Langtaefterdig skrev 2013-08-03 07:35:45 följande:
Jo precis. Varje gång det inte blir bättre blir en motgång. Längtar tills måndag då vi träffar läkarna igen. Denna vecka har varit tuff och jag vill bara se lillen. Mjo, leva i nuet får vi verkligen göra... Vad jobbigt att madrassen inte är fräsch och att det inte uppskattas med pauser. Hur länge till tänkte du jobba? Måste vara tufft att hålla igång så länge. Trots att arbetet inte är fysiskt påfrestande.
Jag hade tänkt att jobba till två veckor innan BF, så det innebär att jag jobbar första veckan i november (BF 23 nov). Jag har själv blivit chockad över hur mycket det sliter. Är inte alls van vid att min kropp säger ifrån om jag inte har misshandlat den själv ;)
greeneyes skrev 2013-08-03 09:06:22 följande:
Kajsa: det låter som att du kanske borde bli sjukskriven typ 25 procent för att kroppen ska orka lite bättre. Eller kan du gå ner i tid? Man får ju göra det nu utan att SGI påverkas. Jag har insett att min kropp verkligen inte orkar så jag ska nog be om sjukskrivning halvtid pga mina foglossningar. Min BM sa en smart sak, att det är bättre att bli sjukskriven nu än när man redan ligger på minus psykiskt och fysiskt. Har inte tänkt på det så, har alltid slitit ut mig till max tidigare (herregud, gick tom in i väggen i januari i år!).
Haha, jag drömmer typ om att vara sjukskriven. Jag har supermycket halsbränna och är utmattad de dagar jag jobbar och så kommer helgen och all halsbränna och utmattning (nästan) är borta. Men jag är som du, sliter ut mig till max innan jag kan acceptera att det inte håller. Ska prata lite med BM på mötet på onsdag. Men om jag känner mig rätt så kan jag nog inte acceptera en sjukskrivning om det "bara" är för utmattning. Att gå ner i tid slår lite mer ekonomiskt. Min kille är student så det är ju bara jag som drar in pengar, typ. Nu handlar det ju bara om någon månad men jag har lite ekonomisk oro så det känns obehagligt att gå ner i tid ;) jag tror att jag klarar heltid enligt min ursprungliga plan, men jag ska vara väldigt uppmärksam på att det inte blir värre. Jag är t.ex. Extremt noggrann med att undvika all form av stress, både på jobbet och i det privata.