• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Hela85
    heli78 skrev 2013-08-29 09:30:07 följande:
    Hela85: Jag kände inte heller rörelser före RUL och var så nervös att något skulle vara fel. Efteråt var jag världens lyckligaste och åkte och köpte barnkläder. Lycka Till och försök att njuta! :)

Jag hoppas det är så och att jag efter imorgon kan släppa lite av oron :)
  • heli78

Hela85: Jag minns ofta att jag satt på parkeringen efteråt m min man och insåg att all oro inte kommer att släppa, inte heller då de fötts. Bestämde mig där och då för att njuta resten av graviditeten och det lyckades jag faktiskt med. :) Om det nu skulle gå illa så skulle jag iaf njuta så länge det varade. Nu är han snart 4 månader och jag saknar fortfarande min mage ibland. Nå magen är ju kvar iofs...;)

• jennyz

Hela85: jag kände inte något förrän efter ung två veckor efter RUL med första dottern...allt kommer se finfint ut imorgon, men jag säger som heli78, man oroar sig alltid för något, det blir bara något nytt, så gott det går får man njuta av det man har för tillfället...

• Hela85

heli78 + jennyz - Har insett att man kommer väl oroa sig hela livet för sina barn men försöker släppa de och bara leva livet :) lättare sagt än gjort dock :)

• Hela85

Då var ultraljudet gjort och allt såg fint ut :) Vilken lättnad. Kändes som att alla stress och nervositet rann av mig när jag gick därifrån :) Nu hoppas jag januari ska komma relativt fort så vi får träffa vår lilla bebis :)

• jennyz

Härligt hela85!!! Njut nu, tiden kommer att gå fort, jag saknar magen av och till, även om det såklart är underbart att ha henne ute hos oss!!

• heli78

Hela85: Javisst är det en fantastisk känsla. Njut nu och försök att inte oroa dig. ????

• äralltupptaget

idag är det "prova -på-gravidyoga" på I am Yoga här i Luleå och jag ska nog fara dit och pröva för att se om det är något för mig.

Annars är allt lugnt här, har börjat känna sparkar och det är sååå mysigt! Det lever någon där inne!! :) :)

Imorgon ska jag till BM och kolla hjärtljudet, ta lite prover osv..

• jennyz

Äralltupptaget: härligt med rörelser, nu är bästa tiden, innan ev krämpor kommer också... bara att njuta!!!

Här börjar lilltjejen vara vaken mycket mer och vilja vara lite med, kul!!! En personlighet börjar sin utveckling...

• äralltupptaget

Jennyz -- jag är inställd på att INTE få foglossningar :)  Fick du det och i vilken vecka började det i så fall  ?

På eftermiddagen var jag som sagt på Yogan och det var jätteskönt. visst man är vig som ett järnspett men det var bra övningar och bra andningsövningar. Så jag ska köpa ett 5-kort där och köra på i 5 veckor.

Sedan ska jag pröva gravid-vattengympa på tisdag. Nu jävlar ska jag köra igång och förbereda mig i god tid för en gångs skull!! :)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå