Pikkujag87 skrev 2013-07-09 21:19:27 följande:
Jag har tecknat den lärarförsäkringars gratis gravidförsäkring, men funderar lite om jag ska uppgradera till den som man betalar för.
Namn är ju inte alltid det lättaste. Vi vet inte vad det blir så vi har väl ca 10 namn både om det blir en flicka och om det blir en pojke. Sen när det börjar närma sej kommer vi nog sålla lite till så vi kanske har fem flicknamn och fem pojknamn när vi åker till BB.
Idag har vi också beställt vagn. Det blir en Emmaljunga Edge duo combi. Har länge spanat in Emmaljungas duo vagnar så det var inte så svårt val. :)
Härligt att ha beställt vagn
Igår kände min man första sparken! eller han är inte säker, men det är jag då det var sån fart på lillfisen och han kände ju någonting, så då var det en spark! Känner jättetydliga sparkar nu
Jag har fortfarande inte beställt.... KAN inte bestämma mig för vilken färg vi ska ha. Suck. Knasigt bekymmer. Älskar ju den blå men vill inte att folk ska tro att vi köpt blå pga två pojkar... men rött är så svårt att matcha med andra färger istället. Det helknäppa är att om vi visste att det va en flicka vi väntade på, hade jag inte tveka att beställa den blå, så varför gör jag det nu? Jag är ju lite smått knäpp, inser jag själv

Det får nog bli den blå och om jag lessnar på färgen på sufletten får jag väl sy egna själv då!
Vi har inte kommit ett uns längre i namnletandet. Men det finns ju tid kvar. Blev än mer fast för Emil när svärmor tydligt sa att hon inte alls tyckte det var ett bra namn

haha...

Vi hade fastnat för Mio, men har insett att namnkombinationen Ville och Mio är alltför likt ett syskonpars namnkombination här i vårt kvarter, så det går helt bort enligt min käre man.