt på din glädjevåg så har du ju gått ner i vikt på alla andra vågar också? Sen vad du egentligen väger spelar ju inte så stor roll så länge du är nöjd med det du ser i spegeln (inom rimliga gränser såklart). 

• Mickan76

Hej! Här är en till som inte har tagit tag i nyårslöftet. .. Vill gå ner ca 4 kg och allmänt bli sundare. För tillfället tränar jag inte ett dugg och äter alldeles för mkt sötsaker. Blir så trött på mig själv som har så dålig karaktär! ! Efter tre barn har det även blivit så att alla extrakilon sätter sig på magen. Har därför länge tänkt börja med plankan. Det vore härligt att känns sig lite smalare, fräschare och i bättre form när det är dags för sommarkläderna!!

• Anonym (#1)
    Mickan76 skrev 2013-02-25 10:38:37 följande:
    Hej! Här är en till som inte har tagit tag i nyårslöftet. .. Vill gå ner ca 4 kg och allmänt bli sundare. För tillfället tränar jag inte ett dugg och äter alldeles för mkt sötsaker. Blir så trött på mig själv som har så dålig karaktär! ! Efter tre barn har det även blivit så att alla extrakilon sätter sig på magen. Har därför länge tänkt börja med plankan. Det vore härligt att känns sig lite smalare, fräschare och i bättre form när det är dags för sommarkläderna!!
    Ja, plankan är bra. Den är ju enkel att göra också eftersom man kan kasta sig ner
    där man står
  • Anonym (Också lat)

Hej på er,

Här har det börjat ganska katastrofalt dåligt. Kom hem jättesent igår och min man glömde ställa väckarklockan så vi försov oss såklart imorse. Hann inte äta frukost hemma utan var tvungen att köpa i cafeterian på jobbet (vi bor i USA så ni kan ju tänka er hur nyttiga deras frukostar är).

Det blev en buiscuit (typ some en scone) med ägg och bacon, samt vatten och te (utan mjölk iaf). Hade inte precis tänkt starta så onyttigt men det var inte mycket att välja på. Nu gäller det bara att stå emot sötsuget under dagen.

Vägde in mig på 60kg imorse, men hann inte mäta mig så gör det imorgon bitti.

Hoppas det gått bra för er idag!

• Mickan76

Fick faktiskt så mkt inspiration av den här tråden att jag nu har pallrat mig ut och promenerat i en timme! Känner mig riktigt nöjd.

• Anonym (Lata Anna)
    Mickan76 skrev 2013-02-25 15:02:07 följande:
    Fick faktiskt så mkt inspiration av den här tråden att jag nu har pallrat mig ut och promenerat i en timme! Känner mig riktigt nöjd.

Och nu inspirerade du mig så jag ska också se till att komma ut på min halvtimme efter middagen! haft sen labb idag så kom precis hem - vrålhungrig!!
  • Anonym (o)

Jag är också supernöjd, varit på en promenad direkt efter jobbet. Hade tänkt 30min men det blev en timme inte likt mig kan jag säga

Nu blir det middag, kött och vitkålsallad med tsatatzi.

Är så peppad ska få min kropp i balans igen.   

• Anonym (o)
    Anonym (Också lat) skrev 2013-02-25 14:52:26 följande:
    Hej på er,

Här har det börjat ganska katastrofalt dåligt. Kom hem jättesent igår och min man glömde ställa väckarklockan så vi försov oss såklart imorse. Hann inte äta frukost hemma utan var tvungen att köpa i cafeterian på jobbet (vi bor i USA så ni kan ju tänka er hur nyttiga deras frukostar är).

Det blev en buiscuit (typ some en scone) med ägg och bacon, samt vatten och te (utan mjölk iaf). Hade inte precis tänkt starta så onyttigt men det var inte mycket att välja på. Nu gäller det bara att stå emot sötsuget under dagen.

Vägde in mig på 60kg imorse, men hann inte mäta mig så gör det imorgon bitti.

Hoppas det gått bra för er idag!

Nya tag imorgon! bara man har den inställningen så kommer det gå bra. Tänk inte mer på det nu iaf
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!