• Miss Blue

Bojkotta ICA

Efter att ICA-kurirens Katarina Mazetti skrivit en svenskfientlig krönika. Bombaderades kommentarsfältet med ca 600 ilskna kommentarer. Sen togs den bort.

Efter att ha läst den själv, är jag heligt förbannad och kommer inte sätta min fot på ica. Jag tro det var den värsta krönika jag läst.

www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/

bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/01/11/ica-okar-sortimentet-av-halal-mat-i-smyg/

www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden/2012/lamna-inte-over-ansvaret-for-obedovat-kott-till-konsumenterna

• Svar på tråden Bojkotta ICA
  • Yrrepyrr

Tycker det var en bra krönika, bra för den är sann!
    Ang den första länken undrar jag just vem som egentligen står bakom den då det är så förfärligt att Muslimska högtider finns upptaget i Ica almenackan?bad har det med kötthanteringsfrågan att göra, är artikeln rent religionsfientlig? Smyger in Halall slaktat kött? ja inte vet jag, stör det mej? Nej, inte i det stora hela, vi slänger ju ner kräftorna i kokande vatten..om det nu kokar, fiskar fisken med krok, sliter ut den och slänger fisken på ekans botten, bedövning? nepp.

All industriell mat kan det finnas fel på för människor är människor och kan vi skjuta ihjäl folk, våldta misshandla osv så kommer det alltid finnas människor i djurhanteringen som vi inte kontrollerar och som uppför sig illa. Mat är ju goda affärer så varför ska det inte finnas lurendrejjerier även där när det finns överallt annars?

Förvånad över hästköttet, nix.

Om man har möjlighet till att köpa lokalproducerat kött, tex direkt från gård vet man vad man får. När jag huggit huvet av min tupp, flått den, hängt den och stoppat den i grytan vet jag vad det är jag äter. När jag skjutit mitt vilt vet jag med vad jag får.

Men vem har råd med hus i dag, mark? Tillgång och råd till jakt eller att köpa fin lokalproducerad mat?
    Inte så många.

Om vi tog tag i vårt eget jordbruk, gjorde vår egen mat, skapade jobb, slapp importera så skulle maten vara både billigare och bättre. Om vi väljer vår egen lokalproducerade mjölk - mejeriprodukter skapas mer efterfrågan som ger just din ord mer jobb - Svenskproducerad lasange från fritt betande kor eller köttbullar trillade av avlönade svenskar gagnar ju Sverige och med det menar jag alla som bor i Sverige.

Bamba mamma..
  • Dr Mupp
    Hallonröd skrev 2013-02-27 15:47:40 följande:
    Bara rasister som kan uppröras av Mazettis krönika...det hon skriver stämmer ju!!
    Så alla svenskar är inavlade idioter?
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Enter Sandman
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 15:53:23 följande:
    Skrev Mazetti det?
    Citera gärna det.  
  • Hallonröd
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 15:53:23 följande:

Var det det hon skrev..?!

Läs om, läs rätt!
  • Dr Mupp
    Enter Sandman skrev 2013-02-27 15:55:44 följande:
    Skrev Mazetti det?
    Citera gärna det.  
    Hallonröd skrev 2013-02-27 15:55:53 följande:

Var det det hon skrev..?!

Läs om, läs rätt!
    "En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär. De finns, men få har sett en. Kanske borde någon grävande journalist snoka lite i Sverigedemokraternas stamtavlor, de har ju själva begärt en sorts etnisk rensning i riksdagen. 
    (Allra renast är förstås de folkslag som isolerat sej i generationer och bara gifter sej med varann. De sitter där gravt inavlade med hängande hakor, svåra genetiska sjukdomar och en IQ på 70)."

Rena svenskar är med andra ord inavlade idioter.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Moonis
    Thomas66 skrev 2013-02-27 15:39:09 följande:
    Men ni änvände väl slaktmask ?
  • Enter Sandman
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 15:58:51 följande:
    "En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär. De finns, men få har sett en. Kanske borde någon grävande journalist snoka lite i Sverigedemokraternas stamtavlor, de har ju själva begärt en sorts etnisk rensning i riksdagen. 
    (Allra renast är förstås de folkslag som isolerat sej i generationer och bara gifter sej med varann. De sitter där gravt inavlade med hängande hakor, svåra genetiska sjukdomar och en IQ på 70)."

Rena svenskar är med andra ord inavlade idioter.

Det är din tolkning, den får du stå för själv, lasta inte Mazetti för hur du tolkar saker.
    Jag tycker du drar helt fel slutsatser från det hon skriver. 

• Thomas66
    Moonis skrev 2013-02-27 15:59:35 följande:
    Ok. har aldrig hört talas om att man slaktar en tjur med bara kniv
Svar på tråden Bojkotta ICA