Kajsabet skrev 2013-08-17 10:16:07 följande:
Min mamma är väldigt prestationsinriktad och lyssnar aldrig på sin kropp, så hon kan tyvärr mycket väl ha gett allt på jobbet och sen fött samma dag, men ja, helt hysteriskt dumt. Jag förstår att du inte kan jobba heltid om du ha ett stressigt jobb med höga krav! Man är ju superkänslig för all slags stress nu märker jag! Minsta lilla så blir man påverkad. Märkte det tidigt under graviditeten så jag har vägrat bli stressad på jobbet. Försöker säga ifrån långt i förväg och jobba i lugnt tempo (svårt). Har tur att vi är två med samma arbetsuppgifter så min kollega har fått dra ett tyngre kass, men han klarar det finemang ;) jag har hittills bara känt en enda sammandragning (typ en månad sen), dvs magen blir hård utan smärta. I morse var det tvärtom, kraftig mensvärk utan hård mage. Knasigt. Skönt att tappen är opåverkad! Jag gjorde en konisering förra året, men det borde inte påverka något. Usch för oregelbundna hjärtslag och hjärtklappning, hur länge har du haft problem med det? Jag har haft oregelbundna hjärtslag vid två EKG och sen bra vid ett (tror att jag endast gjort tre EKG i vuxen ålder). Detta var 8-9 år sedan när jag hade ätstörningar och jag har inte följt upp det mer. Man kanske borde göra det nån gång. Så bricanyl är dåligt i kombo med hjärtproblem? Tror att bricanyl är en av mina astmamediciner hehe. Men det är kanske skillnad om man inhalerar vs tar tabletter. Plus att jag aldrig tar min astmamedicin om det inte verkligen behövs (dvs, springer långdistanslopp osv).
Skönt att din kollega ställer upp

kan det inte ha varit växtvärk du kände då? För mig känns växtvärk som mensvärk utan hårdhet, vid förvärkar blir alltid min livmoder hård.
Jag har känt av hjärtat i kanske två år, det kan ha samband med mitt nyligen upptäckta fel på sköldkörteln men de vet inte. Har hög vilopuls (ca 120) och oregelbundna slag. Gjorde massa EKG (arbets- och 24h) i maj men de hittar inget fel eller nån orsak. Så jag äter betablockerare som jämnar ut det, men eftersom jag är känslig för pulsökande ämnen (typ koffein etc) så kan jag ju inte ta Bricanyl för då skulle min puls rusa totalt. Förra grav åt jag ju Bricanyl för jämnan typ mot förvärkarna, så det är ju bara nu pga pulsen som jag inte kan det. Så det är nog ingen fara i ditt fall. Dina oregelbundenheter kan ju bero på ätstörningen också.
Ceke: men man ska ju kunna gå ner i tid 6 mån innan BF utan att det påverkar SGI ju, då borde du inte behöva ta ut fp för att täcka upp nu ju?!