• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

järnvärdet var som befarat väldigt lågt, så ska fortsätta med järntabletterna som jag nu börjat ta... 

• greeneyes

Mitt järn gick upp från 109 till 119 på två veckor när jag började ta två niferex om dan, så det verkar gå ganska snabbt iaf

• Langtaefterdig

Hallå alla november mammor. Har ni börjat mäta sf-måttet hos bm? Idag mättes jag för första gången. Är 24+3 och hade sf mått på 24.

• Solrosen 83

Langtarefterdig: Jag är också i v 24+3 idag och har varit hos bm och mätt magen och lyssnat på hjärtljudet för första gången imorse. Mitt sf-mått var 23 och hjärtljudet låg på 140. Skönt att få höra att bebisen verkar växa som den ska och få höra det lilla hjärtat ticka på. När har ni andra tänkt gå föräldrarutbildning om ni nu ska göra det? Fanns en grupp som börjar redan 13 aug men min sambo kan inte två av fyra tillfällen då så får bli med start 10 sep istället. Sista tillfället blir då 1 okt. Det borde väl gått och väl räcka när man är beräknad till 15 nov?

• camilla88

Ja var hos barnmorskan v24+1 och sf-måttet låg på 25 :) fosterljud var på 138-140 :) tillbaka om ca 1 mån :)

• greeneyes

Jag var hos BM i förra veckan i v 25, sf-mått 24 och hjärtljud 140-143. Följde sf-kurvan perfekt, vilket är skönt då jag äter en medicin som i sällsynta fall kan hämma tilltillväxten (och ska därför gå på tillväxt-UL fr.o.m. V 29).

Solrosen: låter precis lagom med er föräldeakurs

• lillbumbin

Hej, är i vecka 23+3 idag å jag har inte varit hos bm än, ska dit den 13/8. Å det känns som en evighet dit:-/ som tur är så är det inte första barnet.

• ceke

Och jag va där i v 23+5 men enligt webbkarta träffade var det på tok för tidigt för att mäta sf... Jaja. Hon bara tjatade på om min vikt och att det nu bara är jag som bestämmer hur mycket jag ska gå upp denna gång. Hade då gått upp 6 kg och startade som normalviktig, så vet inte riktigt vad hennes problem med min vikt var. Försökte fråga vad normal viktuppgång så här långt är, men fick inget svar förutom att det är bara jag som kan bestämma hur det ska bli med vikten. Suck... Förra gången hade jag vid samma tid gått upp 11 kg. Ska bli skönt att träffa min ordinarie bm nästa gång, för damen jag träffade senast klarar jag bara inte av.

Svar på tråden Novemberbebisar 2013