• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Langtaefterdig

Nu är man gift!! Vi hade en fantastisk dag & kväll med nära & kära.

Nu är vi väl ett helt gäng som snart går in i sista trimestern. Underbart!! Känns som igår när man gick med i tråden och bara va i vecka 5 ;)

• greeneyes
    Langtaefterdig skrev 2013-08-11 17:18:55 följande:

Nu är man gift!! Vi hade en fantastisk dag & kväll med nära & kära. smile1.gif

Nu är vi väl ett helt gäng som snart går in i sista trimestern. Underbart!! Känns som igår när man gick med i tråden och bara va i vecka 5 ;)

Grattis!!!! Åh vad härligt för er

Japp, sista trimetern snart - tror jag går in i den på tisdag när det blir v 28. Skönt att det faktiskt går framåt!
  • ceke

Grattis till bröllopet, Längtarefterdig! Härligt att höra att ni hade en fin dag!

• pangis

Läste att de var nåra som varit in för sammandragningar. Jag har varit in 2 vänder å blivit stopad . Sista gången hade de satt i gång ordentkigt. De var skrämmande. Var i vecka 24 då. Går in i vecka 28 i morron. Jag får inte jobba mer. Ska vila mest. Men tack å lov har jag inte känt mera av sammandragningar som gör ont.

• BalchensMalin

Pangis: Ojdå!! Jag får ta det väääldigt lugnt på jobbet, har svårt att tro att jag fixa heltid i tre månader till. Få se vad läkaren säger på torsdag. Hoppas att det håller sig lugnt för dig nu.

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-08-11 17:18:55 följande:
    Nu är man gift!! Vi hade en fantastisk dag & kväll med nära & kära. Nu är vi väl ett helt gäng som snart går in i sista trimestern. Underbart!! Känns som igår när man gick med i tråden och bara va i vecka 5 ;)

Åh vad härligt! :D jag är endast i v25+1 så jag har i alla fall nån vecka kvar till sistabtrimestern ;) håller helt med dig om att de känns som igår som man letade upp alla november-trådar för att kunna prata av sig lite! Haha
  • pangis

Jag skulle inte klara att jobba i 3 månader till även om de inte hade varit för mina sammandragningarna. Har foglossningar å blir fort trött i ryggen. Ja ta de lugnt Malin. Jag hoppas de är lugnt tills de är dags nu. Lite trist att man inte kan göra som man vill bara.

• BalchensMalin

Ja, man får ta det lugnt Pangis. Men man vill ju så mycket. Va och hämtade tapettkataloger häromdagen, vill ju tapetsera kottens rum. Men förstod att jag absolut inte skulle burit ut dem själv till bilen, det fick jag lida för. Svårt att hitta gränsen vad man klarar av bara, hjärnan vill ju mer än vad kroppen visst tål just nu. Så nu är det mannen som få bära allt:)

• greeneyes
    BalchensMalin skrev 2013-08-13 08:05:00 följande:

Ja, man får ta det lugnt Pangis. Men man vill ju så mycket. Va och hämtade tapettkataloger häromdagen, vill ju tapetsera kottens rum. Men förstod att jag absolut inte skulle burit ut dem själv till bilen, det fick jag lida för. Svårt att hitta gränsen vad man klarar av bara, hjärnan vill ju mer än vad kroppen visst tål just nu. Så nu är det mannen som få bära allt:)

Har samma problem, man fattar inte hur lite som krävs... Har också en man som ställer upp som tur är, och det gör verkligen stor skillnad!

Pangis: fy vad läskigt, hoppas Bricanyl hjälper. Åt det förra grav och jag födde inte för tidigt iaf.
  • pangis

Tack å lov har jag fått som tidigast i vecka 37. Så jag hoppas den lilla håller sig tills dess. Ja jag blev livrädd. De är svårt å veta vart gränsen går. Bättre å göra för lite å veta att de funkar än för mycket å man får lida.Cool

Svar på tråden Novemberbebisar 2013