• StrongWom3n

Novemberbebisar 2013

Hittar ingen tråd för oss som väntar smått i november 2013 så därför skapar ja en ny.

Plussade svagt på sticka igår på BIM-2.
    Kände mej ändå osäker så jag gjorde ett digitalt test idag som visade 'Gravid'

Är i vecka 3+6 idag.
    BF 14 november.

Har en 6 månaders pojk hemma som jag fortfarande helammar, så lite tankar finns hur amningen ska påverkas av en graviditet.
    Vi bestämde att vi ville ha syskon tätt.
    Förra gången var jag gravid redan när vi skulle börja verkstaden.
    Denna gång tog det sej på första försöket.

Hoppas nu att "syskonet" vill stanna i magen tills november, man blir lite nojig att "de ska inte gå såhär lätt"..

Fler som vill dela sina berättelser, bilder mm...?

• Svar på tråden Novemberbebisar 2013
  • ceke

Det är babyplus.nl vi beställt från. De är klart billigare på bugaboo, har ingen koll på andra vagnar. Bra respons och vad jag förstått ska de va bra på reklamationer också.

Det är helt underbart att va ute i skärgården Ha det gott alla ni andra också i sommarvärmen

• Nov13

Så avundsjuk över att du får vara ute och segla. Är en riktig seglarmänniska och skulle göra mycket för att få vara ute på havet just nu. Passa på och njut!!

• Solrosen 83

Här är vi nu inne på vår sista semestervecka och har mest tagit det lugnt. Har dock hunnit med en tur till Ullared och handlat massor till liten där. Har även hunnit med och köpa en vagn. Blev en grå Brio Happy från 10 som ser jättefin ut. Kände inget behov av någon helt ny vagn och fick denna för kanonpris. 1500 för vagnen med både liggkorg, sittdel och åkpåse. Bebisen märker jag också av allt tydligare nu. Får ordentliga sparkar flera gånger per dag och speciellt kvällarna. Har blivit så tydliga nu att sambon också kan känna utanpå magen vilket är härligt.

• Langtaefterdig

Vad roligt att flera köpt vagn vi köpte en Emmaljunga City Cross i lördags. Tydligen stängde emmaljunga fabriken ner under sommaren så vi hade tur som fick de sista exakt i Sthlm innan dess älskar den vagnen.

Har någon av er börjat få foglossning? Jag har, precis som du Ceke, börjat få ont i ryggen

• Kajsabet
    Langtaefterdig skrev 2013-07-15 21:09:02 följande:
    Vad roligt att flera köpt vagn vi köpte en Emmaljunga City Cross i lördags. Tydligen stängde emmaljunga fabriken ner under sommaren så vi hade tur som fick de sista exakt i Sthlm innan dess älskar den vagnen. Har någon av er börjat få foglossning? Jag har, precis som du Ceke, börjat få ont i ryggen

Jag har köpt en Emmaljunga Ozone :) 2013 års modell. Hoppas att man gillar den nu hehe. Foglossning har jag en hel del, började för ca 1,5 månad sen, känns halvbra med tanke på att det bara blir värre :/
  • greeneyes

Jag har också foglossning. Märker speciellt av det om jag varit i farten en dag eller böjt mig på fel sätt (typ bäddat sängen).

• ceke

Solrosén: grattis till en fantastisk vagn vi har brio happy med lufthjul nu och älskar vagnen! Vår lilla skrutt gungar fint fram i den och stortrivs i den. Om vi nu säljer den, är det med sorg...

Ryggont... Tror inte det är förlossningar faktiskt. Hoppas inte i a f. Arvinge tränat sjukgymnastik på några veckor nu och tror det är lin gamla ryggskott ön så länge...

Kul med alla vagnköp

• Zanah

Kul att alla verkar hitta vagnar de gillar!

Själv blir jag tokig för att det ska vara så svårt att hitta en återförsäljare inom rimligt avstånd som kan dema en Teutonia team Cosmo eller en Easy Walker duo plus. Jag gillar att Teutonian har vändbara sitsar och det finns skapligt med utbud på begagnatmarknaden. Easy walkern är lite nättare och lättare men har inte vändbara sitsar.  Jag tycker det känns lite sådär att ringa på en annons och åka dit enbart för att provköra en vagn och titta på den men i värsta fall får man väl göra så...

Vet inte om jag har foglossningar... De senaste två veckorna har varit riktigt bra men jag hade en helg innan det då jag knappt kunde ta mig fram men svårt att förklara smärtan. Just nu mår jag bra i alla fall! Det är nyttigt att vara hemma och ta det skapligt lugnt!

• Västeråsare

Hemma efter semester. Mår bra. det sparkas och buffas för fullt i magen nu. Känner vart han ligger ofta. Min sambo brukar prata med honom och får respons med rörelser och sparkar. Jättemysigt. Mår faktiskt riktigt bra bortsett från tillfälligt starkt illamående nån vecka. Blir trött i svanken om jag grejar för mycket under dagarna. Fick lyssna tre ggr på hans hjärtslag då de tyckte det var för högt men sen blev allt bra på tredje försöket (hade nån dags mellanrum). Pojknamn är ju jättesvårt har jag kommit fram till. Vi är inte ens lite överens haha. 23+0 på torsdag. Sakta men säkert går det. Fått riktig gravidmage nu också.

• Vittoria

Underbart att höra att alla verkar njuta ordentlig :) Själv kom vi hem från en veckas semester på sicilien. Varmt och underbart men jag bodde i poolen hela veckan. Vår lilla tjej ska få heta Alicia. Vagn är klar. Eftersom jag jobbar i en babybutik i sex år har jag det mesta klart i huvudet innan jag blev gravid :) Blev en Brio Smile. Jag har ganska tur med min graviditet, inga smärtor och bara underbara sparkar:) 

Svar på tråden Novemberbebisar 2013