• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Mindful: Underbar känsla

Lillbumbin: Låter inte som nån hit. Hoppas de kryar på sig fort! 

• lillbumbin

Vid tre slutade äldsta dottern kräkas.. :-/ jag tyckte så synd om hon å jag som har sådan fobi för kräks å magsjuka
    Jag hoppas vi andra klara oss(4st) yngsta flickan hon kräktes bara en gång. Sen åt hon bara en halvtimme senare utan att de kom upp. Äldsta hon åt kl 15 å sen vid halv 6 igen utan att de kom upp något!

Själv så har jag haft så ont i magen, min mage ger upp för minsta lilla. 2009 när
    Mina barns pappa å jag separerade så åkte jag på blödande magsår å sen dess så fort jag blir de minsta nervös el stressad så ger magen upp. Men idag har jag även haft ont i självaste bebismagen titt som tätt

• Ila
    Nov13 skrev 2013-06-30 20:26:25 följande:
    Läste också om det och ångrar mig lite nu. Men har som sagt mitt rul imorgon så jag ska ta upp det med henne och sen ska jag till min bm måndagen efter så jag ska prata med henne också. Läste också om större risk för missfall i första och andra trimestern och det gjorde mig lite orolig. Min var som tur var inte så stor vilket är skönt.
    Läste också att det främst drabbar kvinnor över 30-35? Hur gammal är du? Jag är 23 men jag har väldig otur men en jäkla massa åkommor och sjukdomar här i livet så jag är egentligen inte förvånad.
    Hoppas bara min otur inte smittar av sig till barnet och att allt ser bra ut imorgon på mitt rul och när den väl föds. Börjar bli nervös inför imorgon!!
    Nu svarar jag jättesent, men har varit bortrest med jobbet några dagar. Jag är 30 men har också otur med allt så är heller inte förvånad. Jag ska på extra kontroll i dag kl 11. Det blir femte ultraljudet med den här bebisen vilket också gör mig lite orolig eftersom de säger att de inte vet hur det påverkar bebisen om man gör många ultraljud. Men det borde väl inte vara någon fara? Mitt myom är också litet, bara cirka 2 cm, hoppas det håller sig så!
  • Langtaefterdig

Ila: du behöver inte vara orolig för att ultraljud ska påverka bebis. Jag har hittills gjort 10 ul och kommer göra 1 ul i veckan tills bebis kommer. Så dont worry

• Mindful

Hej allihopa! Börjar fundera på detta med gravid- och barnförsäkring. Har ni tecknat gravidförsäkring? Var i så fall? Och ni som har barn sedan tidigare, vad rekommenderar ni?

Läste någonstans att man kan teckna från vecka 22. 

• Emmy03

Hej jag är beräknad den 8 november och är i vecka 22 nu och känner bebisen varje dag det är så häftig känsla tycker jag :)

• Zanah

Mindful - Jag tecknade gravidförsäkring tidigt, tror det gick att göra från vecka 10 redan men det är säkert olika från bolag till bolag. Jag valde Lärarförsäkringars utökade gravidförsäkring, kostade 1050:-. Skulle man få missfall är det 1000 kronor tillbaka så därför tyckte jag inte att det gjorde något att teckna den tidigt. Jag tycker många försäkrigbolags villkor är snarlika. Det finns en hemsida där du kan jämföra de vanligaste bolagen. Gravidförsäkring.se. OBS med ö inte o annars blir det en annan sida.

• ceke
    Mindful skrev 2013-07-04 18:00:37 följande:
    Hej allihopa! Börjar fundera på detta med gravid- och barnförsäkring. Har ni tecknat gravidförsäkring? Var i så fall? Och ni som har barn sedan tidigare, vad rekommenderar ni?

Läste någonstans att man kan teckna från vecka 22. 
    Hoppsan hejsan, de thar jag helt glömt bort denna gången! Kanske är dags.... Har skandiabankens olycksförsäkring samt livförsäkring, så förra gången hade jag även deras gravidförsäkring. Det blir nog samma denna gång.
  • BalchensMalin

Jag har trygg-hansa, börja gälla v22. Blev den mest för jag har alla mina andra i TH, och hade deras försäkring förra gången som vi även fick nytta av då jag fick bli inlagd med min son efter 4 veckor, fick reseersättning och 500:- per dag, även att det till slut bara va en vanlig förkylning, men stannade då de anade RS. På den tiden va TH gratis, nu har de en gratis men med tillägg som kostar strax över 1000-lappen. Men det kan det vara värt även om man hoppas slippa få användning av den. Lycka till i försäkringssdjunglen ;)

Svar på tråden Novemberbebisar 2013