• Miss Blue

Bojkotta ICA

Efter att ICA-kurirens Katarina Mazetti skrivit en svenskfientlig krönika. Bombaderades kommentarsfältet med ca 600 ilskna kommentarer. Sen togs den bort.

Efter att ha läst den själv, är jag heligt förbannad och kommer inte sätta min fot på ica. Jag tro det var den värsta krönika jag läst.

www.icakuriren.se/Diskutera-Fraga/Katarina-Mazetti/Svart-att-finna-en-riktig-svensk/

bojkottaaftonbladet.wordpress.com/2013/01/11/ica-okar-sortimentet-av-halal-mat-i-smyg/

www.djurskyddet.se/se/press/pressmeddelanden/2012/lamna-inte-over-ansvaret-for-obedovat-kott-till-konsumenterna

• Svar på tråden Bojkotta ICA
  • AnooYoo
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 15:53:23 följande:
    Så alla svenskar är inavlade idioter?
    Det står ingenstans att alla svenskar är inavlade idioter. Det står att bland väldigt isolerade grupper är inavel vanligare än i övrigt.

Om det finns svenskar som känner att det är de som omtalas får de väl undersöka sin genpool.
  • Moonis
    Thomas66 skrev 2013-02-27 16:03:15 följande:
    Ok. har aldrig hört talas om att man slaktar en tjur med bara kniv
    Du får nog läsa mina inlägg igen för detta gällde inte kalvar, dom skickades som sagt till slakt.
  • Hallonröd
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 15:58:51 följande:
    "En statistiker i bekantskapskretsen säger att det är mycket svårt att finna en ”svensk” som i tre generationer inte har en enda utlänning. Som att hitta en vit älg i skogen ungefär. De finns, men få har sett en. Kanske borde någon grävande journalist snoka lite i Sverigedemokraternas stamtavlor, de har ju själva begärt en sorts etnisk rensning i riksdagen. 
    (Allra renast är förstås de folkslag som isolerat sej i generationer och bara gifter sej med varann. De sitter där gravt inavlade med hängande hakor, svåra genetiska sjukdomar och en IQ på 70)."

Rena svenskar är med andra ord inavlade idioter.

Ja nu uppfattar du och tolkar det hon skriver lite annorlunda än vad jag gör! Och tar du illa upp av det hon skriver så betyder det - i mina ögon - att du är främlingsfientlig!

Inse fakta istället för att haka upp dig på vissa ord!
  • Dr Mupp
    Hallonröd skrev 2013-02-27 16:12:17 följande:

Ja nu uppfattar du och tolkar det hon skriver lite annorlunda än vad jag gör! Och tar du illa upp av det hon skriver så betyder det - i mina ögon - att du är främlingsfientlig!

Jag är finne, och därmed inte en inavlad svensk.
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • CMM
    Hallonröd skrev 2013-02-27 16:12:17 följande:

Och tar du illa upp av det hon skriver så betyder det - i mina ögon - att du är främlingsfientlig!

Så man får inte kritisera sådant som skrivs "mot SD" utan att vara främlingsfientlig? Det var en intressant definition - jag vet flera som verkligen avskyr Sverigedemokraterna men som trots detta inte tycker speciellt bra om Mazettis krönika. Var passar de in i din fina lilla mall?
    Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
  • Anghammarad
    CMM skrev 2013-02-27 16:14:57 följande:
    Så man får inte kritisera sådant som skrivs "mot SD" utan att vara främlingsfientlig? Det var en intressant definition 
    Lika intressant som definitionen att man är "svenskfientlig" om man inte gillar SD? 
  • Anghammarad
    jag vet flera som verkligen avskyr Sverigedemokraterna men som trots detta inte tycker speciellt bra om Mazettis krönika. Var passar de in i din fina lilla mall?
    Jag har läst den flera gånger men jag kan för mitt liv inte förstå vad det är som är så upprörande i den. Det tycks mig som att alltför många försöker läsa in tolkningar som helt enkelt inte stämmer. Man skall vara ordentligt lättkränkt för att uppröras av denna krönika.
  • Hallonröd
    Dr Mupp skrev 2013-02-27 16:13:15 följande:
    Jag är finne, och därmed inte en inavlad svensk.

Ja men då så....varför hänger du upp dig på trivialiteter då? Kan du inte se att det var mer irioniskt menat det hon skrev...allt är inte svart eller vitt eller att det måste tas så bokstavligt.
    Så man får inte kritisera sådant som skrivs "mot SD" utan att vara främlingsfientlig? Det var en intressant definition - jag vet flera som verkligen avskyr Sverigedemokraterna men som trots detta inte tycker speciellt bra om Mazettis krönika. Var passar de in i din fina lilla mall?

Jo självklart får man det...men hänger man upp sig på helt fel grejer och inte kan se saker på ett nyanserat sätt så pekar det lite åt fel håll...men visst,  var väl kanske att ta av mig att skriva så...
  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2013-02-27 16:24:26 följande:

Ja men då så....varför hänger du upp dig på trivialiteter då? Kan du inte se att det var mer irioniskt menat det hon skrev...allt är inte svart eller vitt eller att det måste tas så bokstavligt.

Jo självklart får man det...men hänger man upp sig på helt fel grejer och inte kan se saker på ett nyanserat sätt så pekar det lite åt fel håll...men visst,  var väl kanske att ta av mig att skriva så...

ta i*
  • CMM
    Anghammarad skrev 2013-02-27 16:18:19 följande:
    Lika intressant som definitionen att man är "svenskfientlig" om man inte gillar SD? 
    Den definitionen delar inte jag, och jag tänker därför inte heller ta på mig att försvara den.
    Om mina barn får barn innan de blivit myndiga har jag misslyckats som förälder.
Svar på tråden Bojkotta ICA