• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • Mindful
    Vittoria skrev 2013-07-17 00:20:43 följande:
    Underbart att höra att alla verkar njuta ordentlig :) Själv kom vi hem från en veckas semester på sicilien. Varmt och underbart men jag bodde i poolen hela veckan. Vår lilla tjej ska få heta Alicia. Vagn är klar. Eftersom jag jobbar i en babybutik i sex år har jag det mesta klart i huvudet innan jag blev gravid :) Blev en Brio Smile. Jag har ganska tur med min graviditet, inga smärtor och bara underbara sparkar:) 

Vad härligt att höra :) Alicia är ett jättefint namn. Skönt att vagnen är klar, jag tycker det är en djungel. Vad skilje Brio Smile från t.ex Go?

Jag har också tur i min graviditet, mår fantastiskt just nu! Bara att njuta :) 
  • BalchensMalin

Nu är det härligt:)) Magen har en fin kula. Vagn är fixad, blev en Brio Smile :) När det gäller namn så är det klart mindre bra. Vi har eventuellt Alex om det blir en pojk. Flicknamn har vi ingen aning. Vi vill ha internationella namn då både jag och min man har arbetat/arbetar utomlands och vi har väldiga problem med våra namn. Men det finns det ju tid till att tänka på. Hoppas ni andra har en skön sommar, och drick mycket vatten i värmen:)

• Langtaefterdig

Hallå allihopa! Hoppas ni mår bra och njuter av solen. Sthlm är full av moln och kyla idag. Brrr...

Tänkte höra med er om någon här har erfarenhet av sjukskrivning under graviditeten?

• Langtaefterdig

Skit. Hela inlägget försvann....

Jag har mitt illamående och kräkningar kvar+ att jag blir jätte stressad av allt detta med fostermedicin och undersökningarna av lillen. Men jag är osäker om det kommer vara tillräckligt för en sjukskrivning? Jag skulle bli omskriven från 16/8 och 6 veckor fram. Tills jag börjar på mamma-ledigheten.
    Tror du fk kommer godkänna?

Varför blev du sjukskriven?

• ceke

Längtarefterdig: jag tror det beror mycket på vad den sjukskrivna läkaren skriver i intyget, hur bra han eller hon är på att beskriva hur det påverkar din arbetsförmåga.

Vi fick hem vagnen i förrgår förutom att vi tycker den är lite krånglig att fälla ihop, så är vi riktigt nöjda. Det är ju en helt annan typ av vagn än vi är vana med, inte alls samma gung som brio och trängre för Ville, men han verkar sova bra i den och har inte klagat så här långt Helt otroligt lättkörd vagn! Och snygg...

Nu är det dags för besök hos bm. Inte alls förtjust i att vågen visade +6kg i morse.... Ska dock bli mysigt att höra hjärtljuden! ...och spännande att se järnvärden då jag haft en del bekymmer med svidande och ond tunga, vilket min svägerska som är läkare säger kan bero på järnbrist...

• greeneyes

Langa: jag var heltidssjukskriven för illamåendet fr.o.m. V 6-v19 ungefär, sedan började jag jobba 50 procent. Det viktigaste är att läkaren fyller i ordentligt varför du inte kan jobba alls, samt att du motiverar det noga på lappen från FK. Strunta däremot i att nämna fosterundersökningar etc, det är svårare att bli sjukskriven för psykiska besvär än konstanta kräkningar.
    De kan dock tycka på FK att 6 veckor är för lång tid att sjukskriva vid ett tillfälle, jag gick till läkaren varannan vecka. Men det beror på din handläggare.

• princesspeach

Det hänger inte direkt på handläggaren utan vad rekommendationerna säger. Rekommendationer är ju något som socialstyrelsen har tagit fram som FK går efter, därutöver så är det ju läkarens individuella bedömning (och förklaring!) som gäller eftersom man såklart inte alltid kan gå efter en rekommendation :P

Svar på tråden Novemberbebisar 2013