• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Igårkväll blev det en sväng till förlossningen för min del. Känes obehagligt i magen, massor med sammandragningar etc så när jag ringde för att rågfråga ville de att jag skulle komma för en koll. Väl där var allt såklart jättelugnt och tappen helt opåverkad, vilket ju va suveränt (!), så kändes lite dumt att ha tagit sig dit. Men men, bättre en koll för mycket än för lite FULL karutta på lillfisen dock när de satte fast värkklockan. Han ville ha bort den!

• BalchensMalin

Ni som lider av foglossning och\eller sammandragningar, var har ni mest ont? Jag har haft sammandragningar från v16 och känt av ligamenten. Vet inte om ligamenten går under foglossning? Men jag känner inte i ryggen utan enbart på framsidan. Jag kan nästan känna helt hur bäckenet sitter då det värker som vara den pga ligamenten. Det blir värre desto mer sammandragningar jag har. Började jobba i måndags och med ett mycket sittande arbete så har sammandragningarna blivit värre som oxå då ger mer värk i bäckenet. Pratade med BM idag och hon kunde tyvärr inte ge mig en läkartid förrän nästa torsdag, men ska in och lämna urinprov imorgon så de kan utesluta urinvägsinflammation. Och hon tyckte att bli det värre så ska jag sjukskriva mig själv även om inte läkaren har hunnit säga sitt. Som sagt vet att ni är några som har problem, vad säger läkaren till er? Tips på vad man kanske ska undervika.. och vad säger de om att kunna arbeta 100%. Vi har ju några veckor kvar.

• ceke
    BalchensMalin skrev 2013-08-07 14:09:36 följande:
    Ni som lider av foglossning och\eller sammandragningar, var har ni mest ont? Jag har haft sammandragningar från v16 och känt av ligamenten. Vet inte om ligamenten går under foglossning? Men jag känner inte i ryggen utan enbart på framsidan. Jag kan nästan känna helt hur bäckenet sitter då det värker som vara den pga ligamenten. Det blir värre desto mer sammandragningar jag har. Började jobba i måndags och med ett mycket sittande arbete så har sammandragningarna blivit värre som oxå då ger mer värk i bäckenet. Pratade med BM idag och hon kunde tyvärr inte ge mig en läkartid förrän nästa torsdag, men ska in och lämna urinprov imorgon så de kan utesluta urinvägsinflammation. Och hon tyckte att bli det värre så ska jag sjukskriva mig själv även om inte läkaren har hunnit säga sitt. Som sagt vet att ni är några som har problem, vad säger läkaren till er? Tips på vad man kanske ska undervika.. och vad säger de om att kunna arbeta 100%. Vi har ju några veckor kvar.
    Ligamenten, foglossningar och sammandragningar är nog tre olika saker, men för den sakens skull kan man ju ha besvär med samtliga... :-/ Foglossningar kan man definitivt känna av när man sitter mycket. Det är jätteviktigt att sitta rätt, dvs inte svanka, va rak i ryggen etc. Bra att stå en del också samt tänka på hur man går och rör sig så att det inte blir några osymmetriska rörelser. Ligamenten tror jag itne man kan göra så mycket åt....
    När det gäller sammandragningar, säger de här att man ska kontakta sin hc för att utesluta urinvägsinfektion och sedan, om man upplever att man har mycket sammandragningar, förlossningen för att bli checkad. Det var det jag gjorde igår. Det va ju inga bekymmer alls, vilket kändes skönt att få kvitto på
    Hoppas det inte blir värre för dig! 
  • Langtaefterdig

Tack för all varma ord!

Jag har mkt sammandragningar. Då spänner hela magen åt och blir stenhård. Tycker att det känns som att huden stramar och ibland gör det ont i nedre delen av magen. Ibland spänner de så mycket att jag måste sätta mig ned. Har blivit testad för urinvägsinfektion

• Langtaefterdig

Tack för all varma ord!

Jag har mkt sammandragningar. Då spänner hela magen åt och blir stenhård. Tycker att det känns som att huden stramar och ibland gör det ont i nedre delen av magen. Ibland spänner de så mycket att jag måste sätta mig ned. Har blivit testad för urinvägsinfektion & gbs. Men negativt på båda som tur var! Har också varit inne på förlossningen 1 gång för att checka. Och blev väldigt bra bemött. Allt såg

Tipp topp ut :)

• ceke
    Langtaefterdig skrev 2013-08-07 22:30:08 följande:
    Tack för all varma ord!

Jag har mkt sammandragningar. Då spänner hela magen åt och blir stenhård. Tycker att det känns som att huden stramar och ibland gör det ont i nedre delen av magen. Ibland spänner de så mycket att jag måste sätta mig ned. Har blivit testad för urinvägsinfektion & gbs. Men negativt på båda som tur var! Har också varit inne på förlossningen 1 gång för att checka. Och blev väldigt bra bemött. Allt såg
    Tipp topp ut :)
    Skönt att det såg bra ut! Även jag blev helt suveränt bemött. Ringde dit för att rådfråga och de villa checka mig... Läkaren sa också att det går så snabbt och lätt att kolla läget att det är bättre att göra det några gånger för mycket än inte alls
  • BalchensMalin

Vi få se vad läkaren säger nästa vecka. Ska kolla så luvmodertappen är stängd och ev bli sjukskriven. Men jag antar att det viktigaste nu är att jag acceptera att man inte riktigt kan jobba som tidigare utan att man måste tänka på hur man går och sitter och lyfter etc. Tro det kan hjälpa, att man inse att man faktiskt få ta det lite lugnare :) Tack alla för era kommentarer. Tänk att vi har gått 2 tredjedelar tills vi få träffa våra mirakel :)

• greeneyes

Jag har också mycket sammandragningar och foglossning, blev sjukskriven halvtid för fogarna nu. Har lämnat flera urinprov men alla är negativa och enligt läkare är tappen opåverkad, så det är tydligen bara livmodern som tränar vid sammandragningarna. Hade jättemycket med dottern också tyvärr...

Svar på tråden Novemberbebisar 2013