• Miss Blue

Bojkotta ICA

Efter att ICA-kurirens Katarina Mazetti skrivit en svenskfientlig krönika. Bombaderades kommentarsfältet med ca 600 ilskna kommentarer. Sen togs den bort.

Efter att ha läst den själv, är jag heligt förbannad och kommer inte sätta min fot på ica. Jag tro det var den värsta krönika jag läst.

www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/

bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/01/11/ica-okar-sortimentet-av-halal-mat-i-smyg/

www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden/2012/lamna-inte-over-ansvaret-for-obedovat-kott-till-konsumenterna

• Svar på tråden Bojkotta ICA
  • djevojka

Oj vilken bra krönika!! Verkligen snyggt formulerat och förklarat.
    En av de bättre krönikor jag läst!

• Apmor2
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 07:38:17 följande:
    Vad är det som är bra och vad är det som är upprörande? Det är ännu en vänstermupp som uppenbart anser att det inte finns nån svensk kultur. Sånna går det tretton på dussinet. 
    jag tyckte att hon spinner vidare på "nu tar dom våra Svenska traditioner" diskussionen och tar upp relevanta frågor: Vad är svensk kultur och vad innebär det att vara svensk, när blir man det? Frågor som bör ställas och svaras!!
  • liv

Jag tycker att det känns så gammalt att tjata om sd. Kan vi inte inte bara sluta ge dem uppmärksamhet istället så är problemet löst? Vi eldar ju bara på problemet med sådana här artiklar. Och det är lite patetiskt att säga att till exempel lucia inte är en svensk tradition. Luciatåget kommer från Sverige när studenter gick runt och samlade in pengar förr. Och luciafirandet är ju en svensk tradition även om den inte kommer härifrån. Känns bara löjligt att se ner på svenska traditioner bara för att få en chans att klanka ner på sd och få applåder...

• AnooYoo
    Miss Blue skrev 2013-02-27 00:53:03 följande:
    Efter att ICA-kurirens Katarina Mazetti skrivit en svenskfientlig krönika. Bombaderades kommentarsfältet med ca 600 ilskna kommentarer. Sen togs den bort.

Efter att ha läst den själv, är jag heligt förbannad och kommer inte sätta min fot på ica. Jag tro det var den värsta krönika jag läst.

www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/

bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/01/11/.../

www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden/...
    Vidareutveckla gärna vad det är som är fientligt mot Sverige eller svenskar i artikeln.
  • Virriga Vera
    liv skrev 2013-02-27 08:50:32 följande:
    Jag tycker att det känns så gammalt att tjata om sd. Kan vi inte inte bara sluta ge dem uppmärksamhet istället så är problemet löst? Vi eldar ju bara på problemet med sådana här artiklar. Och det är lite patetiskt att säga att till exempel lucia inte är en svensk tradition. Luciatåget kommer från Sverige när studenter gick runt och samlade in pengar förr. Och luciafirandet är ju en svensk tradition även om den inte kommer härifrån. Känns bara löjligt att se ner på svenska traditioner bara för att få en chans att klanka ner på sd och få applåder...

Men var ser krönikören ner på Svenska traditioner?
  • Saudade

Stort minus till avpixlat som tog bort hennes kommentarer

• JTA

Intressant att så många här anser näthat vara helt ok eller till och med läsvärt.

• FMGA
    JTA skrev 2013-02-27 10:57:35 följande:
    Intressant att så många här anser näthat vara helt ok eller till och med läsvärt.
    Nja, intressant att du anser att Mazettis artikel är ett uttryck för näthat.

Ett gott exempel på varför ni  "sverigevänner" har så svårt att förstå debatten kring näthat.
Svar på tråden Bojkotta ICA