• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • lillbumbin

Fy för sammandragningar. Har haft en heldel jag med.
    Min gubbe kommer va borta tors-lördag så här blir de ingen vila:-/ har ju två små grabbar på 1,5 år och en på 8 månader.. Sen har jag två större tjejer men de ska till mormor å morfar:-/ får se hur detta kommer gå. Lär väl gråta som fan ikväll när jag har ont överallt.
    De senaste dagarna har inte pojkarna sovit nå bra heller. :-/ så hoppas på att få sova mkt dessa nätter iaf. Kommer garanterat lägga mig så fort de har somnat:-/

• pangis

Hej lillbumbin! Ja de är jobbigt med sammandragningar i alla fal när man måste in för dom gör ont. De var tätt mellan dom små å en till på g. Ska du ha i november? Jag var in igen i dag å fick brickanyl för å stoppa upp sammandragningarna. Nu är de lugnt. Hoppas de går bra för dig när du blir ensam

• ceke

Pangis: Läskigt. Det är ju alldeles för tidigt för den lille att komma ut än så länge. Bra att bricanylen verkar lugna ner i a f!

Jag är överlycklig över att jag än så länge inte har några direkta foglossningskänningar! Förra grav kunde jag inte gå vid det här laget! Nu går jag helt normalt. Känner av ibland, men det är ingenting mot förra gången  

• lillbumbin

Pangis:
    Jo jag har tätt mellan mina små. Det är 11månader mellan pojkarna å mellan minsta pojken å flickan som kommer i Nov blir det ett år och 6 dagar emellan.. Om hon nu inte tittar ut tidigare
    Fick båda grabbarna isäng sj. Men de va kämpigt då vi brukar vara två och vi tar en var då dom vill sova samtidigt.
    Nu ska ja sova så jg får någon sömn i natt. Längtar som faen till november nu. Då är inte gubben bortrest nå mer. Han har denna helg å en till helg i sep. Kan säga att jag längtar INTE tills dess.

• greeneyes
    ceke skrev 2013-08-15 19:09:47 följande:

Pangis: Läskigt. Det är ju alldeles för tidigt för den lille att komma ut än så länge. Bra att bricanylen verkar lugna ner i a f!

Jag är överlycklig över att jag än så länge inte har några direkta foglossningskänningar! Förra grav kunde jag inte gå vid det här laget! Nu går jag helt normalt. Känner av ibland, men det är ingenting mot förra gången smile1.gif  

Vad härligt! Oftast hör man ju att det blir värre för varje barn. Har du gjort nåt annorlunda denna gång?
  • ceke
    greeneyes skrev 2013-08-16 08:37:36 följande:
    Vad härligt! Oftast hör man ju att det blir värre för varje barn. Har du gjort nåt annorlunda denna gång?
    Jag har en ryggskada sedan gammalt och jag har gått i sjukgymnastik 2 ggr/vecka sedan förra hösten... Så det kan va att jag byggt upp ryggen en aning. Förra gången kan det ju även ha varit skadan som gav sig tillkänna samt att jag var svag i partiet runt de bakre fogarna, inte vet jag. Skadan sitter nämligen i ungefär samma område 
  • Mindful

Hej tjejer.

Har läst ikapp lite. Grattis till giftermålet langtaefterdig!! 

Har inte skrivit på ett tag, blev så väldigt mycket med jobbet efter semestern och just nu är jag mitt uppe i att handleda en tjej som ska börja efter mig eftersom jag börjar nytt jobb 2 sept. 
    På tal om jobb, hur länge tänker ni jobba, ni som inte är sjukskrivna? Har ni ansökt om graviditetspenning? Min chef var inte pigg på att skriva på utan menar på att hon kan omplacera mig om det blir för tungt. Jag är mest orolig att jag inte ska orka, att dagarna ska bli för långa... Det känns som att chefen räknar med att jag ska jobba fram till bf.

Vi beställde förresten en ny vagn, en Trille Viper 4S men tyvärr var det fel på handtaget då vi packade upp den.. så himla trist då det är en helt ny vagn. Kontaktade Jollyroom där vi köpt vagnen och nu ungefär 50 mail fram och tillbaka vet vi ingenting, vi var tvungna att filma felet, sedan kunde de inte öppna filen och det hela slutade med att vi fick skicka videon till leverantören. Har ej fått något besked. Vagnen står här hemma och jag väntar bara på att de ska komma hämta de och vi ska få en ny? Trist!

Trevlig helg!   

• ceke

Mindful: Va tråkigt med vagnen! Är glad över den respons jag fick när jag reklammerade vår nya vagn (drar åt vänster). De (babyplus.nl) bad mig skicka en bild på hur jag packat vagnen samt chassinummer. Samma dag reklamerade de vagnen hos bugaboo och några dagar senare fick jag svar att bugaboo kommer att skicka ett nytt chassi. har dock itne fått det än, men har fått löfte om det. Känns som jäkligt bra respons och fort gick det!

Jag ska göra allt jag kan för att itne bli sjukskriven. Vägrade sjukskriva mig även förra gången trots att jag inte kunde gå utan hjälp av foglossningsbälte, TNS och kryckor... och denna gång är jag ju väldigt pigg och mobil gentemot förra gången... Kommer dock ta ledigt på något sätt from en vecka innan bf. Om det blir semester eller föräldraledigt återstår att se. 

• LinaG

Någon från Jönköping som har bf i november eller där omkring som tycker det vore trevligt med kontakt nu när det inte finns någon föräldragrupp att tillgå för oss?

• Kajsabet

Mindful: jag kommer nog inte att bli sjukskriven (man vet ju aldrig) och har tagit semester 2v innan BF. Jag blir jättetrött av att jobba heltid plus total pendlingstid på 2,5 h per dag. Har kontorsjobb och en kille som ställer upp till 100% hemma (handlar och lagar all mat m.m.) så jag uthärdar men räknar dagarna till semestern ;)

Svar på tråden Novemberbebisar 2013