• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • greeneyes

Ceke: fy vad otrevligt! 6 kg är ju perfekt för din vecka att ha gått upp generellt. Jag tycker att du ska berätta om bemötandet för din BM, det var klumpigt uttryckt.
    För mig var det tvärtom, har gått upp 11 kg men hon tyckte inte att jag skulle bry mig om vågen (även om jag gör det ändå).

Alltså, jag hittade väääärldrns finaste tjejkläder till bebisen på kappahl! De var liksom lite vintage/shabbychic i stilen och i smutsiga pasteller med spets etc. Jag kunde inte låta bli att shoppa loss i strl 56, trots att vi inte är helt säkra på könet. Hon kollade slarvigt på Rul och sa tjej. Men ska på tillväxt-UL ju snart och ska be dem dubbelkolla. Isf lämnar jag tillbaka kläderna, har 30 dar öppet köp. Jag kunde bara inte låta bli att köpa dem!

• Ila
    Ceke: Vilken apa till barnmorska! Skit i henne, 6 kg är ju ingenting. 
  • Langtaefterdig

Då ligger vi väldigt lika allihop :)

Ceke: Jobbigt med en dålig bm... 6kg är verkligen inte mkt. Tycker också du ska berätta för din ord bm om bemötandet. Inte okej!

Har gått upp 10kg nu. Är i vecka 25 (24+4) men bm sa att det inte var någon fara. Jag har fortfarande massa problem med illamående så jag skulle inte fokusera på vågen utan på att få i mig något.

Greeneyes: mysigt att köpa fina kläder till dom små :)

• ceke

Jaa.. inget höjdarmöte med den barnmorskan. Hade henne vid ett tillfälle även när jag gick med Ville... och det var när jag gått upp 11 kg vid den här tiden i grav. Kan ju lova att hon pratade vikt även då... Det lustiga i karusellen är väl egentligen att hon själv har en hel del övervikt, så hon kanske ska fundera på det innan hon går igång på andras viktuppgång Cool

Greeneyes: Va mysigt med kläderna du hittat! Jag kommer försöka hitta nåt fint litet förstaplagg till lillebror. Än så länge har jag inte sprungit på DET plagget med stort D som jag letar efter... Får se när det sker

Letar extravagn åt Ville samtidigt som jag är riktigt nöjd med donkeyn vi fått hem Den drar dock åt vänster hela tiden när jag promenerar med den, så har kontaktat websiten jag köpte den via och de har gjort ett ärende av det hos Bugaboo, så vi får se vad de säger. Jättesmidig korrespondens från babyplus.nl i a f angående problemet, så det känns super! De svarade på mailet inom 1 h och så var det klart med den reklamationen. Så fort går det ju inte ens via en fysisk affär här i Sverige! 

• greeneyes

Ceke: Nu när du säger det så har jag för mig att min gamla Bugaboo Cameleon också drog snett, tänkte dock aldrig på att man kunde reklamera det. Bra att du kontaktade dem, hoppas du får hjälp.

• ceke
    greeneyes skrev 2013-07-31 21:39:16 följande:
    Ceke: Nu när du säger det så har jag för mig att min gamla Bugaboo Cameleon också drog snett, tänkte dock aldrig på att man kunde reklamera det. Bra att du kontaktade dem, hoppas du får hjälp.
    Jag skickade mest en fråga om det var någonting jag kunde göra för att avhjälpa det hela och de svarade på en gång att de skulle kontakta bugaboo, bad mig skicka foton på hur jag lastat den och serienummer... så det va inga konstigheter alls för dem att reklamera det hela. Smidigt! Så får vi ju se vad bugaboo gör åt det hela... Men responsen från websiten är jag supernöjd med. Smidigt att inte ens behöva åka in till en affär med vagnen för att få den hjälpen, utan bara skicka ett mail under själva promenaden
  • Langtaefterdig

Kajsabet: Det går helt okej för tillfället. Vi går på kontroller/ultraljud varje vecka och tittar på armen, svullnaden och blodflödet. De senaste två veckorna har hans tillstånd varit oförändrat. Varken bättre eller sämre :/ vilket egentligen är jätte bra. Men de två veckorna innan så blev det bättre och bättre. Så trots att det såklart är bra att det inte blir sämre så känner man sig matt. Känner inte att jag kan njuta som jag borde av denna graviditeten utan jag är som besatt av att tiden ska gå och att han ska komma. För att se så han klarar sig och hur armen mår.

Vi försöker få dagarna att gå och går hos kurator + ska bli remitterade till psykoterapi. Om 9 dagar gifter vi oss så vi hoppas av hela våra hjärtan att allt ska vara bra på ul nästa vecka.
    Idag ska vi träffa en läkare från mvc och prata om heltidssjukskrivning för mig. Så ligger läget till!

• greeneyes

Langtaefterdig: Har också undrat så, men har inte velat fråga eftersom det kanske är jobbigt att prata om det. Skönt att det inte förvärrats iaf! Hoppas så att ni kan njuta av ert bröllop!

• Langtaefterdig

Tack för omtanke! Idag blev jag sjukskriven (har fortfarande semester) och är sjukskriven tills bf. Det känns bra. Kan inte fokusera på jobbet nu. Hoppas bara inte fk strular.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013