äralltupptaget: Karpaltunnelsyndrom kanske?Det borde man väl i så fall kunna bli sjukskriven för om man har ett arbete där det ställer till det. Var det i vvården du jobbar?
Vi var ju på amningsmottagningen idag. Och gud vad glad jag är för det!!! En ssk på neo hsr ju sagt till oss att han har fel tag och suger bröstvårtan platt och då kommer ingen mat och därför måste jag pumpa efter varje amning för annars sinar mjölken (har därför inbillat mig att så faktiskt är fallet). Fr både bvc och neo har jag varit så stressad över all press om allt som funkar fel med amningen. Att han inte går upp som han ska osv. Om hur vi ska köta amningen osv. När vi nu fick konkreta råd och höra vad hon sa som faktiskt är extra utbildad kring amning så förstår jag ju hur fel allt varit och att de faktiskt ställt till det ännu mer för oss. Amningen tyckte hon funkar utmärkt, han är trött och suger inte ut tillräckligt trots att maten fanns, idag 50g, så lite extra ska han ha varje gång. Men det trodde hon kommer rätta till sig. Att han inte går upp i vikt sa hon kunde bero på just att jag är super stressad av all press utifrån och det gör honom stressad med och amningen låser sig så hans energi kan tänkas gå åt till det och då kan han gå upp dåligt trots att han äter.
Hon hjälpte till och gav lite tips hur jag skulle hjälpa honom och framför allt lugnade mig med att mjölken inte kommer sina då han suger jätte bra!! Jag tror inte hon anar hur myvket hon faktiskt hjälpte oss. Jag känner mig LUGN nu och de sista amningarna sen vi kom hem funkade galant, med lite extra efter. Gick mycket fortare med. Och för första gången sen vi kom hem fr bb har vi klarat att amma någon annanstans än hemma i sängen!! Tillsist hade han dessutom gått upp 70g sen igår, nästan helt utan tillägg! Så det där atr han igår bara gått upp 10g sen i måndags det tog han igen på ett dygn. Nu tänker jag lita på min egen instinkt istället och slappna av.
Ursäkta novellen. :P