• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Nej min moderkaka var i bakkant så det var ingen fara ang det... Men det kommer säkert gå bra för er!! De har ju koll eftersom de är förberedda...

• Petto 83

Fredag den 13 slog till och nu ligger jag inne på förlossningen pga en blödning. Ingen flod som tur är. Har fått nått blödnings stoppande intravenöst så hoppas det stoppar så det inte blir så många dagar här. Hoppas ni får en trevlig helg alla

• jennyz

Nej, tur att det inte var så mycket, hoppas det snabbt lugnar ner sig!!! Vilken vecka är du i nu?

• Petto 83

Jennyz: ja, så länge det inte är mycke så känns det ändå rätt så lugnt. I morgon är jag i v.32+0 så då är sista delmålet uppnått men det vore ju ändå bra om bebis fick stanna några veckor till. Tyvärr så säger dom att har det börja strula med blödningar så brukar det ofta fortsätta men vi håller tummarna att det inte gäller mig.

• jennyz

Ja håller tummarna att det inte gäller dig! Bra om pyret får stanna ett tag till såklart, i vilken vecka har de tänkt planera in snittet? Jag minns att de bokade in vårat snitt två veckor innan BF, men att de skulle ändra om jag fick någon blödning...så jag antar att det blir tidigare för er?

• Petto 83

Ja, hoppas hoppas. Sist jag var på specen pratade läkaren om v.36-37 så typ mitten av oktober. Men sa då precis som du skriver att om det blir strul med blödningar kan det bli tidigare. Födde sonen i v.38 så kanske därför lite tidigare än 2 veckor gissar jag.

• jennyz

Ja, men vi hoppas att pyret får stanna en månad till då... Måste vara jobbigt för dig, hade varit tillräckligt jobbigt om det var första barnet, men extra drygt när man redan har ett barn som vill aktiveras, jag tyckte att det var jobbigt när jag kom hem från sjukhuset och inte kunde göra allt jag ville med storasyster... Hur går det med din son, förstår han att du behöver vila mycket?

• Petto 83

Ja, visst är det besvärligt när man har fler barn som behöver en. Sonen är bara 1 år och 9 mån så han förstår inte alls varför mamma är så tråkig sen har vi även en tonåring i huset som har sina behov. Så lugnt är det aldrig hemma haha men min man får ta över det stora ansvaret sen har vi väldigt bra hjälp av mina svärföräldrar som bor nära och är pensionärer.

• jennyz

Skönt att ni har hjälp att få, helst när sonen är så liten! Vår dotter är så pass stor att hon förstår, när jag lyfte henne första gången efter op sa hon tom-får du lyfta mig nu? Gullungen...
    Hoppas det lugnar ner sig nu så du får lite ro och åka hem snart...

• 3villbli4

Petto 83: Hoppas det ska gå bra för er och att den lilla får stanna ett litet tag till i alla fall.

Här är våran prins, en månad idag. Tiden går verkligen super fort. Han har haft lite dålig viktuppgång och för en vecka sen började han tom gå ner i vikt igen, så förra helgen blev vi inlagda på neonatalen igen, tröttheten trodde de berodde på att han fortfarande var ganska gul och det gjorde att han inte orkade äta, i samband med fel tag när han äter. Så trots att jag har jätte mycket mjölk fick han inte i sig mer än 30-50 ml ca. Jobbigt att man inte kan se på brösten hur mycket de äter, och konstigt nog så var han nöjd ändå. Visade absolut inga tecken på att han var missnöjd. Men nu verkar han ha fått till det äntligen, nu i helgen har vi fått låna en våg av bvc och nu senaste amningen åt han så mycket att han ratade flaskan. Hoppas det fortsätter så. :)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå