• Miss Blue

Bojkotta ICA

Efter att ICA-kurirens Katarina Mazetti skrivit en svenskfientlig krönika. Bombaderades kommentarsfältet med ca 600 ilskna kommentarer. Sen togs den bort.

Efter att ha läst den själv, är jag heligt förbannad och kommer inte sätta min fot på ica. Jag tro det var den värsta krönika jag läst.

www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/

bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/01/11/ica-okar-sortimentet-av-halal-mat-i-smyg/

www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden/2012/lamna-inte-over-ansvaret-for-obedovat-kott-till-konsumenterna

• Svar på tråden Bojkotta ICA
  • CMM
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:23:47 följande:
    Jag har läst den flera gånger men jag kan för mitt liv inte förstå vad det är som är så upprörande i den. Det tycks mig som att alltför många försöker läsa in tolkningar som helt enkelt inte stämmer. Man skall vara ordentligt lättkränkt för att uppröras av denna krönika.
    Man behöver inte bli vare sig upprörd eller kränkt, man kan väl helt enkelt få tycka att den helt enkelt inte är speciellt bra? Jag menar, det finns gott om texter jag läst som inte fallit mig i smaken, men som jag för den sakens skull varken känt mig speciellt upprörd eller kränkt över.
    Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • Anghammarad
    CMM skrev 2013-02-27 16:25:52 följande:
    Den definitionen delar inte jag, och jag tänker därför inte heller ta på mig att försvara den.
    Men du måste ju känna igen den från rätt många SD anhängare? Tom i denna trådstart står det.
  • CMM
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:27:08 följande:
    Men du måste ju känna igen den från rätt många SD anhängare? Tom i denna trådstart står det.
    Absolut. Men jag tänker fortfarande inte klä skott för vad andra säger. Fråga någon som använt ordet i stället, då får du nog bättre svar än av mig.
  • Anghammarad
    CMM skrev 2013-02-27 16:27:04 följande:
    Man behöver inte bli vare sig upprörd eller kränkt, man kan väl helt enkelt få tycka att den helt enkelt inte är speciellt bra?
    Men det är ju något helt annat. Tror du att det var 600 bitvis hätska kommentarer till denna krönika på ICA kuriren för att folk tyckte att den inte var särskilt bra? Varför blev avpixlat så till sig i byxorna över en halvkackig krönika?
  • CMM
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:29:25 följande:
    Men det är ju något helt annat. Tror du att det var 600 bitvis hätska kommentarer till denna krönika på ICA kuriren för att folk tyckte att den inte var särskilt bra? Varför blev avpixlat så till sig i byxorna över en halvkackig krönika?
    Nej, uppenbarligen fanns och finns det folk som tog det som mer upprörande och kränkande än jag. Och dit hör uppenbarligen även folket bakom Avpixlat. Och så länge uttrycken håller sig inom lagens ramar (dvs inga hot, inga trakasserier etc) har jag inga problem med det.

Det finns ju tiotusentals "antirasister" som inte missar minsta chans att sabla ned Avpixlat, det är precis samma sak som ovan fast tvärtom.
  • Anghammarad
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:29:25 följande:
    Det jag menar är att självklart får var och en tycka att en artikel eller krönika är dålig skriven men det jag inte kan förstå är att man som trådstartaren i denna tråd går så fullständigt i taket över den och kallar den "svenskfientlig". Vad är det, exakt,  som är svenskfientligt i den?
  • Hallonröd
    CMM skrev 2013-02-27 16:32:40 följande:
    Det finns ju tiotusentals "antirasister" som inte missar minsta chans att sabla ned Avpixlat, det är precis samma sak som ovan fast tvärtom.

Precis och varför tror du det är så? Vad är Avpixlat, Exponerat etc. för sidor?!
  • Rani

Fattar inte vad som är svenskfientligt. Den är mot SD. Det är jag med men inte tusan är jag svenskfientlig.

Sedan får man ju ha lite humor också. Delen om inavel är ju verkligen skriven med glimten i ögat.

Nä här slås det på stora trumman i onödan. Klart man kan tycka hon har fel men så jäkla upprörande är det knappast.

• JTA
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:33:24 följande:
    Det jag menar är att självklart får var och en tycka att en artikel eller krönika är dålig skriven men det jag inte kan förstå är att man som trådstartaren i denna tråd går så fullständigt i taket över den och kallar den "svenskfientlig". Vad är det, exakt,  som är svenskfientligt i den?
    Rubriksättningen? Syftet? Tonen? Ordvalen? Argumentationen? Sensmoralen? 
  • Thomas66
    Hallonröd skrev 2013-02-27 16:36:16 följande:

Precis och varför tror du det är så? Vad är Avpixlat, Exponerat etc. för sidor?!
    Tror att det va avpixlat ( inte säker ) som visade bilder på dom fyra män som misshanlade och rånade en gravid kvinna. Vilket innebar att två greps, det tycker jag är bra.
Svar på tråden Bojkotta ICA