• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Ila
    Mindful skrev 2013-07-04 18:00:37 följande:
    Hej allihopa! Börjar fundera på detta med gravid- och barnförsäkring. Har ni tecknat gravidförsäkring? Var i så fall? Och ni som har barn sedan tidigare, vad rekommenderar ni?

Läste någonstans att man kan teckna från vecka 22. 
    Jag har Trygghansas betalvariant. Har alla försäkringar hos dem och har bara positiva erfarenheter. Fick ersättning efter min förra förlossning som slutade lite illa, och de ville inte ens ha intyg från läkaren. Vi drabbades av en brand hemma för några år sedan och då var de också jättebra att ha att göra med. Jag är i v 22+5 i dag så jag har redan tecknat min.
  • Ila
    Langtaefterdig skrev 2013-07-04 11:22:39 följande:
    Ila: du behöver inte vara orolig för att ultraljud ska påverka bebis. Jag har hittills gjort 10 ul och kommer göra 1 ul i veckan tills bebis kommer. Så dont worry
    Tack! Jag förstår väl egentligen att det inte är någon större fara, men det är så lätt att noja iväg. Hur går det för er? Ser allt fortsatt okej ut?
  • Langtaefterdig

Ila: Jag förstår det! Var också nojig innan. Vi kämpar på. Allt såg oförändrat ut förra vecka och vi ska dit nu på måndag igen. Sedan blir det fortsatt ul varje vecka/varannan ibland. Allt beroende på hur allt ser ut. Känns skönt! Men det är fortfarande mycket oro i kroppen. Det är nog något jag måste lära mig att leva med.

• ceke

Härligt att det ser bra ut, Längtarefterdig!

Här började semestern idag Äntligen! Tyvärr känner jag mig rätt krasslig, frusen och huvudvärk... Hoppas lite sömn gör susen!

Nu har vi bestämt oss för en bugaboo Donkey duo. Den är dyr, men överlägsen och om man beställer direkt från Holland kommer man undan bra mycket billigare än om man köper här. Har fått offert om knappt 10600 kr från Babyplus.ni istället för mellan 14600-16000 i Sverige! Och samma garanti, så det känns överlägset. Det verkar även vara en välrenomerad website att handla från och att de är bra på reklamationer, så det känns bra. Såå... nu ska vi bara bestämma färg på sufletterna och vilka tillbehör vi vill köpa till Dyrt blir det, men vi kan ju i a f sälja vår älskae Brio och få en slant därifrån också då Bugaboo donkeyn går att använda både som singel och duovagn med några enkla klick.

• ceke

Halloj. Verkar väldigt lugnt i tråden. Hoppas det betyder att det är bra med alla och att alla njuter av dessa underbara sommardagar

Här sparkas det för fullt i magen på vår lilla Emil... Eller Clintan om min knäppe man får bestämma... Men det får han INTE. Frågan är bara vilket namn vi kommer komma fram till i slutändan. Jag gör mitt bästa för att sälja in Emil. Nån som annars har något förslagpå syskonnamn till VIlle? VI är ute efter nåt kort namn som inte kan bli smeknamn. kalle och olle är tyvärr upptagna av närstående... Kom jättegärna med förslag om ni vill och orkar

Var i Furuvik idag och såg flera olika bugaboos Har bestämt oss för att beställa en, men kan itne betsämma oss för vilken färg vi vill ha på sufletterna. Att det ska va så svårt? Jag älskar blått och den blå såg jag idag och den va jättefin. Men... just att vi kommer ha två grabbar gör att jag blir lite smått emot att ha en blå vagn. Är lite emot det här med blått till killar och rosa till tjejer som regel, vilket ibland blir lite dumt då jag målar in mig själv i ett hörn... Så svårt! Är sugen på den röda, men rött är mycket svårare att matcha till andra färger. Hmm. Vilket i-landsproblem jag har va

• SweetNilam
    ceke skrev 2013-07-08 21:57:56 följande:
    Halloj. Verkar väldigt lugnt i tråden. Hoppas det betyder att det är bra med alla och att alla njuter av dessa underbara sommardagar

Här sparkas det för fullt i magen på vår lilla Emil... Eller Clintan om min knäppe man får bestämma... Men det får han INTE. Frågan är bara vilket namn vi kommer komma fram till i slutändan. Jag gör mitt bästa för att sälja in Emil. Nån som annars har något förslagpå syskonnamn till VIlle? VI är ute efter nåt kort namn som inte kan bli smeknamn. kalle och olle är tyvärr upptagna av närstående... Kom jättegärna med förslag om ni vill och orkar

Var i Furuvik idag och såg flera olika bugaboos Har bestämt oss för att beställa en, men kan itne betsämma oss för vilken färg vi vill ha på sufletterna. Att det ska va så svårt? Jag älskar blått och den blå såg jag idag och den va jättefin. Men... just att vi kommer ha två grabbar gör att jag blir lite smått emot att ha en blå vagn. Är lite emot det här med blått till killar och rosa till tjejer som regel, vilket ibland blir lite dumt då jag målar in mig själv i ett hörn... Så svårt! Är sugen på den röda, men rött är mycket svårare att matcha till andra färger. Hmm. Vilket i-landsproblem jag har va
    Jag har kikat in i tråden i börja, men sen låtit det vara. Nu kände jag dock för en kommentar!

Vi kommer köpa röd vagn, Kronans Duo S. Så förälskade i den och jag ÄLSKAR rött så sambon min fick snällt gå med på det. Har också insett att det är svårmatchat, men vad fasen- jag får väl köpa allt i rött isf, eller svart/vitt. Eller helt enkelt skita i matchning och köpa andra starka färger. Rött är så sjukt snyggt!

På vår killnamnslista finns en del fina namn, långa för din smak tror jag. Om det är en kille, så har vi typ redan bestämt namn. Nu visade RUL högst troligt en liten tjej och vi har insett att det är så mycket svårare med namn då. De namn vi har hittills är så beroende på hur hon är och ser ut. Önskar ibland att det kunde få vara en kille, just pga namnet, är så kär i det . Jag gillar det ni valt. Emil är fint. Hade stått på vår lista om vi inte haft det i släkten redan. 
  • Pikkujag87

Jag har tecknat den lärarförsäkringars gratis gravidförsäkring, men funderar lite om jag ska uppgradera till den som man betalar för.

Namn är ju inte alltid det lättaste. Vi vet inte vad det blir så vi har väl ca 10 namn både om det blir en flicka och om det blir en pojke. Sen när det börjar närma sej kommer vi nog sålla lite till så vi kanske har fem flicknamn och fem pojknamn när vi åker till BB.

Idag har vi också beställt vagn. Det blir en Emmaljunga  Edge duo combi. Har länge spanat in Emmaljungas duo vagnar så det var inte så svårt val. :)

• ceke
    Pikkujag87 skrev 2013-07-09 21:19:27 följande:
    Jag har tecknat den lärarförsäkringars gratis gravidförsäkring, men funderar lite om jag ska uppgradera till den som man betalar för.

Namn är ju inte alltid det lättaste. Vi vet inte vad det blir så vi har väl ca 10 namn både om det blir en flicka och om det blir en pojke. Sen när det börjar närma sej kommer vi nog sålla lite till så vi kanske har fem flicknamn och fem pojknamn när vi åker till BB.

Idag har vi också beställt vagn. Det blir en Emmaljunga  Edge duo combi. Har länge spanat in Emmaljungas duo vagnar så det var inte så svårt val. :)
    Härligt att ha beställt vagn  

Igår kände min man första sparken! eller han är inte säker, men det är jag då det var sån fart på lillfisen och han kände ju någonting, så då var det en spark! Känner jättetydliga sparkar nu Hjärta

Jag har fortfarande inte beställt.... KAN inte bestämma mig för vilken färg vi ska ha. Suck. Knasigt bekymmer. Älskar ju den blå men vill inte att folk ska tro att vi köpt blå pga två pojkar... men rött är så svårt att matcha med andra färger istället. Det helknäppa är att om vi visste att det va en flicka vi väntade på, hade jag inte tveka att beställa den blå, så varför gör jag det nu? Jag är ju lite smått knäpp, inser jag själv Det får nog bli den blå och om jag lessnar på färgen på sufletten får jag väl sy egna själv då!

Vi har inte kommit ett uns längre i namnletandet. Men det finns ju tid kvar. Blev än mer fast för Emil när svärmor tydligt sa att hon inte alls tyckte det var ett bra namn haha... Vi hade fastnat för Mio, men har insett att namnkombinationen Ville och Mio är alltför likt ett syskonpars namnkombination här i vårt kvarter, så det går helt bort enligt min käre man.
  • Ila

Hej tjejer! Hoppas att ni har det bra i sommarvärmen och att det är därför som det är lugnt härinne. Här har vi semester och jag börjar äntligen känns mig lite piggare i graviditeten. Det känns superhärligt att orka göra lite utflykter och inte bara ligga hopkrupen i fosterställning i sängen hela dagarna. Fint för blivande storebror också, att få ha en pigg mamma på sommarlovet!

Jag har en liten fundering. I augusti ska jag göra en glukosbelastning eftersom min son vägde mer än 4,5 kilo när han föddes i v 41+6. Men om sockret ligger bra på alla kontroller borde det väl inte behövas? I går hade jag t.ex. käkat en stor bit tårta ca 45 minuter innan jag testade sockret hos BM och då låg det på 5,3. Och då säger hon glatt att jag inte tycks ha några som helst anlag för diabetes eftersom värdet var så lågt precis efter sockerintag. Men ändå ska jag göra glukosbelastning.

Eller visar glukosbelastningen något annat än snabbsockret? Jag är ju inte jättesugen på att fasta och sedan dricka sockerlösning (dricker inte ens läsk eller saft för att jag tycker att det är jätteäckligt att dricka söta saker) om jag kan slippa....

• Zanah

Vi har jättebekymmer med pojknamn, och eftersom det är tvillingar behöver vi ju ha minst två i fall att! Skrattande

Jag gillar Oskar, (Ville och Oskar låter väl bra Ceke?!) men det  är upptaget i bekantskapskretsen, dock inte jättenära så vi kanske kommer överväga det ändå. Sen gillar jag Elias men får tyvärr inte med mig sambon på det, än så länge i alla fall! Flört  Sen är det tyvärr öken på namnförslag. Just killar är jättesvårt för oss, tjejförslag har vi flera tänkbara i alla fall.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013