• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

3villbli4: härligt att du mår bra, ja allt är såklart värt allt i slutändan, håller med dig helt och hållet!!! Hoppas han har gått upp bra i vikt, låter lovande att han äter bra när ni väckt honom!

Fanny sov ruskigt mycket i början också, fick alltid väcka henne för mat var tredje timme, när jag var på BVC i tisdags sa jag att jag börjat tänja på gränserna till fyra timmar, framförallt på natten, då tyckte jag att hon åt bättre, så BVC tyckte det var helt ok, nu tycker jag att det vänt, nu är hon vaken mycket mer, både nöjda stunder och mindre nöjda-hon verkar kommit på att det inte är fullt lika mysigt i hennes säng som i famnen... men hon är ändå väldigt snäll, det är inte gallskrik, mer smågnäll, vår äldre dotter skrek väldigt mycket på nätterna så detta är betydligt lugnare... det jag tycker är jobbigt är att det inte räcker med amning, så varje gång hon ska äta tar det en dryg timme, byta blöja, amma, ge flaska, lägga isäng henne, sedan pumpa och diska ur flaskorna, sedan får jag gå isäng, och upp igen efter 2-2,5 Tim, hade varit så skönt att bara amma...men trots allt funkar amningen bättre än med storasyster, så hon får i princip bara min mjölk, vilket känns bra, vi har ersättning som jag ger om jag inte pumpat, brukar hoppa över 1-2 ggr per dag... Ska kolla med BVC om jag kan ändra något, tyvärr blir hon snabbt trött när hon ammar, så jag är rädd att hon inte hinner bli riktigt mätt om jag inte skulle ge henne flaskan i slutet...
    Jag är lite nervös för kommande vecka, nu jobbar sambon som vanligt så jag ska upp och lämna storasyster på förskolan halv åtta imorgon, och hämta kl 3, tur att hon får vara där mer än 15 Tim ett tag till i alla fall, 1,5 vecka typ, är inte redo för att hon ska vara hemma hela måndagar ännu... Men jag mår rätt bra, bara trött nu, så snart så är man normal igen, ska försöka ta lite promenader i veckan och få igång kroppen mer...

• jennyz

Har inte lyckats få in en bild när jag surfat i telefonen, men här kommer en bild på vår treveckor gamla tjej...
    Vår älskade dotter föddes 26/10 2009, Syskon BF 19/8 2013
  • äralltupptaget

Ni som har barn.. vad ska man köpa för barnvagn... det är ju rena rama jungeln av vagnar.
    Jag vill ha en stabil säker vagn, som går bra i snö. Är inte så mycket och ränner på stan att jag behöver en cityvagn som är lätt att åka rulltrappor med..  och lätt att fälla ihop när man ska in och ut i bilen. Åker inte buss, utan kör egen bil.

• heli78

Har en Crescent classic som jag är jättenöjd med. Rullar lätt, lätt att fälla ihop, enkelt att föra över styret så man kan skjuta den åt båda håll (mycket bra vid sol), går att ta lös hjulen så den tar ännu mindre plats. Nackdelen är att hjulen måste pumpas och kan få punktering, men än har det inte hänt. Valde den eftersom jag kör mycket terräng och grusväg och då vill ha en smidig vagn med lufthjul. Men det är en djungel. Tyckte det bästa var att besöka affärer och låta försäljarna visa och sen fundera på vad vi ville ha :) Lycka Till!!

• Petto 83

Äralltupptaget: vi har en emmaljunga city cross och är supernöjd. Den är ganska stor så om man vill att barnet ska kunna sova i den länge så är den kanon tycker jag. Vi har en stor hund och får plats med både hund och vagn i skuffen. Men som sagt alla tycker vi ju olika, tycker du ska åka runt och provköra lite olika vagnar. Lycka till :)

• Petto 83

Jennyz: Gud så söt liten tös... Förstår att ni måste vara super stolta.

• jennyz

Tack petto83, ja livet är rätt härligt just nu! Var dessutom på BVC igår och hon har gått upp bra i vikt, gjorde också en matvägning, en vägning innan jag ammat och en efter och då tyckte de på BVC att hon fick i sig över godkänt mycket så hon tyckte att jag kunde lugna mig med ersättning som hon annars fått varje mål så nu ammar jag bara på dagen hon får lite extra på natten fortfarande dock, men det är så skönt att slippa allt extra, har pumpat någon gång så jag har bröstmjölk att ge extra på natten, vill ju inte få mjölkstockning heller så jag får dra ner succesivt...

Vi har en emmaljunga cerox, är supernöjd! Den är ju inte smidigast, den väger en hel del, men jag tycker att den är kanon att köra även vid snö och slask...och dottern har rymts länge i den, tycker att det är smidigt att kunna vända styret enkelt och att ha en hårdlift/mjuklift så man kan bära in henne ex på öppna förskolan även om hon sover, till skillnad från de vagnar där liggdelen monteras fast...
    Sedan har vi en mindre vagn när hon blev större med sittdel endast som varit bra i affärer...

• Hela85

jennyz - vilken fin liten tös ni har :)

Imorgon är det dags för RUL och jag känner mig jättenervös. Är så rädd att dom ska säga att de inte finns nån bebis där. Alla frågar mig hela tiden om jag känner nå rörelser men tycker det är svårt att säga om man gör det eller om det är något annat. Hoppas nu denna torsdag går fort så jag snart får veta hur allt står till där i magen.   

• heli78

Hela85: Jag kände inte heller rörelser före RUL och var så nervös att något skulle vara fel. Efteråt var jag världens lyckligaste och åkte och köpte barnkläder. Lycka Till och försök att njuta! :)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå