• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

Hela85 - tack för "imyogaluleå"-länken, såg att ett 5-pass kostade 500:- det var inte så farligt.
    Har "friskvårdsbidrag " så jag ska passa på att ta ut det  :) 

• äralltupptaget

Idag var jag på ultraljudet och allt såg bra ut. Inga konstiga avvikelser på barnet , rörde sig fint. Fick se den i 3D och den kommer likna mig i ansiktet med fått pappas öron ( utstående )  !* hahaha* Ja man ska väl kanske inte gå på 3D bilden allt för mycket, men det var häftigt att se !
    Fick 3 fina bilder, en med 3D bilden och 2 "vanliga" - var en jättesnäll tant i receptionen så jag slapp betala för dom, hon tyckte vi kunde fika för pengarna istället :) Vilket vi också gjorde.

Frågade om könet, och hon försökte kolla flera flera gånger, tog massa stillbilder, zoomade in, även i 3D bilder. Men hon såg inte..  hon sa något i stil med " ja.. det kan nog vara en... em.. ja... tjej kanske... eller ja jag vet inte jag ser inte"  så det kändes mer som en gissning än en bekräftelse, så vi får leva med ovissheten ett tag till. :)
    Men barnet är friskt och jag är lättad över det . så vad det blir spelar ingen roll!! :)

Så i helgen blir det att shoppa barnkläder i massor, då jag fick en fin lön denna månad!! TJO HO !

• jennyz

Äralltupptaget: grattis till lyckat UL, häftigt med 3D, det har vi aldrig fått kolla... Ja det är svårare för dem att vara säker om det är en tjej, om de inte får bild från exakt rätt håll, men som du säger-huvudsaken att pyret mår bra, lycka till med shoppandet!!

• Petto 83

Äralltupptaget: grattis till det lyckade rul. Visst är det fränt med 3D-bilder. Har fått en del sådana med denna plutten, på ett av dom kunde man se en liten skåra i hakan som jag och sonen har :)

Jennyz: ja, vi har ca 15 min till sjukhuset men har fått veta att om det blir en "störtblödning" så är det ambulans som gäller.

Dock börjar detta stilla liv gå mig på nerverna, blir arg/ledsen och allt annat för ingenting. Allt som man tänkt fixa innan bebben får glatt vänta vilket känns lite tråkigt då man kommer att ha ännu mindre tid över till renovering och dyligt när vi blir en till i familjen. Men men ibland blir det inte som man tänkt sig. Nu måste jag bara hitta nått att fördriva tiden med innan jag klöser hål i väggarna :) Ursäkta mitt gnälliga inlägg, det går lite upp och ner för mig

• Hela85

äralltupptaget - tror säkert det är jättebra med yoga. Funderar på att testa själv :) Grattis till lyckat ultraljud! Ser fram emot mitt nästa fredag, roligt med 3D-bild håller tummarna att vi också skulle kunna få en sån :)

• äralltupptaget

Tack allihopa.

Ja vi frågade inte om 3D bilder men , hon tyckte hon fick en sån bra bild att hon tog med den. :)

Hela85 . jag ska nog köpa ett 5 kort på det där stället du länkade till.. Skadar ju inte att prova och 500:- är ju inte så mycket. Vet bara inte om man ska börja med det nu, eller om man är " för tidig" , det är 1 g / vecka varje fredag såg jag .. så det blir ju bara  veckor framåt, kanske lika bra att börja innan man blir som en flodhäst

• Petto 83

Äralltupptaget: jag gick om gravidyogan, alltså jag gick samma kurs 2 ggr. Tyckte det var bra att få en dag för avslappning och sen kan man anpassa alla rörelser/ställningar efter storlek på mage och beroende på hur mycket foglossning man har.

• jennyz

Petto83: jag förstår dig att du blir rastlös, jag började få den känslan på slutet, och jag hade ju inte restriktioner att vila, bara att inte åka bort, tyckte bara det var drygt, hoppas att det lugnar ner sig med blödningar för er nu, tur i alla fall att ni bor nära lasarettet!!!

Äralltupptaget : ja nog tror jag att det är bra att börja i tid, skönt för kroppen att börja innan den blir för tung och ev foglossning...

• 3villbli4

äralltupptaget: Grattis till lyckat rul! Vad roligt med en bild i 3d!

Petto83: Förstår att det måste vara jätte tråkigt att inte kunna göra just någonting och att man inte kan göra allt som man hade tänkt. Vilken vecka är du i nu?

Drömmer om ett barn: Ja det var väldigt jobbigt att se honom så. Han är fortfarande i stort sett lika trött. Han vaknar oftast inte av sig själv så vi väcker honom så jag ammar honom var tredje timme, förhoppningsvis om han gått upp bra när vi ska på bvc på onsdag kanske det räcker med var fjärde ibland. Men han verkar i alla fall må bättre, han äter med god aptit när man väcker honom och däremellan sover han i stort sett bara. Han har en period mellan kl 22-02 när han bara vill äta i princip, menhan verkar vara en trött och nöjd kille helt enkelt. :) Men det lär säkert ändras snart och han börjar vara vaken mer. Jag mår verkligen toppen efter förlossningen. I samma sekund som han kom ut, så gott som, så var illamåendet och njursmärtorna borta. Det enda som jag fortfarande känner av är foglossning ibland, men det gör mig absolut ingenting. Har i stort sett redan glömt hur jobbigt det var. I och med att vi fick se honom för första gången så försvann allt och allt var ju verkligen värt varenda sekund!!

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå