• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Känner igen det! Men snart är det måndag och då kommer bebisen!!!

Tips... Vet inte direkt, själva snittet går inte att förbereda sig så mycket för...du får ju på fredag veta hur allt kommer att ske, det är rätt bra, tyckte jag i alla fall i jämförelse med förra akuta snittet... En sak som du kan vara förberedd på är att du börjar frysa, jag skakade som tusan första snittet, trodde att det var mina nerver som spelade mig ett spratt, men tydligen så gör ryggbedövningen att kroppen tappar förmågan att känna temperatur så den tror att den fryser... ;)
    Jag var lugn tills jag såg skylten operation, då blev jag nervös...
    Men det kommer gå jättebra!! Har ni fått veta ung hur stort pyret är? Vi fick inte veta något, önskar att jag hade vetat... Efter fredagens info kommer du känna dig mer förberedd i alla fall...inskrivningen tar ett tag om ni har otur, man ska träffa flera personer och mellan dem väntetid mer eller mindre beroende på hur upptagna de är...

• Petto 83

Får väl se om nerverna lagt sig lite efter inskrivningen. Och om det kanske är lite mindre frågetecken. Vet inte exakt vad plutten väger men det ska göras ett ul för att se hur den ligger då bebben snurrar runt hela tiden :) Ibland är huvudet neråt och ibland uppåt, ska passa på att fråga då men dom har höftat på ca 2500 så det blir spännande å se. Tack för ditt svar Jennyz :)

jennyz skrev 2013-10-02 22:48:41 följande:
    Känner igen det! Men snart är det måndag och då kommer bebisen!!! Tips... Vet inte direkt, själva snittet går inte att förbereda sig så mycket för...du får ju på fredag veta hur allt kommer att ske, det är rätt bra, tyckte jag i alla fall i jämförelse med förra akuta snittet... En sak som du kan vara förberedd på är att du börjar frysa, jag skakade som tusan första snittet, trodde att det var mina nerver som spelade mig ett spratt, men tydligen så gör ryggbedövningen att kroppen tappar förmågan att känna temperatur så den tror att den fryser... ;) Jag var lugn tills jag såg skylten operation, då blev jag nervös... Men det kommer gå jättebra!! Har ni fått veta ung hur stort pyret är? Vi fick inte veta något, önskar att jag hade vetat... Efter fredagens info kommer du känna dig mer förberedd i alla fall...inskrivningen tar ett tag om ni har otur, man ska träffa flera personer och mellan dem väntetid mer eller mindre beroende på hur upptagna de är...

• drömmer om ett barn
    Petto 83: Hur gick inskrivningen idag, har ni fått svar på alla frågor? Måste kännas overkligt att ni snart har er bebis hos er.. Solig Och vad snabbt tiden har gått, tyckte det var nyss du plussade! Glad Stort lycka till på måndag! {#emotions_dlg.flower}
  • jennyz

Petto83: ja hur gick det idag? Hoppas du känner dig nöjd av all info!

• Petto 83

Helt ärligt så kändes väl gårdagen så där. Specen hade jättemycket så vi fick vänta läääänge innan någon tog emot oss. Narkosen slängde på luren när dom ringde, hade fullt upp på operation. Dom ändå som hade tid med oss var barn 4, där fick vi mycke tid att titta och fråga. 10-15 var vi där och det kändes som att tid med info var typ 30 min totalt... Men så kan det bli. Kommer vara nr 1 så det känns skönt + att det är läkaren jag träffat mest som kommer göra snittet så ev funderingar kommer nog han kunna hjälpa oss med.

• Äppelkaka

Hej! Tänkte att jag skulle avlägga en lite "slutrapport". Vår lille son kom till världen i måndags med planerat snitt och allt har gått jättebra! Jag var livrädd inför snittet och har pratat med x antal barnmorskor om det för att vara så förberedd som möjligt. Väl där var jag rätt hispig men tack vare att alla var så lugna och proffesionella så fick jag inte fullständig panik. Jag var rädd för att känna mycket (utan smärta men ändå) men jag kände inte ett dugg av vad de höll på med förrän de tryckte på magen och barnet kom ut. Han skrek direkt och då släppte all min oro och rädsla och allt blev bara bra Allt gick som sagt enligt plan och både jag och barnet mådde bra. Efter ett par dagar på bb så åkte vi hem och redan då hade amningen kommit igång så nu myser vi hemma med lillfisen som mest äter och sover. Storebror har visat sig vara den bäste av storebröder och är så mån om sin lillebror. Önskar att bebisbubblan inte varade så kort tid för det här är magiskt! Lycka till imorgon Petto83, ni har allt mys framför er Och lycka till alla andra också, jag kommer att titta till er ibland men annars lämnar jag allt vad ivf heter nu och njuter av att vara 2-barnsmamma.

• jennyz

Grattis äppelkaka!! Härligt att allt gått bra och att ni mår bra!!! Ja jag önskar också att tiden kunde stanna den kommer att gå alldeles för fort...

Petto83: lycka till imorgon, nu är det nära!!! Det kommer att gå jättebra, snart är det ni som myser med bebis, så underbart!! Synd att du inte tyckte informationen var bra, säg till om du undrar över något som jag kan svara på... Men snart är det gjort och bara underbar tid framför er!!

Jag funderar på om man ska köpa en syskonvagn...storasyster fyller fyra nu, om man ska gå till öppna förskolan tex så känns det för långt att stå på ståbrädan... Har kollat på Urban Jungle, någon som har erfarenhet?

• jennyz

Petto83: tänker på dig, nu håller de säkert på att förbereda dig, snart får ni träffa guldklimp!!! känns redan länge sedan vi åkte in, vår lilltjej är redan nio veckor!!!

• drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Stort grattis till er lillprins!! {#emotions_dlg.flower} Vad skönt att höra att allt har gått bra trots att du var väldigt nervös inför snittet och så himla bra att amningen hann komma igång innan det var dags att åka hem. Njut nu av livet som tvåbarnsmamma och ta hand om er allihopa! Solig Kram

Petto 83: Väntar med spänning på en liten uppdatering ifrån dig. Hoppas allt har gått bra! Glad
  • Petto 83

I måndas strax före 9 kom vår lille gosse... Han skrek på en gång och även han hade som storebror lyckats göra knut på navelsträngen. Han var lite större än vi trott, vägde 2600 och 48 lång :) Han mår bra men behöver hjälp att blåsa upp sina lungblåsor så han ligger i cpap. Jag mår bra men är rätt mör i magen, har även lyckats få i gång mjölken trotts att jag bara pumpar då lillebror inte orkar amma än.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå