JTA skrev 2013-02-27 12:22:51 följande:
Det är ändå inte så många som faktiskt accepterar det. Åtminstone inte i det här flagranta fallet. Hon blev till och med påhoppad om saken av en journalistkollega på Publicistklubbens debatt förra veckan.
Det är ju enkelt att byta ut Mazettis hatobjekt i artikeln mot till exempel "kurder". Skulle antagligen bli fråga om hets mot folkgrupp.
Men som sagt, Mazetti verkar vara ett särfall, hon är rent korkad. Bara det logiska självmålet att ifrågasätta allt svenskt i samma andetag som hon antar att italienskt är självklart och väldefinierat. Idiot.
Sådär, nu gjorde jag mig skyldig till lite näthat.
Jo jag såg publicistklubbens debatt och det går omöjligt att ta Mazetti på allvar efter det, jag upplevde det som att hon var onykter. Jävla svammel rent ut sagt.
Visst har hon fått mycket kritik men jag tänkte mest på dom som skrivit i den här tråden, för som du säger så är det inget snack, det hade varit hets mot folkgrupp om man bytte ut svenskar emot någon annan folkgrupp och det är rätt tröttsamt att det ska vara legitimt att förakta just Sverige och svenskar - andra länder är stolta över sin nation och kulturarv, förstår bara inte varför så många svenskar är utpräglade oikofober.
Ha ha, ja det är lätt att bli näthatare idag (om man inte är vänster då)