• Miss Blue

Bojkotta ICA

Efter att ICA-kurirens Katarina Mazetti skrivit en svenskfientlig krönika. Bombaderades kommentarsfältet med ca 600 ilskna kommentarer. Sen togs den bort.

Efter att ha läst den själv, är jag heligt förbannad och kommer inte sätta min fot på ica. Jag tro det var den värsta krönika jag läst.

www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/

bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/01/11/ica-okar-sortimentet-av-halal-mat-i-smyg/

www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden/2012/lamna-inte-over-ansvaret-for-obedovat-kott-till-konsumenterna

• Svar på tråden Bojkotta ICA
  • Loui

Jag bestämde mig för cirka en månad sen att sluta äta kött på grund av halalslakt. Det är hemskt. Så sjukt hemskt! Detta gör bara allt värre!

Jag har alltid gillat ICA, men jag kommer aldrig köpa kött hos dem igen. Och efter Fredrik Reinfields kommentar så kommer jag aldrig rösta på moderaterna igen heller.  "Ät något annat då" ? "Bara för att andra vill göra på något annat sätt så minskar inte det min frihet om det inte är så att jag tvingas till något jag inte önskar." - Djuren tvingades inte att plågas för din skull då eller?

Glömde Reinfield att djur har känslor? Var det verkligen Gud som ville att miljontals djur skulle lida i hans namn? Eller var det en muslin med smidig tunga som fick för sig det?

Hur kan man MÖJLIGTVIS tycka att Halalslakt är bättre än snabb död för djuren? Och hur kan vår STADSMINISTER tycka att detta är okej?

Usch! 

• AnooYoo
    Gemma Lee skrev 2013-02-27 13:02:57 följande:
    Du kanske skulle prova att se det hela ur ett större perspektiv, frågan är ju om fördelarna väger upp nackdelarna?

Hur påverkar det vår ekonomi?
    Ökar brottsligheten?
    Blir samhället splittrat och segregerat?
    Hur påverkas jämställdheten?
    varför har antalet våldtäkter ökat så mycket?

Mig veterligen så finns det inte en enda fördel med det mångkulturella samhället ur ett större perspektiv och jag är säker på att du heller inte kan ge ett enda exempel på det?
    Jag är inte så bevandrad i ekonomi, men vad jag vet har arbetskraftsinvandringen varit ett initiativ starat av ekonomiska skäl.

Nej, brottsligheten ökar inte pga invandring.

samhället behöver inte bli splittrat eller segregerat om ingen arbetar för att det ska blir så.

Jämställdheten påverkas av Sveriges politik. Till exempel påverkas den negativt av förslag från KD.

Har antalet våldtäkter ökat? sedan när? I skillnad till vad?
  • Moonis
    Loui skrev 2013-02-27 13:36:09 följande:
    Jag bestämde mig för cirka en månad sen att sluta äta kött på grund av halalslakt. Det är hemskt. Så sjukt hemskt! Detta gör bara allt värre!

Jag har alltid gillat ICA, men jag kommer aldrig köpa kött hos dem igen. Och efter Fredrik Reinfields kommentar så kommer jag aldrig rösta på moderaterna igen heller.  "Ät något annat då" ? "Bara för att andra vill göra på något annat sätt så minskar inte det min frihet om det inte är så att jag tvingas till något jag inte önskar." - Djuren tvingades inte att plågas för din skull då eller?

Glömde Reinfield att djur har känslor? Var det verkligen Gud som ville att miljontals djur skulle lida i hans namn? Eller var det en muslin med smidig tunga som fick för sig det?

Hur kan man MÖJLIGTVIS tycka att Halalslakt är bättre än snabb död för djuren? Och hur kan vår STADSMINISTER tycka att detta är okej?

Usch! 
    Jag är uppvuxen på gård med en del djur och hur tror du vi slaktade djuren? Kalvarna va dom enda vi skickade iväg på slakt men höns, grisar, gäss, getter mfl. slaktade vi själva genom att snitta vid halsen. Hönsen högg man av huvudet med yxa och dom hönsen hade ju tio gånger bättre liv än alla dessa man stänger in på trång yta som åker genom kap sen.

Lägg denna energin på att kämpa för djurhållningen istället så djuren kan ha ett bra liv och även alla dessa transporterna. Där kan vi prata om lidande för djur!
  • sstv

Lite intressant att folk som handlat på ICA i en massa år,  köpt kött där ursprung och djurhållning varit underordnat kilopriset, köpt köttfärs även efter det avslöjats att den kan vara tappad, färgad och omärkt helt plötsligt ska bojkotta kjedjan för att det finn halalslaktat kött någonstans i köttdisken.

• Moonis

Tror getterna slaktade så också förresten, lite osäker. Nu hade min pappa vapen också (militär) men har för mig att han inte sköt först.

• Ramborg

Hur mycket lider djuret under hela sitt liv jämfört med den förhållandevis korta stund det slaktas?

Håller med Moonis. Djurhållningen och transporterna är viktigare.

42.
  • Kofot

Ja herre gudars...
    Jag vet inte riktigt var jag ska börja här..

• Kofot
    Ramborg skrev 2013-02-27 14:01:09 följande:
    Hur mycket lider djuret under hela sitt liv jämfört med den förhållandevis korta stund det slaktas?

Håller med Moonis. Djurhållningen och transporterna är viktigare.
    Precis min tanke. Just nu så känns det som om fokuset egentligen inte handlar om djurhållning eller slakt utan "svenskhat" (detta otroligt idiotiska ord) och en rädsla för muslimer och islam.
  • Kofot
    JTA skrev 2013-02-27 10:57:35 följande:
    Intressant att så många här anser näthat vara helt ok eller till och med läsvärt.
    Var hittar du näthatet där?
Svar på tråden Bojkotta ICA