Anonym (o) skrev 2013-03-01 09:47:25 följande:
61,4 kg idag

skriver ner det för jag tror knappt det är sant.
Till er som har det stressigt, var inte för hårda mot er själva. Det primära är att ni försöker göra så gott ni kan och sen börja om.
Hoppas alla får en fin dag i solen
FANTASTISKT!! Helt otroligt!

Anonym (#1) skrev 2013-03-01 10:15:37 följande:
Härligt!!
Här har det också hänt något på vågen. I morse stod den på 56.5 så ner 400 gram. Om det är vätskan som släpper eller träningen (eller båda) vet jag inte, men skönt var det i alla fall
Igår åt jag 5 kex med jordnötsmör till lunch. Det är min stora utmaning, att äta bra även när min man inte lagar mat till mig. I helgen åker han bort och jag ska laga mat till mig själv. Dottern får alltid bra mat men oftast gör jag för lite och då äter jag skräp i stället.
Men jordnötssmör är väldigt bra för jag kände mig inte ens trött på träningen, vilket jag kan göra ibland om jag ätit dålligt.
Det är ju jättebra!! Med tanke på om du ska ha tant röd- vecka också!!
Förresten, har ni någon målvikt ni satsar på eller ni tänker bara köra på tills det "känns bra"?
Anonym (#1) skrev 2013-03-01 10:17:37 följande:
Det är bättre att äta kalorier från nyttigt fett från nötter, än från socker. Socker lagras i större utsträckning som fett, än vad fett gör. Så jag tycker du gjorde helt rätt val.
Tack, det kändes inte lika farligt nu! Jag stod mig också ända till middagen igår som intogs kl 19.30! Det hade jag nog inte gjort om jag satt i mig choklad istället....
Jag fick mig en liten promenad tidigare idag i det härliga soliga vårvädret - till tandläkaren! Fick fruktansvärda ilningar i tänderna för ett tag sedan efter att ha använt en whitening-tandkräm vid tre tillfällen. Nu är det bara en hörntand som känns av. Min tandläkare knackade på tanden och kände efter så den inte var rörlig, och icke då. Han röntgade den också men allt såg fint ut. Så nu misstänker jag att det är bihålan på den sidan som spökar och ger ett lätt tryck över just den tanden (bihålorna går ner som en liten ficka just vid hörntänderna). Aja, känns skönt att inget var fel iallafall! Jag vet att jag har fina och bra tänder, inga lagningar heller men man blir ju orolig.
Sonen är ute på badhus med sin bästis och hennes mamma (hade gärna velat följa med!). Kanske dock inte så pigg på att visa mig i badkläder ännu.... Har bjudit dem på kanelbullefika sen, kanske inte så jättebra... men det är ju fredag

. Har köpt chips och lite lösgodis till sonen inför ikväll (hans kompis kanske stannar här och ser på film/ spelar TV-spel) så jag får stålsätta mig. Egentligen handlar det väl om att jag måste lära mig att inte vräka i mig massa skit bara för "att man ska", ofta är jag inte speciellt sugen ens!
Så nu tar jag tillfället i akt och råpluggar vidare här (FSK stängt idag nämligen)!
Sorry för långt inlägg men önskar er alla en underbar soldag tillbaka