• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Petto83: vad glad jag blir att det gått bra, har väntat på uppdatering! han var ju rätt stor då för att vara så tidigt, skönt att han mår bra efter denna pärs, snart är ni friska nog att åka hem... det blir några veckor ni blir kvar eller? (Med tanke på hur tidigt han fick komma ut)

Min läkare ringde igen igår, oj vad nervös jag hann bli, vad vill du tänkte jag direkt!!! Men tydligen har jag blivit lite känd på sjukhuset, de var intresserade från blodcentralen att få kontakt med mig, och höra om jag ville ställa upp och hjälpa till att sprida budskapet hur viktigt det är att ge blod, och berätta om min upplevelse... Jag är en rätt skygg person så jag vill inte föreläsa eller vara på tv eller liknande!!! Men de får höra av sig i alla fall så får vi se, jag har absolut tänkt om ang blodgivning, jag kommer att göra det sen när jag får!!! Det är ju tur att det finns de som gör det, annars hade jag knappast levt idag...

• jennyz

3villbli4: hur går det för er? Vi har kommit in i rutinerna att hon får lite i flaska på kvällen/natten, vid tolv blir det natt, då är hon nöjd och sover ung 6 timmar, rätt ok rytm då storasyster vaknar ung då också... det är så kul nu när hon skrattar för fullt åt oss och tränar nacke/rygg hela tiden, och småpratar, jag vill att tiden ska stanna nu ett tag!!!!!

• Petto 83

Ja Jennyz, vi trodde aldrig han skulle vart tyngre än typ 2400 så det var skönt. Dom säger att man kan räkna att man blir kvar till BF och allt tidigare är ett pluss :) men inatt har han gjort ett tydligt steg framåt så vi hoppas att han får andas helt utan cpap i slutet på veckan.

Jag kan tänka mig att du fått en ny syn på blodgivning. Själv förlorade jag ca 850 ml så det är ingenting men visst var du uppe i typ 9 l eller? Våran lillfis har också fått lite blod, 26 ml då han hade lågt hb. Men det låter ju spännande att få vara delaktig i något sådan, lycka till.

• jennyz

Jo jag tappade drygt 9liter... Jag är ingen person som gillar att synas men vi får se vad de vill...
    Härligt att han gör framsteg!!!

• 3villbli4

Petto83 och Äppelkaka: Stort grattis till era små!!

Drömmer om ett barn: Nu börjar det verkligen närma sig för er med. Vad spännande!! :)

jennyz: Här går allt toppen. När all stress och press släppte så började allt flyta på jätte bra. Någon amniamnings behövdes aldrig då jag valde att prova enbart amma och ändå gick han upp 195 g på en vecka, jag tog det som tillräckligt bevis på att han fick i sig som han ska. Har inte gett ersättning nu på 3 veckor och ändå sover han 4-6 timmar i sträck på natten. Jätte skönt.

Jag skulle också vilja stanna tiden. Just nu är allt så mysigt. Amningen funkar perfekt och även han skrattar och "pratar" med oss. Bara på en vecka har han blivit så mycket mer med. Och vaken mycket mer. Så underbart!!

Vad väger Fanny nu?

Spännande att de ville ha kontakt med dig. Jag kan förstå det där om att du inte vill synas, jag har själv jätte svårt för sånt. Men det kanske skulle vara roligt också på ett sätt. :)

Min mamma jobbar på blodgivarcentralen här, så jag skäms lite att man inte blivit blodgivare än. Det är nog dags. :)

• jennyz

Härligt att det går så bra för er!!!! Fanny vägde nästan fyra kilo för en vecka sedan, hon väger nog ung 4,1 nu skulle jag gissa, hon går upp 150g ganska precis varje vecka, så 195 är ju jättebra!!
    Vi ger som sagt var lite ersättning ung 70ml på natten vid tolv, inatt sov hon från ett till halv nio så nu är jag utvilad! Felicia var hon min mamma och sambon bortrest så jag sov lika länge som hon...

• Petto 83

Idag fick jag sätta mig ner när jag kom in i salen där lilleman ligger. Han var bortkopplad från övervakningen och redo att flytta in i mitt rum :D sån otrolig lycka, äntligen!! Så nu är det bara sonden kvar :) Han har börjat amma men blir fort trött men det går framåt. Visar tydligt innan varje måltid att han är hungrig, ligger och söker och stånkar :)

• jennyz

Petto83: härligt att han får flytta in till dig, måste varit jobbigt för er! Jag tyckte att det var svinjobbigt de tre dagar hon var på barn4, och då var jag ju sängliggande... Hoppas allt löser sig med amningen nu också!!

• 3villbli4

jennyz: Vilken lyx att få sova så länge. :) Jag som tycker det är skönt att han sover 3-6 timmar i sträck. ;)

Jag tycker det känns som han blivit så stor bara sista två veckorna. Det går verkligen alldeles för snabbt. :/

Petto83: Vad skönt att han fått flytta in till dig. Hoppas att allt ska gå bra så att ni snart får åka hem.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå