• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke
    Zanah skrev 2013-07-11 08:06:19 följande:
    Vi har jättebekymmer med pojknamn, och eftersom det är tvillingar behöver vi ju ha minst två i fall att! Skrattande

Jag gillar Oskar, (Ville och Oskar låter väl bra Ceke?!) men det  är upptaget i bekantskapskretsen, dock inte jättenära så vi kanske kommer överväga det ändå. Sen gillar jag Elias men får tyvärr inte med mig sambon på det, än så länge i alla fall! Flört  Sen är det tyvärr öken på namnförslag. Just killar är jättesvårt för oss, tjejförslag har vi flera tänkbara i alla fall.
    Åh, en till med killnamnbekymmer! Och dubbla sådana därtill Oskar är fint, men det heter ett kusinbarn till mig, så det känns lite upptaget även för oss.

Visst är det mycket enklare med tjejnamn!!!?!?!! Vi hade två förslag klara redan till Ville och de levde kvar även denna gång, men tji fick vi. Här blev det ingen flicka

Nu har jag i a f äntligen beställt vagn - det blev en bugga donkey duo med blå sufletter. jag tog mig i kragen angående färger till sist Folk får tro vad de vill. Jag får väl kompensera med lite lila/rosa nappar och sånt istället  
  • princesspeach

Åh jag tänkte komma och störa med vårt pojknamn om vi skulle fått en pojke. Även om vi inte är helt överens och troligtvis aldrig blir det så gillar båda namnet Junior iallafall :D 

• greeneyes

Hur mår ni tjejer? Fler som lider av värmen? Måste erkänna att dagens dåliga väder iaf uppskattats av mig!

• Langtaefterdig

Greeneyes: hemskt nog så uppskattade jag också gårdagens dåliga väder jag älskar solen och värmen men blir så trött och vätskefylld nu. Plus att alla promenader börjar bli tyngre. Orkar inte med snabba promenader alls.
    Hur mår du? :D

• Mindful
    princesspeach skrev 2013-07-11 20:31:50 följande:
    Åh jag tänkte komma och störa med vårt pojknamn om vi skulle fått en pojke. Även om vi inte är helt överens och troligtvis aldrig blir det så gillar båda namnet Junior iallafall :D 

Junior vad roligt, det är vårt "arbetsnamn" det vill säga att vi kallar den lilla Junior medan han/hon är i magen. Vi har egentligen ett killnamn och ett tjejnamn klart, killnamnet har vi varit säkra på sedan start men samtidigt har jag säkert tio namn på lager, så svårt. Jag tycker det är lättare med pojknamn och någonstans tror vi båda att det blir en flicka. Så svårt!
  • lillbumbin

Här har jag nu haft en helvetesvecka med skit ont i huvudet så vi fick lov att åka in på koll i onsdags å lördags:-/ dom vill ha koll på mitt blodtryck. Men det är bra men eftersom huvudvärken ej går över med värktabletter så e de lite orolig.
    Jag tror det e att det är så varmt ute men även de dagar som det varit sämre väder har huvudet känts som någon ska krossa det med en nötknäppare. Hade ju havandeskapsförgiftning med yngsta pojken men de sa de inte förns han var född, då skulle vi inte få åka hem p.g.a det. Men då sa jag ifrån för att det hade inte skrivit något om det i journalerna å allt va bra alla 9 ggr som
    Vi var upp på förlossningen under två veckors tid. Men de e ju bra de håller koll iaf. De jobbiga e att man måste åka in ofta bara för att kolla blodtrycket.

• Mindful

Hej tjejer,

Har inte skrivit på ett tag, gick på semester förra veckan och vi åkte direkt till Öland, kom hem igår. På Öland besökte vi bland annat Öland roots, en reggaefestival, supermysig stämning, bra väder och fantastisk musik.
    Nu har jag ca 3 1/2 veckas semester kvar och jag tänkte förutom att bara njuta och ladda energi också ta tag i detta med försäkringar och barnvagn! Har läst era tips och råd angående försäkringar, tack för dem. Just nu mår jag fantastiskt, jag känner mig relativt pigg och allmänt lyckligt (alla dessa hormoner, som också ibland slår åt andra hållet) Jag njuter verkligen av graviditeten och av att känna den lilla spraka och leva därinne. Förra veckan var jag på en v. 20 träff hos barnmorskan, vi var ca 10 tjejer som träffades och alla var runt vecka 20, väldigt trevligt. Nästa vecka ska jag på någon info träff hos sjukgymnasterna för råd och tips gällande foglossing och bäckenbottenträning. Annars är det besök hos bm v 25 samt start med föräldrautbildning, profylaxkurs och föreläsning på det sjukhus vi valt att föda på som ligger framför oss. Mycket men samtidigt väldigt intressant.

Stor kram till er alla och njut av sommaren! Solig    

• ceke

Hej på er! Vi är ute och seglar tillsammans med några goda vänner och har det super. Känner lillfisen tydligt och ofta vilket är myspys. Känner tyvärr även av ryggen, ev förlossningar, de senaste dagarna. Håller bara tummarna för att de ska hållas i schack... Beställde i fredags en vagn från Holland och fick idag mail om att den sänts iväg till oss, så får den om 3-4 dagar! Hoppsan va fort det gick! Är jättenyfiken på vagnen

• ceke

Hej på er! Vi är ute och seglar tillsammans med några goda vänner och har det super. Känner lillfisen tydligt och ofta vilket är myspys. Känner tyvärr även av ryggen, ev förlossningar, de senaste dagarna. Håller bara tummarna för att de ska hållas i schack... Beställde i fredags en vagn från Holland och fick idag mail om att den sänts iväg till oss, så får den om 3-4 dagar! Hoppsan va fort det gick! Är jättenyfiken på vagnen

• Mindful
    ceke skrev 2013-07-15 17:38:58 följande:

Vad härligt men jobbigt med ryggen :(
    Vad roligt med vagnen. Vilken sida var det från? Är vagnarna billigare där över lga eller gäller det bara den vagnen ni beställt, vet du?
    Ha en skön segel semester!  
Svar på tråden Novemberbebisar 2013