3villbli4: härligt att du mår bra, ja allt är såklart värt allt i slutändan, håller med dig helt och hållet!!! Hoppas han har gått upp bra i vikt, låter lovande att han äter bra när ni väckt honom!
Fanny sov ruskigt mycket i början också, fick alltid väcka henne för mat var tredje timme, när jag var på BVC i tisdags sa jag att jag börjat tänja på gränserna till fyra timmar, framförallt på natten, då tyckte jag att hon åt bättre, så BVC tyckte det var helt ok, nu tycker jag att det vänt, nu är hon vaken mycket mer, både nöjda stunder och mindre nöjda-hon verkar kommit på att det inte är fullt lika mysigt i hennes säng som i famnen...
men hon är ändå väldigt snäll, det är inte gallskrik, mer smågnäll, vår äldre dotter skrek väldigt mycket på nätterna så detta är betydligt lugnare...
det jag tycker är jobbigt är att det inte räcker med amning, så varje gång hon ska äta tar det en dryg timme, byta blöja, amma, ge flaska, lägga isäng henne, sedan pumpa och diska ur flaskorna, sedan får jag gå isäng, och upp igen efter 2-2,5 Tim, hade varit så skönt att bara amma...men trots allt funkar amningen bättre än med storasyster, så hon får i princip bara min mjölk, vilket känns bra, vi har ersättning som jag ger om jag inte pumpat, brukar hoppa över 1-2 ggr per dag... Ska kolla med BVC om jag kan ändra något, tyvärr blir hon snabbt trött när hon ammar, så jag är rädd att hon inte hinner bli riktigt mätt om jag inte skulle ge henne flaskan i slutet...
Jag är lite nervös för kommande vecka, nu jobbar sambon som vanligt så jag ska upp och lämna storasyster på förskolan halv åtta imorgon, och hämta kl 3, tur att hon får vara där mer än 15 Tim ett tag till i alla fall, 1,5 vecka typ, är inte redo för att hon ska vara hemma hela måndagar ännu... Men jag mår rätt bra, bara trött nu, så snart så är man normal igen, ska försöka ta lite promenader i veckan och få igång kroppen mer...