• Äppelkaka

Gravida efter IVF i Umeå

Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

• Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • jennyz

Jo det är lyxigt, man vänjer sug snabbt... ;) Felicia vaknar dock ofta någon gång under natten, tror att hon drömmer mycket... Fanny sover inte alltid så länge, vanligast är runt 6 timmar i sträck... Idag var vi på öppna förskolan och Fanny var vaken större delen av tiden, hon lär vara trött ikväll!!! ;)

• Petto 83

Allt går i en rasande fart. På ronden i morse fick vi veta att det var helt ok att åka hem om jag kände mig redo... Dom tyckte att vi lika gärna kunde jobba på med amningen hemma i stället gör att sitta där i ett rum. Han får nu 35 ml i sond efter varje mål. Vi har minskat 10 ml på ett dygn och han har ökat över 110 g på 3 dagar :) så därför tyckte dom att vi kunde få åka hem på permis. Hade Aldrig trott att vi skulle få åka hem så fort, så ruskit härligt att vara hemma. Lilla storebror har haft fullt upp med att kolla mig och lillebror haha

• jennyz

Härligt petto83, redan hemma, betyder att ni fått en stark kille!!!! Förstår att det är skönt att vara hemma både för dig och resten av familjen!!!

Själv ser jag inte fram emot denna dag, har tid hos veterinären för insomning av en av våra katter... :( han är 16 år, men kan nog leva ett tag till, men han är gammal-ser dåligt hör dåligt går ner i vikt och skriker mycket... Detta skulle jag kunna leva med, men jag litar inte på honom med Fanny, är rädd att han ska lägga sig på henne när jag sover så han har fått vara ute på nätterna men nu är det ju snart vinter... detta blir bäst både för oss och för honom, men känns ändå ruskigt jobbigt..

• drömmer om ett barn

Petto 83: Grattis till lillprinsen! {#emotions_dlg.flower} Vad skönt att allt har gått bra och att ni redan fått komma hem till eran egna lugna vrå. Storebror måste vara mäkta stolt över nytillskottet! Glad

jennyz: Åh, vad mysigt när dom små börjar skratta och vara med på ett helt annat sätt! Hjärta Skönt att ni har fått till ordentliga sovrutiner redan nu, det måste vara guld värt när man har flera barn.

Vad sorgligt beträffande eran älskade katt.. Gråter Fick själv göra samma sak med ett husdjur förra året och det var otroligt jobbigt, grät varje dag i en månads tid. Även om det är det bästa att göra så känns det fruktansvärt tungt. Stor kram till dig!

3villbli4: Vad underbart ni verkar ha det i eran bebisbubbla! Skrattande Skönt att amningen fungerar utan problem, det är ju den man oroar sig en del för (i alla fall jag).

Ja, nu närmar det sig med stormsteg. Kan knappt tro att vi snart har en liten här hos oss! Glad

• jennyz

Tack... Laddar nu för att åka hem utan att gråta inför dottern... Fokuserar tankarna på mina fina tjejer hemma!!!

• Petto 83

Fy, aldrig kul att måsta ta bort sina kära djur!! Hoppas det går bra för er Jennyz.

I dag var vi in på vägning och jag small av, lilleman har ökat över 100 g senaste dygnet så nu väger han lite lite mer än när han föddes :) Helt otroligt, även sköterskan tyckte det var väääldigt bra jobbat så nu har vi minskat sondmatningen ännu mer. Från 45 ml per mål till 25 ml. Och om han orkar amma båda brösten med lite mellanrum så kunde vi hoppa över sondm. helt :) Är så stolt över lillebror <3

• jennyz

Tack petto!! Man får mysa extra mycket med småtjejerna istället... Det är dock jobbigt att prata om det utan att börja gråta, och vill inte vara ledsen inför dottern...
    Superbra att lillkillen ökar så bra, det är ju jättemycket!!!

• jennyz

Magiskt vad Fanny kan sova!! Hon sover mellan 6-7 timmar i sträck på natten, idag sov hon dessutom ung 6 timmar, hela em!! Övrig tid mycket vaken, och bra humör, så härligt!! Förstår att folk skaffar många barn när det är så här lättsamt...
    Köpte för övrigt en syskonvagn i helgen, så smidigt idag när vi gick på öppna förskolan!!!!

• Petto 83

Gud så skönt Jennyz. Min första sov sina första 4 tim i sträck när han var typ 4 månader. Han åt jämt. Får se hur det blir med lilla Olle :) Tog förresten bort hans sond i söndags så nu ammar vi bara och första dygnet ökade han nästan 90 g :)

Vad köpte du för vagn? Har tänkt köpa en men vet inte vilken sort och inte heller om man ska köpa ny el beg.

• jennyz

Ja vår Felicia sov inte heller mycket, så detta känns overkligt bra...
    Toppen att ni fått ta bort sonden, han verkar äta på bara bra!!! 90g på en dag är ju supermycket...

Vi köpte en babytravel Dublin, är jättenöjd! Hittade en på blocket som var i princip ny för 3700kr med alla tillbehör, kändes som ett bra pris. Eftersom Felicia är fyra år (fyller år på lördag) så blir det väl inte så länge vi behöver den, men just nu vill jag inte vara utan, hon är en riktig vagntjej. Denna vagn klarar upp till 18kg per sittplats och dottern väger 15kg så det finns marginal, vissa vagnar tar bara upp till 15kg... Jag tycker att sittdelen var enkel att ta in separat om man vill, ex på öppna förskolan, och den var lättkörd, rätt stora hjul så det sägs att den är ok att köra även i snö, vi får väl se i vinter.. just denna modell kan man även justera fotstöd och suffletterna går att expandera så de skyddar väldigt bra mot sol.

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå