• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • äralltupptaget

jennyz - hoppas det, men man får väl ett kolikbarn from hell :)   både jag och syrran var kolikisar.. så vi får hoppas att bejbisen får pappas  stål-magen som klarar allt  :)

• jennyz

Jag domnar bort i hela handen och får värk i handleden mest...
    3villbli4: hoppas det hjälper dig, det räcker med bekymmer nu!!
    Äralltupptaget: bara att njuta, ni har förhoppningsvis haft det jobbiga redan!

• jennyz

3villbli4/ hur går det för er?

Jag var på öppna förskolan idag så jag passade på att matväga, hon sov halvt igenom hela amningen dock, trodde inte allas att hon fått i sig mycket, men det var 105 gram, wow!!! Har fortfarande inte riktigt vant mig att det faktiskt funkar!!!
    Nöjd storasyster efter 5 Tim på öppna förskolan sedan nästan en timme på lekhörnan på ica maxi (första gången jag lämnar henne där, så halva tiden var jag nära innan jag gick in och handlade... )

• 3villbli4

Vad skönt att det funkar så bra !! :) Roligt för storasyster att få vara på öppna förskolan och i lekhörnan. Linnéa brukar få vara i lekhörnan på Ica Maxi här när vi handlar, väldigt smidigt. :)

Det har gått bra i helgen, amningen funkar mycket bättre. Tar heller inte lika lång tid. Vissa ggr har vi inte behövt ge honom så mycket som 40 extra heller, han har inte tagit emot och har varit väldigt nöjd ändå. :) Idag har han tom vaknat sjålv varje gång. Jag funderade på att be om att få göra en matvikt imorgon då vi ska på bvc. Men vi får se vad hon säger.

• jennyz

Låter bra att det verkar gå bättre!! Har du inte möjlighet att matväga själv om de inte vill? BVC tycker att jag inte ska fundera på det så jag gör det själv...

Kändes konstigt att lämna henne själv i lekhörnan...vill gärna vara med... ;)

• 3villbli4

Jag har i så fall inte tillgång till någon våg då bvc sköterskorna har vågarna inne på sina rum. Egentligen ska jag väl inte fundera så mycket på det heller. Men hade ju gärna vetat på ett ungefär så jag vet om vi kan dra ner lite på ersättning, det har vi ju i och för sig gjort lite nu ändå. Det känns som han äter bättre nämligen.

Det förstår jag, så kände jag med första gångerna. Man känner ju inte de som passar dem. Men de brukar ju ha väldigt kul där. Kan vara svårt att få med dottern därifrån ibland. ;)

• jennyz

Synd på vår familjecentral finns två vågar, båda i egna rum, så först till kvarn...smidigt!! Hoppas de ställer upp, det är ju så bra att veta!!

Ja dottern ville inte hem...

• 3villbli4

Åh vad synd att det inte är så här. Lät ju väldigt smidigt. Ja men jag tror hon kommer gå med på det. De på amningsmottagningen tyckte det var bra att ta fler amningsvikter.

• drömmer om ett barn

Har varit dålig på att skriva här dom senaste månaderna, men är inne och läser lite då och då. Vad roligt att höra att det verkar gå bra för era bebisar jennyz och 3villbli4! Glad

äralltupptaget: Jag fick problem med karpaltunneln ganska tidigt i graviditeten och fick då skenor att använda på nätterna. Dessa hjälpte jättebra till en början men dom senaste 2-3 månaderna har domningarna blivit värre och värre. Har problem att hålla i saker så att sminka mig, köra bil, hålla i en bok, använda bestick t ex är inte det lättaste. Min sjukgymnast säger att dom inte opererar då problemet vanligtvis försvinner efter förlossningen, sen är det säkert olika hur man gör från sjukhus till sjukhus. Jag försöker tänka på att inte ha böjda handleder och använder mina skenor även på dagtid. Hoppas du får bukt på dina problem!

• Petto 83

Shit så låååånga dessa dagar är. Har inskrivning på fredag och det känns som att det aldrig kommer att bli fredag haha Men kan tänka mig att på söndag är man nog på helspänn :) Har ni några tips/tänka på inför ett kejsarsnitt? Är som sagt Väääääldigt nervös över det och vill på nått sätt vara så förberedd som möjligt, km det nu går? Jaja lite pirrsvammel från mig haha Hoppas det är bra för er alla med magar och bebbar. Shit, på måndag har vi våran bebbe. Som vi väntat på denna lilla plutt

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå