Tycker det var en bra krönika, bra för den är sann!
Ang den första länken undrar jag just vem som egentligen står bakom den då det är så förfärligt att Muslimska högtider finns upptaget i Ica almenackan?bad har det med kötthanteringsfrågan att göra, är artikeln rent religionsfientlig? Smyger in Halall slaktat kött? ja inte vet jag, stör det mej? Nej, inte i det stora hela, vi slänger ju ner kräftorna i kokande vatten..om det nu kokar, fiskar fisken med krok, sliter ut den och slänger fisken på ekans botten, bedövning? nepp.
All industriell mat kan det finnas fel på för människor är människor och kan vi skjuta ihjäl folk, våldta misshandla osv så kommer det alltid finnas människor i djurhanteringen som vi inte kontrollerar och som uppför sig illa. Mat är ju goda affärer så varför ska det inte finnas lurendrejjerier även där när det finns överallt annars?
Förvånad över hästköttet, nix.
Om man har möjlighet till att köpa lokalproducerat kött, tex direkt från gård vet man vad man får. När jag huggit huvet av min tupp, flått den, hängt den och stoppat den i grytan vet jag vad det är jag äter. När jag skjutit mitt vilt vet jag med vad jag får.
Men vem har råd med hus i dag, mark? Tillgång och råd till jakt eller att köpa fin lokalproducerad mat?
Inte så många.
Om vi tog tag i vårt eget jordbruk, gjorde vår egen mat, skapade jobb, slapp importera så skulle maten vara både billigare och bättre. Om vi väljer vår egen lokalproducerade mjölk - mejeriprodukter skapas mer efterfrågan som ger just din ord mer jobb - Svenskproducerad lasange från fritt betande kor eller köttbullar trillade av avlönade svenskar gagnar ju Sverige och med det menar jag alla som bor i Sverige.