• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • Hela85

Äralltupptaget- kul, hade tänkt gå på yogan idag men blev aldrig :( tisdag ska jag dock på vattengymnastiken så då kanske vi ses där :) jag har redan fått känningar i fogarna till och från men blir alltid bättre då jag simmar.

• äralltupptaget

åh vad kul!  då kanske vi ses!

Vi var inte så många på Yogan, det var totalt 6 personer, varav 4 gravida. Vissa övningar var svåra och man kände sig som en flodhäst , men i slutet gjorde vi andningsövningar och avslappningsövningar som var jättesköna !

jag har ju haft träningsförbud till v 15-16 så jag har blivit fet och stel. :) Så jag tänkte köra igång med lite mjukgörande.
    Min kompis var i Boden och körde vattengympan och hon var kanonnöjd!

Måste bara kollla om man kommer in i baddräkten också... jag har ingen gravid-baddräkt , förhoppningsvis så kommer man in i den  gamla än så länge

• jennyz

Äralltupptaget: jag hade lite foglossningar kring v 20-25 i båda graviditeterna, men det blev aldrig jättejobbigt... Däremot så kände jag mig rätt otymplig i slutet, värst på natten då jag bara kunde ligga på en sida och jag är van att vända mig typ 15 ggr per natt så varje morgon när jag vaknade så kände jag mig stel, men det blev rätt bra efter jag kommit upp och rört mig lite, men sömnen fick lida, och detta redan när vi var i Turkiet, typ v26-27... Sedan kom ju klådan och då var alla andra tråkigheter som bortblåsta! men nu har jag nig redan förträngt hur jobbigt det var!!!

• äralltupptaget

Måste få fråga... jag har som ont imagen, på en viss punkt.. eller det trycker.. som sendrag .. svårt att förklara men det känns myko.
    Det är ca 5-6 cm till vänster om naveln... har inte ont på andra stället..utan bara där.. vad kan det vara ?

Ska ringa till barnmorskan imorgon, men tänkte om någon annan kunde ge tips och råd vad det kan vara ?

• jennyz

Jag vet inte, men det kan vara bebis som trycker på något punkt kanske? Har du haft ont länge?

• heli78

Äralltupptaget: Jag hade så från och till under de första veckorna, minst t v 12, ev längre. Livmodern växer mycket och det drar i ligamenten. Så fick jag det förklarar. Själv trodde jag hela tiden att det var mf på gång, men så var det inte.

• äralltupptaget

jag har haft ont i några dagar, men idag kändes det bättre.
    Barnmorskan trodde att jag kanske hade en liten sträckning. Eftersom det inte är vid sidan eller i ljumskarna.

Är i v 22 ( tror jag , tappat räkningen för tillfället  *hehe* )  så det är väl mycket som händer där inne, men det är som bara en viss punkt, det strålar inte, det gör inte ondare om jag går/ sitter/ är still...

Men BM trodde det inte var någon fara , jag skulle höra av mig om det blev värre eller fortsatte.

Bejbisen har varit väldigt livlig igår, sparkade som värsta ninjan, och även nu på morgonen, brukar annars inte känna så mycket på morgonen och på dagen, utan mest på kvällen när man lägger sig och lugnar ner sig ! :)

• Petto 83

Jennyz: kom och tänka lite kring det här med previa. Vem gjorde återföringen på dig och hur gjorde dom? Vi hade Dr.Solensten och han använde nån typ av kateter men gjorde återföringen utan ultraljud. Tänkte om det kunde vara nått samband, för en av överläkarna jag träffade sa att det var vanligare med previa vid IVF... Den 25/9 ska vi till specen igen och då får vi snittdatumet, känns lite pirrigt om jag ska vara ärlig.

• jennyz

Petto83: det var Solensten, och utan UL, av alla insättningar vi gjort så har de haft UL en gång bara... Jag har också hört att det kan vara vanligare vid IVF, och också vanligare efter tidigare snitt då moderkakan kan fastna i ärret... Men det är fortfarande ovanligt dock...
    Du behöver inte vara nervös för kejsarsnitt, det är klart att komplikationer, det kan det också på en vaginal förlossning, men planerat snitt anses som ovanligt att det blir komplikationer...

• Petto 83

Okey, har gjort 3 återföringar och bara ett utan ul. Försöker lugna mig kring det här med ks men det är väl som med så mycket annat. Att det som är nytt lätt kan bli lite skrämmande :) Vid det senast ul vi gjorde så verkade det som att dom måste snitta igenom moderkakan, var det så för dig? Känns ju som att det kan öka risken för blödning. Nojiga tanten haha

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå